Robert Kubica za kierownicą Porsche 911 GT3 R na torze Catalunya

Robert Kubica bierze udział w testach zespołów Olimp Racing i Forch Racing by Lukas Motorsport na torze Catalunya pod Barceloną. Polak jeździ najnowszym Porsche 911 GT3 R.

Kubica planów na przyszły rok wciąż nie zdradza, ale analizując jego aktywności w ostatnich miesiącach należy skłaniać się ku regularnym startom na torze. Kariera rajdowa Polaka została zawieszona, a ostatnie miesiące to sprawdziany za kierownicą różnych aut wyścigowych. We wrześniu i listopadzie Kubica jeździł Renault Sport RS 01 w dwóch imprezach, potem testował auto najwyższej klasy wyścigów długodystansowych (LMP1) przygotowane przez zespół ByKolles, a potem wystartował towarzysko w 24-godzinnym wyścigu na torze Adria, gdzie jeździł wyścigową wersją Seata Leona.

Teraz Kubica sprawdza się za kierownicą najnowszego Porsche 911 GT3 R. Bierze udział w testach zespołów Olimp Racing i Forch Racing by Lukas Motorsport, które od poniedziałku odbywają się na torze Catalunya. Obie ekipy przygotowują się do 24-godzinnego wyścigu w Dubaju, który zaplanowano na połowę stycznia.

"Dziś od samego rana trenujemy przed sezonem 2017 w doborowym towarzystwie! Na torze Circuit de Catalunya pod Barceloną spotkaliśmy samego Roberta Kubicę. Dobrze widzieć go uśmiechniętego i przede wszystkim - piekielnie szybkiego!" - pisał zespół Olimp Racing.

Czy Kubica wystartuje razem z polskimi kolegami w Dubaju? Tego nie wiadomo. Zespół Forch Racing by Lukas Motorsport na wyścig w Dubaju ma już zgłoszonych czterech kierowców. Są to Robert Lukas, Marcin Jedliński, Niemiec Wolf Hanzler i Meksykanin Santiago Creel. Olimp Racing zgłosił na razie trzy nazwiska: Igora Waliłko oraz Niemców Patricka Eisemana i Wolfganga Trillera.

Kubicę na torze Catalunya powitało też oficjalne konto twitterowe obiektu. Polak wystąpił w czterech Grand Prix Formuły 1 na tym obiekcie, a jego najlepszy rezultat to dwukrotnie czwarte miejsce (w 2007 i 2008 roku).

Zobacz wideo

Najlepsze sportowe momenty roku wg fotoreporterów AP

Więcej o:
Copyright © Agora SA