Sport.pl

Red Bull buduje dyfuzory. Co zrobi BMW?

- Jesteśmy pół sekundy za Brawnem i musimy najszybciej jak to tylko możliwe gdzieś ten czas znaleźć - mówi Christian Horner, szef Red Bulla. Różnica w czasach ma być efektem nowych dyfuzorów założonych przez następcę Hondy. Red Bull złożyło oficjalny protest, ale już szykuje się do zamontowania spornej części aerodynamicznej w swoich bolidach.
Zobacz wypadek Kubicy na Z Czuba.tv  »

- Jeśli projekt okaże się w pełni legalny po 14 kwietnia, to siedem zespołów będzie musiało pracować nad rozwojem w tej kwestii - mówi szef Red Bull Racing Christian Horner. O legalności nowych dyfuzorów zadecyduje Trybunał Arbitrażowy FIA właśnie 14 kwietnia. - Zaczęliśmy rozważać koncepcję dyfuzorów kilka tygodni temu, kiedy po raz pierwszy zobaczyliśmy, jak jeżdżą bolidy - dodaje.

Red Bull obok Renault i Ferrari już w Australii zgłosił protest przeciwko poszerzonym dyfuzorom swoich rywali. Chodzi o sporną cześć bolidów Williamsa, Toyoty i Brawna, dzięki której osiągają one znaczącą przewagę.

Nad nowym dyfuzorem może już pracować Adrian Newey, legendarny projektant bolidów F1, który jest obecnie zatrudniony przez Red Bull. Nawet jemu zajmie to jednak kilka tygodni.

- Nasi kierowcy wykonali dobrą robotę przy zimowych pracach nad samochodami, ale kwestia dyfuzorów otworzyła ścieżkę rozwoju, która wcześniej nie była otwarta - dodaje Horner, który podkreśla jednocześnie, że w pełni akceptuje decyzję sędziów. W Melbourne odrzucili oni protest jego zespołu.

Nowych dyfuzorów nie ma też BMW. Zespół Roberta Kubicy także chciał złożyć protest już przed Grand Prix Australii, ale został uprzedzony przez trójkę swoich rywali.

Kierowcą Red Bulla jest Sebastian Vettel, którego Kubica w niedzielę wyprzedzał na trzy okrążenia przed końcem wyścigu. Stawką pojedynku było drugie miejsce w Grand Prix Australii. Niemiec po udanym manewrze Polaka uszkodził jednak bolid kierowcy BMW i wyeliminował siebie i rywala z dalszej rywalizacji. Vettela ukarano przesunięciem o 10 pozycji na starcie następnego wyścigu.

Podwójne zwycięstwo teamu Brawn. Zdominuje ten sezon?


Dyfuzory nie takie straszne? Czytaj tutaj »


Więcej o:

WRC 2018, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Sebastien Ogier 219
2 Thierry Neuville 201
3 Ott Tanak 181
4 Jari-Matti Latvala 128
5 Esapekka Lappi 126
6 Andreas Mikkelsen 84
7 Elfyn Evans 80
8 Hayden Paddon 73
9 Dani Sordo 71
10 Mads Ostberg 70
11 Craig Breen 67
12 Teemu Suninen 54
13 Sebastien Loeb 43
14 Kris Meeke 43
15 Jan Kopecky 17
16 Pontus Tidemand 12
17 Henning Solberg 8
18 Bryan Bouffier 4
19 Marijan Griebel 4
20 Simone Tempestini 4
21 Alberto Heller 4
22 Kalle Rovanperä 3
23 Gus Greensmith 2
24 Łukasz Pieniążek 2
25 Chris Ingram 2
26 Steve Glenney 2
27 Pedro Heller 1
28 Yoann Bonato 1
29 Stephane Lefebvre 1
30 Jourdan Serderidis 1

  • Mistrz świata

WRC 2018, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Sebastien Ogier 219
2 Thierry Neuville 201
3 Ott Tanak 181
4 Jari-Matti Latvala 128
5 Esapekka Lappi 126
6 Andreas Mikkelsen 84
7 Elfyn Evans 80
8 Hayden Paddon 73
9 Dani Sordo 71
10 Mads Ostberg 70
11 Craig Breen 67
12 Teemu Suninen 54
13 Sebastien Loeb 43
14 Kris Meeke 43
15 Jan Kopecky 17
16 Pontus Tidemand 12
17 Henning Solberg 8
18 Bryan Bouffier 4
19 Marijan Griebel 4
20 Simone Tempestini 4
21 Alberto Heller 4
22 Kalle Rovanperä 3
23 Gus Greensmith 2
24 Łukasz Pieniążek 2
25 Chris Ingram 2
26 Steve Glenney 2
27 Pedro Heller 1
28 Yoann Bonato 1
29 Stephane Lefebvre 1
30 Jourdan Serderidis 1

  • Mistrz świata