Sport.pl

F1. Robert Kubica niezadowolony ze zmian na Monzy

- Ciężko jest znaleźć odpowiednie miejsce do hamowania, a także we właściwy sposób korzystać z krawężników - powiedział po piątkowych treningach Robert Kubica. Ze względów bezpieczeństwa pierwszy sektor toru Monza poddano kosmetycznym zmianom. W sobotę o godz. 14 kwalifikacje, w niedzielę o tej samej porze wyścig. Relacje na żywo w Sport.pl.
Przed tegoroczną edycją wyścigu organizatorzy w trosce o bezpieczeństwo kierowców zmniejszyli wysokość krawężników w pierwszym sektorze toru, szczególnie na pierwszych dwóch wirażach po starcie - Rettifilo i Roggii. W tych miejscach kierowcy notorycznie próbują zyskać ułamki sekund, ścinając wiraże, co sprawia, że bolidy unoszą się w powietrze i stwarzają zagrożenie.


Kubicy zmiany wprowadzone przez organizatorów niezbyt się podobają. - Ciężko jest znaleźć odpowiednie miejsce do hamowania, a także we właściwy sposób korzystać z krawężników - powiedział po piątkowych treningach polski kierowca.

- Monza to niezwykły obiekt, ponieważ nie trzeba korzystać tu z wielu części aerodynamicznych, co daje inne czucie samochodu. Musimy przyzwyczaić się do bolidu z niskim dociskiem, choć trzeba przyznać, że z systemem F-duct zmiana nie jest aż tak drastyczna jak w latach poprzednich - dodał Kubica.

Renault w piątek szukało optymalnych ustawień na sobotnie kwalifikacje. - W samochodzie Roberta zastosowaliśmy różne rodzaje docisku. Teraz musimy dokładnie przeanalizować zebrane podczas obu piątkowych sesji treningowych dane i podjąć ostateczną decyzję, jak ustawimy samochód na sobotnie kwalifikacje - powiedział główny inżynier Renault, Alan Permane.

- Cały czas podglądamy inne zespoły, niektórzy jeździli z systemem F-duct niektórzy bez i to też musimy wziąć pod uwagę, ale decyzję podejmiemy tylko i wyłącznie w oparciu o nasze dane - dodał.



Więcej o:

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata