Sport.pl

F1. GP Monaco? Całowanie barier oponami!

Robert Kubica zdradza klucz do sukcesu w Monaco. - Potrzebuję samochodu, który daje pewność, że można wcisnąć pedał gazu do końca, jechać do granic możliwości - prawie całować barierę oponami. - i dodaje - To wymagający psychicznie wyścig, w Monako jesteś stale zajęty. Relacja z weekendu GP Monaco na żywo w Sport.pl i zCzuba.pl od piątku.
Po ostatnim GP w Barcelonie .html Kubica nie był zadowolony ze swojego występu - To było frustrujące, bo miałem trudne pierwsze okrążenie, na którym straciłem trzy miejsca; to wpłynęło na resztę wyścigu. I jeszcze kontakt z Kobayashim, który zniszczył samochód. Bolid był przez to podsterowny. - żali się Kubica - Byłem zaskoczony, że moje tempo nie było aż takie złe i udało mi się uważnie jechać za Sutilem. Ale trudno wyprzedzać w Barcelonie i nie było szans na wyprzedzenie go. - czytamy na oficjalnej stronie zespołu Renault.

Kubica liczy, że lepiej pójdzie mu w niedzielnym GP Monaco. - Cieszę się ze startów na torach ulicznych, zwłaszcza w Monako, zawsze szło mi tam dobrze, w 2008 stanąłem na podium - mówi Polak.

Wyścig w Monaco należy do najtrudniejszych w sezonie. Ciasny, uliczny tor będzie stanowił problem nie tylko w czasie wyścigu, ale także - a może przede wszystkim - podczas sobotnich kwalifikacji, bowiem na tor wyjadą aż 24 bolidy. O wyprzedzanie będzie jeszcze trudniej, niż w Barcelonie. Ten wyścig to duże wyzwanie dla każdego kierowcy. Kubica na blogu pisze - Ściany są tam bardzo blisko, to bardzo wymagający wyścig dla kierowców - nie fizycznie, ale psychicznie. Większość torów ma zwykle długą prostą, gdzie można odpocząć przez kilka sekund, a w Monako jesteś stale zajęty. - przestrzega polski kierowca.

Do sukcesu w Monaco potrzebny jest odpowiedni samochód - Bez dobrze wywarzonego bolidu w Monaco trudno o dobry wynik. Jeśli bolid jest wyważony, można naprawdę docisnąć gaz i jechać do granic możliwości, przejechać tylko o centymetry od ścian - prawie całować bariery oponami. Nie ma żadnego marginesu błędu. - kończy Kubica.

F1. Renault w tej samej lidze co Mercedes? Gigantyczny postęp od początku sezonu


Sprawdź nasz profil na facebooku - www.facebook.com/Sportpl »

Więcej o:

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 180
2 Sebastien Ogier 158
3 Thierry Neuville 155
4 Elfyn Evans 78
5 Andreas Mikkelsen 71
6 Teemu Suninen 66
7 Kris Meeke 60
8 Esapekka Lappi 58
9 Jari-Matti Latvala 56
10 Dani Sordo 52
11 Sebastien Loeb 39
12 Kalle Rovanpera 16
13 Benito Guerra 8
14 Gus Greensmith 6
15 Marco Bulacia 6
16 Craig Breen 6
17 Jan Kopecky 5
18 Mads Ostberg 4
19 Pontus Tidemand 4
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikołaj Griazin 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 180
2 Sebastien Ogier 158
3 Thierry Neuville 155
4 Elfyn Evans 78
5 Andreas Mikkelsen 71
6 Teemu Suninen 66
7 Kris Meeke 60
8 Esapekka Lappi 58
9 Jari-Matti Latvala 56
10 Dani Sordo 52
11 Sebastien Loeb 39
12 Kalle Rovanpera 16
13 Benito Guerra 8
14 Gus Greensmith 6
15 Marco Bulacia 6
16 Craig Breen 6
17 Jan Kopecky 5
18 Mads Ostberg 4
19 Pontus Tidemand 4
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikołaj Griazin 1

  • Mistrz świata