Rajd Wisły. Starcie zespołów w HRSMP

Miernik/Leśnik M&C Historic Rally Team

Miernik/Leśnik M&C Historic Rally Team (HRSMP)

Wielkimi krokami zbliża się szósta, finałowa runda aktualnego sezonu Motul HRSMP. Rajd Wisły wyłoni nie tylko zwycięzców sezonu w poszczególnych klasach, ale również pozwoli na zdobycie kolejnych punktów w klasyfikacji zespołowej. Sprawdzamy, jak prezentuje się sytuacja ekip startujących w Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski tuż przed metą sezonu.

M&C Historic Rally Team

Klasyfikacja Zespołowa w HRSMP, to - jak w innych rajdach - klasyfikacja zespołów sponsorskich i producentów. Liderem i zarazem już pewnym zwycięzcą w klasyfikacji zespołów sponsorskich jest M&C Historic Rally. Ekipa, w której w sezonie 2018 startowali Piotr Zaleski i Jacek Gruszczyński w Porsche 911 SC RS, Robert Luty i Marcin Celiński w Subaru Legacy, Mariusz Ziółkowski i Przemek Bosek w Polonezie 2000, Marcin Gaciarz i Marcin Kowalik w Nissanie Sunny GTI oraz Mirosław Miernik i Marcin Leśnik we Fiacie Abarth 131 Rally wywalczyła w sześciu rundach 476 punktów, zapewniając sobie już pewne Mistrzostwo Polski. Sponsorem tego zespołu jest firma Miernik & Compnay. To najstarsza Polska firma zajmująca się zarządzaniem ryzykiem w biznesie. Posiada one również dział zajmujący się PR-em promocją i reklamą w polskich rajdach samochodowych. 

„Zdobyliśmy w klasyfikacji Zespołów Sponsorskich bardzo cenny tytuł Mistrza Polski. Jest on tym bardziej cenny, że to już nasz drugi taki tytuł, bo w tej klasyfikacji zwyciężyliśmy również w 2017 roku. Dla każdej firmy wywalczenie zespołowego Mistrza Polski w rajdach to wielki zaszczyt i doskonała reklama. Dla Miernik & Company, firmy zajmującej się zarządzaniem ryzykiem dodatkowo najlepszy dowód, że potrafimy właściwie oceniać ryzyko we wszystkich dziedzinach i warunkach, w tym w tak zmiennych i nieprzewidywalnych okolicznościach z jakimi mamy do czynienia w rajdach samochodowych.  Wygrana z zespołami Bosch Service, Toyoty i GO+Cars daje nam wielką satysfakcję, bo to wspaniałe zespoły rajdowe, reprezentujące renomowanych i silnych sponsorów. Mam nadzieję ze w sezonie 2019, w którym Motul HRSMP wystartuje w pięciu wspólnych rundach asfaltowych razem RSMP, będzie jeszcze więcej zespołów sponsorskich, a rywalizacja będzie jeszcze bardziej zacięta, widowiskowa i emocjonująca" - mówi prezes M&C Risk Management, szef zespołu rajdowego M&C Historic Rally team i jednocześnie koordynator cyklu Motul HRSMP, Mirosław Miernik.

Bosch Service Rally Team

Na drugim miejscu w klasyfikacji zespołów sponsorskich jest Bosch Service Rally Team, który na tę chwilę ma na koncie 355 punktów. W barwach zespołu występują w tym sezonie Elefant, współpracujący z pilotami Ernestem Kornobisem i Marcinem Boryckim w BMW 318is, Marek Suder i piloci Darek Gurdziołek i Kuba Matyjewicz w Fordzie Sierra Cosworth 4x4, Mariusz Polak i Tadeusz Gargas w Audi B2 Coupe Quattro oraz Paweł Hofman i Marcin Barłoga w Saabie 96 V4 Rally. W czasie jednej z rund ekipę reprezentowała również załoga Marcin Grzelewski/Krzysztof Niedbała w Fordzie Escorcie RS.

„Nasz zespół powstał spontanicznie, kiedy to w czasie Rajdu Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza wpadłem na ten pomysł, ponieważ trzech moich kolegów z HRSMP jest właścicielami warsztatów serwisowych BOSCH. Dodatkowo łączyło nas również wspólne zamiłowanie do kolekcjonowania klasycznych aut. Przyjęliśmy nazwę Bosch Service Rally Team. Jesteśmy zadowoleni z naszego wyniku, ale wiemy, że na pewno byłyby on lepszy, gdybyśmy rozpoczęli wspólną rywalizację już od pierwszej rundy” - podsumowuje Zbyszek Kotarba, koordynator i pomysłodawca zespołu.

Toyota Team Classic

Trzecie miejsce w tej samej klasyfikacji przypadło zespołowi Toyota Team Classic, reprezentowanemu przez Michała Horodeńskiego i Arkadiusza Sałacińskiego w Toyocie Celice GT-Four oraz załogę Paweł Wysocki/Jakub Zalega startującą w tym sezonie Toyotą Corollą AE86. Jak do tej pory ekipa klasycznych Toyot zgromadziła 121 punktów.

Horodeński/Sałaciński Toyota Team ClassicHorodeński/Sałaciński Toyota Team Classic HRSMP

„To pierwszy sezon mojej załogi i całego zespołu Toyota Team Classic w HRSMP, chociaż nasza ekipa jest już całkiem doświadczona w rywalizacji w imprezach typu track day. Razem z Arkiem zaczęliśmy jeździć z pomiarem czasu dopiero od trzeciej rundy, Paweł i Kuba też nie uczestniczyli we wszystkich rajdach, więc nasz wynik uznajemy za naprawdę udany. Mamy duże apetyty na więcej w przyszłym sezonie i chcemy dalej kultywować bogate, rajdowe tradycje Toyoty” - mówi Michał Horodeński, lider zespołu Toyota Team Classic.

GO+Cars Atlas Ward

Ostatnie miejsce w klasyfikacji generalnej zajmuje ekipa GO+Cars Atlas Ward. Na tę chwilę zespół zdobył 57 punktów i jest reprezentowany przez tylko jedną załogę, którą tworzą Grzegorz Olchawski i Łukasz Wroński w Audi Quattro.

Olchawski/Wroński GO+Cars Atlas WardOlchawski/Wroński GO+Cars Atlas Ward HRSMP

Subaru Historic Rally Team

W klasyfikacji zespołów producenckich w HRSMP startuje obecnie jedynie ekipa Subaru Historic Rally Team, która przed Rajdem Wisły ma na koncie 103 punkty. Zespół reprezentuje załoga Michał Pryczek/Jacek Pryczek w Subaru Imprezie GC8 555 w legendarnych barwach, w których startował Colin McRae. 

Pyrczek/Pryczek Subary Historic Rally TeamPyrczek/Pryczek Subary Historic Rally Team HRSMP



„Aktualnie w klasyfikacji producenckiej HRSMP startujemy tylko my, więc tak naprawdę w tej kategorii nie mamy z kim konkurować. Muszę jednak przyznać, że reprezentowanie oficjalnych barw Subaru i zespołu Subaru Historic Rally Team,

założonego przez Marka Kluszczyńskiego, ważną postać w środowisku związanym z tą marką, jest dla mnie zaszczytem. Mam nadzieję, że w przyszłości w tej klasyfikacji znajdą się również inne zespoły - mówi Michał Pryczek, kierowca Subaru Imprezy GC8 555.

Trzy słowa, jedna kategoria: miejsce. Odgadniesz wszystkie?
1/16uniwersytet, zabytki, Orlęta
Zobacz także
  • Sebastien Ogier i Julien Ingrassia świętują szósty mistrzowski tytuł Sebastien Ogier po raz szósty z rzędu rajdowym mistrzem świata
  • Sebastien Ogier Rajd Australii przesądzi, czy mistrzem po raz 16. z rzędu będzie Sebastien
  • Sebastien Loeb WRC. Rajd Hiszpanii. Sebastien Loeb: Czułem się jak przed laty, chciałem tego zwycięstwa
Skomentuj:
Rajd Wisły. Starcie zespołów w HRSMP
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

WRC 2018, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Sebastien Ogier 204
2 Thierry Neuville 201
3 Ott Tanak 181
4 Esapekka Lappi 110
5 Jari-Matti Latvala 102
6 Andreas Mikkelsen 84
7 Dani Sordo 71
8 Elfyn Evans 70
9 Craig Breen 61
10 Hayden Paddon 55
11 Teemu Suninen 54
12 Mads Ostberg 52
13 Sebastien Loeb 43
14 Kris Meeke 43
15 Jan Kopecky 17
16 Pontus Tidemand 12
17 Henning Solberg 8
18 Bryan Bouffier 4
19 Marijan Griebel 4
20 Simone Tempestini 4
21 Kalle Rovanpera 3
22 Gus Greensmith 2
23 Łukasz Pieniążek 2
24 Chris Ingram 2
25 Pedro Heller 1
26 Yoann Bonato 1
27 Stephane Lefebvre 1

  • Mistrz świata

Najnowsze informacje