Sport.pl

Kubica przed Silverstone: To raczej optymalizacja niż rewolucja

Po udanym jak na tegoroczną formę zespołu BMW Sauber wyścigu w Turcji Kubica przyznaje, że nie wie, czego oczekiwać na brytyjskim torze Silverstone
Toyota i Renault na lodzie? »

Zgodnie z zapowiedziami stajni z Hinwil, przed wyścigiem o Grand Prix Wielkiej Brytanii w samochodach Roberta Kubicy i Nicka Heidfelda zostały zamontowane nowe elementy, ale ciężko przewidzieć ich wpływ na formę BMW Sauber F1.09. - Rzeczywiście, mamy kilka małych poprawek, głównie na przednim skrzydle i w okolicach dyfuzora, ale to bardziej optymalizacja obecnego pakietu niż rewolucyjne zmiany - powiedział dziennikarzom Kubica.

Wiemy również, że podczas zbliżającego się weekendu Grand Prix zespół BMW Sauber nie użyje systemu KERS. - Trapią nas aktualnie większe zmartwienia niż zastanawianie się, czy jechać z KERS, czy bez. To nie jest zły system, ale trzeba wziąć pod uwagę wszystkie za i przeciw takiego rozwiązania. Pewnym jest, że nie użyjemy KERS podczas najbliższego wyścigu - kontynuował Polak.

Trudno ocenić, na co będzie stać ekipę BMW Sauber w Silverstone. Kubica przyznaje, że celem będzie kontynuacja formy z Turcji. - Będziemy próbowali dostać się do trzeciej części kwalifikacji. Prawda jest taka, że znajdujemy się w grupie zespołów zacięcie walczących o małe punkty, a przy tak ciasnej stawce nawet małe zmiany w autach mogą przeważyć szalę na czyjąś korzyść. Jeśli chodzi o mnie, życzyłbym sobie raczej wyścigu podobnego do tego w Turcji, niż tego w Monako - przyznał Kubica.

Z okazji przyszłorocznych przenosin Grand Prix Wielkiej Brytanii na tor Donington Park, dziennikarze nie omieszkali zapytać Roberta o odczucia, jakie towarzyszą ostatniemu wyścigowi F1 na Silverstone, czyli w kolebce sportów motorowych. - Trochę żal Silverstone. Wiem, że tor ten plasuje się w czołówce ulubionych torów kierowców powiedział Kubica. Wyzwaniem jest zwłaszcza pierwszy sektor, składający się z długich szybkich zakrętów, które mogą być pokonywane różnymi liniami jazdy, w zależności od stylu jazdy preferowanego przez kierowcę oraz od możliwości samochodu - mówi kierowca BMW Sauber.

Co zrobi Kubica, jeśli F1 się rozpadnie? Czytaj na F1.pl »


Więcej o:

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata