Sport.pl

WRC. Rajd Niemiec. Kajetan Kajetanowicz: Piąte miejsce przed startem brałbym w ciemno

Piąte miejsce przed Rajdem Niemiec brałbym w ciemno. To były arcytrudne odcinki specjalne, na których przyczepność zmieniała się cały czas. Nie ustrzegłem się błędów, przestrzeliłem jedno skrzyżowanie, ale konkurenci też je popełniali - mówi Kajetan Kajetanowicz.

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak ukończyli na piątej pozycji w kategorii WRC-2 Rajd Niemiec, dziewiątą rundę Rajdowych Mistrzostw Świata. Załoga Lotos Rally Team w swoim trzecim wspólnym starcie pokazała pewną i szybką jazdę, zgarniając 10 punktów do klasyfikacji generalnej. Polski kierowca, jadący Fordem Fiestą R5, zaliczy start do udanych, zwłaszcza, że był to jego debiut na niemieckich drogach i dopiero trzecia w karierze runda WRC.

– Piąte miejsce przed Rajdem Niemiec brałbym w ciemno. To były arcytrudne odcinki specjalne, na których przyczepność zmieniała się cały czas. Nie ustrzegłem się błędów, przestrzeliłem jedno skrzyżowanie, ale konkurenci też je popełniali. Samochód działał świetnie, zespół również był bardzo zaangażowany i skoncentrowany - mówił Kajetanowicz.

Rajd Niemiec. Ott Tanak wygrywa po raz drugi, Neuville ucieka Ogierowi

- Starty w Rajdowych Mistrzostwach Świata to spełnienie naszych marzeń. Znamy swoje mocne strony, ale jesteśmy też świadomi, że nie da się przyspieszyć etapów zbierania doświadczenia. Mimo tego już teraz pokazujemy, że nawet debiutując, możemy włączać się do walki o podium. To bardzo budujące i wierzę, że dostarczamy tym wielu emocji naszym partnerom oraz fanom. Korzystając z nauki, jaką dawały nam pierwsze etapy, starałem się zbliżać do załóg fabrycznych. Jadą pełny sezon, znają te rajdy, ale walka z tą myślą bardzo mnie motywuje. Rajd Niemiec to asfaltowa perełka w kalendarzu mistrzostw, to duża radość ukończyć go w czołowej piątce WRC-2 – podsumował.

Kajetanowicz jest debiutantem, ale miał pomoc na prawym fotelu w osobie Macieja Szczepaniaka. To najbardziej doświadczony w WRC polski pilot rajdowy, a na policzenie startów w Niemczech nie starczyłoby mu palców obu dłoni.

– Dla mnie tegoroczny start był jedenastym występem na tych odcinkach specjalnych, dla Kajetana natomiast debiutem. Bardzo się cieszę, że tak dobrze sobie poradził. Przez wszystkie dni rajdu nawiązywał walkę z czołówką, co jednak nie powinno być żadnym zaskoczeniem, bo mówimy o kierowcy, który od wielu lat pokazuje swój potencjał na arenie międzynarodowej. Rajd przebiegał dla nas bez większych problemów, a to zasługa świetnie przygotowanego samochodu i bardzo sprawnego zespołu. Z przyjemnością czekam na następny, wspólny start – dodał Maciej Szczepaniak, pilot Kajetana Kajetanowicza.

Do końca sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata pozostały jeszcze cztery rundy. W dniach 13-16. września rozegrany zostanie 11. Marmaris Rally Turkey, który powraca po ośmiu latach do kalendarza WRC. Następnie załogi przeniosą się do Walii, gdzie powalczą w 74. Dayinsure Wales Rally GB (4-7.10), po którym przetransportują się do Hiszpanii, na 54. RallyRACC Catalunya - Costa Darauda (25-28.10). Na koniec zaplanowano 27. Kennards Hire Rally Australia, w drugiej połowie listopada (15-18.11). Kajetanowicz i Szczepaniak wkrótce podejmą decyzję, w których rundach wezmą jeszcze udział.

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 180
2 Sebastien Ogier 158
3 Thierry Neuville 155
4 Elfyn Evans 78
5 Andreas Mikkelsen 71
6 Teemu Suninen 66
7 Kris Meeke 60
8 Esapekka Lappi 58
9 Jari-Matti Latvala 56
10 Dani Sordo 52
11 Sebastien Loeb 39
12 Kalle Rovanpera 16
13 Benito Guerra 8
14 Gus Greensmith 6
15 Marco Bulacia 6
16 Craig Breen 6
17 Jan Kopecky 5
18 Mads Ostberg 4
19 Pontus Tidemand 4
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikołaj Griazin 1

  • Mistrz świata