Sport.pl

WRC. Rajd Hiszpanii. Thierry Neuville dachował na shakedownie. To znaczy, że wygra?

Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) dachował podczas shakedownu przed Rajdem Hiszpanii. Gdy w przeszłości wpadał w takie tarapaty, kończył imprezę na pierwszym miejscu. - Może powinienem mocniej uderzyć, żeby mieć pewność, że szczęście będzie mi sprzyjać - żartował.

Gdy wszedłem w zakręt, auto zaczęło się unosić. Próbowałem zareagować skrętem, ale w jednym z kół opona zeszła z felgi, podbiło mnie, obróciło i wylądowaliśmy na dachu - tłumaczył Neuville.

Na koła postawili go kibice, których o poranku na dwukilometrowej próbie pod Salou, gdzie mieści się baza rajdu, było mnóstwo.

 

W samochodzie Belga uszkodzona była przednia szyba, chłodnica i elementy przedniego zawieszenia. W parku serwisowym mechanicy od razu zabrali się do pracy, bo czasu było mało. Rajd Hiszpanii zaczyna się co prawda od wieczornej próby na ulicach Barcelony, ale w stolicy Katalonii kierowcy muszą stawić się już około godz. 15, by dokonać zapoznania. Wcześniej jeszcze czeka ich ceremonia startu w Salou. Auto musiało być gotowe na godz. 13. I to się w Hyundaiu udało.

Neuville zbytni swoim wypadkiem z odcinka testowego się nie przejął. W pamięci ma podobną sytuację z 2014 roku i Rajdu Niemiec, która skończyła się dla niego dobrze. Wypadek przed rajdem, a potem pierwsze miejsce na mecie. Teraz liczy na powtórkę scenariusza. - Może powinienem mocniej uderzyć, żeby mieć pewność, że szczęście będzie mi sprzyjać? - żartował.

Rajd Hiszpanii jako jedyny w kalendarzu rozgrywany jest na mieszanej nawierzchni. Podczas pierwszych dwóch dni zawodnicy rywalizują na krętych i technicznych szutrach, by na sobotę i niedzielę przenieść się na równe, asfaltowe etapy, przypominające miejscami jazdę bardziej wyścigową niż rajdową. A ze względu na pogodę, w tym roku wyzwanie może być jeszcze większe. Ulewy w połowie października zmieniły charakterystykę szutrowych prób, a zapowiadany na weekend deszcz dodatkowo utrudni rywalizację

W harmonogramie rywalizacji znalazło się 18 odcinków specjalnych o łącznej długości 331,78 km. Otwarcie będzie miało miejsce w czwartek od przejazdu 3,2-kilometrowego odcinka wytyczonego po ulicach Barcelony. W piątek załogi będą rywalizować na szutrowych oesach zlokalizowanych na zachód od Salou, zaś w sobotę i niedzielę czekają na nie asfaltowe próby w prowincji Tarragona.

Więcej o:

WRC 2018, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Sebastien Ogier 219
2 Thierry Neuville 201
3 Ott Tanak 181
4 Jari-Matti Latvala 128
5 Esapekka Lappi 126
6 Andreas Mikkelsen 84
7 Elfyn Evans 80
8 Hayden Paddon 73
9 Dani Sordo 71
10 Mads Ostberg 70
11 Craig Breen 67
12 Teemu Suninen 54
13 Sebastien Loeb 43
14 Kris Meeke 43
15 Jan Kopecky 17
16 Pontus Tidemand 12
17 Henning Solberg 8
18 Bryan Bouffier 4
19 Marijan Griebel 4
20 Simone Tempestini 4
21 Alberto Heller 4
22 Kalle Rovanperä 3
23 Gus Greensmith 2
24 Łukasz Pieniążek 2
25 Chris Ingram 2
26 Steve Glenney 2
27 Pedro Heller 1
28 Yoann Bonato 1
29 Stephane Lefebvre 1
30 Jourdan Serderidis 1

  • Mistrz świata
Komentarze (3)
Faworyt MŚ dachował na odcinku testowym. Auto do naprawy
Zaloguj się
  • jokemaker

    Oceniono 1 raz 1

    Dobry jest - do kolumny rządowej go.

  • jarek_na_smietniku

    Oceniono 1 raz 1

    To się nazywa "niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze".

  • boliver

    Oceniono 4 razy 0

    Najlepiej niech zapyta rk jak nalezy uderzac w bariery,,

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX