Sport.pl

WRC. Rajd Hiszpanii. Thierry Neuville dachował na shakedownie. To znaczy, że wygra?

Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) dachował podczas shakedownu przed Rajdem Hiszpanii. Gdy w przeszłości wpadał w takie tarapaty, kończył imprezę na pierwszym miejscu. - Może powinienem mocniej uderzyć, żeby mieć pewność, że szczęście będzie mi sprzyjać - żartował.

Gdy wszedłem w zakręt, auto zaczęło się unosić. Próbowałem zareagować skrętem, ale w jednym z kół opona zeszła z felgi, podbiło mnie, obróciło i wylądowaliśmy na dachu - tłumaczył Neuville.

Na koła postawili go kibice, których o poranku na dwukilometrowej próbie pod Salou, gdzie mieści się baza rajdu, było mnóstwo.

 

W samochodzie Belga uszkodzona była przednia szyba, chłodnica i elementy przedniego zawieszenia. W parku serwisowym mechanicy od razu zabrali się do pracy, bo czasu było mało. Rajd Hiszpanii zaczyna się co prawda od wieczornej próby na ulicach Barcelony, ale w stolicy Katalonii kierowcy muszą stawić się już około godz. 15, by dokonać zapoznania. Wcześniej jeszcze czeka ich ceremonia startu w Salou. Auto musiało być gotowe na godz. 13. I to się w Hyundaiu udało.

Neuville zbytni swoim wypadkiem z odcinka testowego się nie przejął. W pamięci ma podobną sytuację z 2014 roku i Rajdu Niemiec, która skończyła się dla niego dobrze. Wypadek przed rajdem, a potem pierwsze miejsce na mecie. Teraz liczy na powtórkę scenariusza. - Może powinienem mocniej uderzyć, żeby mieć pewność, że szczęście będzie mi sprzyjać? - żartował.

Rajd Hiszpanii jako jedyny w kalendarzu rozgrywany jest na mieszanej nawierzchni. Podczas pierwszych dwóch dni zawodnicy rywalizują na krętych i technicznych szutrach, by na sobotę i niedzielę przenieść się na równe, asfaltowe etapy, przypominające miejscami jazdę bardziej wyścigową niż rajdową. A ze względu na pogodę, w tym roku wyzwanie może być jeszcze większe. Ulewy w połowie października zmieniły charakterystykę szutrowych prób, a zapowiadany na weekend deszcz dodatkowo utrudni rywalizację

W harmonogramie rywalizacji znalazło się 18 odcinków specjalnych o łącznej długości 331,78 km. Otwarcie będzie miało miejsce w czwartek od przejazdu 3,2-kilometrowego odcinka wytyczonego po ulicach Barcelony. W piątek załogi będą rywalizować na szutrowych oesach zlokalizowanych na zachód od Salou, zaś w sobotę i niedzielę czekają na nie asfaltowe próby w prowincji Tarragona.

Więcej o:

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata
Komentarze (3)
Faworyt MŚ dachował na odcinku testowym. Auto do naprawy
Zaloguj się
  • jokemaker

    Oceniono 1 raz 1

    Dobry jest - do kolumny rządowej go.

  • jarek_na_smietniku

    Oceniono 1 raz 1

    To się nazywa "niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze".

  • boliver

    Oceniono 4 razy 0

    Najlepiej niech zapyta rk jak nalezy uderzac w bariery,,

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX