Adam Ma³ysz wystartuje w Rajdzie Dakar. Nowa kariera mistrza i wielki biznes

Adam Ma³ysz w drugiej po³owie kwietnia ma og³osiæ, ¿e w styczniu wystartuje w Rajdzie Dakar - wynika z informacji Sport.pl. By³ego skoczka wspieraæ maj± dotychczasowi sponsorzy - firmy Generali i Lotto, oraz prawdopodobnie Red Bull i TVP. - Adam ma 34 lata i jest w fantastycznym momencie, aby zacz±æ starty w rajdach terenowych - mówi Sport.pl ekspert rajdowy i dziennikarz Polsatu Andrzej Borowczyk. Ma³ysz w przesz³o¶ci wielokrotnie mówi³ o swoim zami³owaniu do rajdów.

Jest rzeczywi¶cie taka propozycja. Oficjaln± decyzjê og³oszê za kilka tygodni - mówi Sport.pl, Adam Ma³ysz

Ma³ysz w rajdzie Dakar? Jak nie dojedzie, to doleci!

Rajd Dakar w 2012 roku odbêdzie siê w dniach 1-15 stycznia, a jego trasa o d³ugo¶ci ponad 9 tys. kilometrów wiedzie przez Argentynê, Chile i Peru.

- Ma³ysz w naszym zespole? Nadal nie mo¿emy potwierdziæ tej informacji, ale w nied³ugim czasie, w drugiej po³owie kwietnia, ujawnimy, kim jest nasz "Secret Man" - mówi Sport.pl Jasiek Na³êcz z RMF Carolina Team. "Secret Man" to zamaskowana postaæ, któr± - wzorem tajemniczego Stiga ze znanego programu "Top Gear" - zespó³ promuje od kilku miesiêcy.

- Czy rozmawiali¶my z Ma³yszem? Z tego, co ja wiem, takich rozmów nie by³o - mówi Na³êcz.

Z informacji Sport.pl wynika jednak, ¿e do koñca kwietnia zespó³ wspólnie z Ma³yszem og³osi swoje plany, których najwa¿niejszym punktem jest udzia³ w Dakarze.

- Wielkim plusem jest to, ¿e Ma³ysz od kilkunastu lat jest czynnym sportowcem przyzwyczajonym do re¿imu treningowego, do okre¶lonych wymagañ. To nie jest amator, który przez rok siedzi za biurkiem, a potem dla kaprysu jedzie na Dakar - a tacy uczestnicy w tym rajdzie siê przecie¿ zdarzaj± - mówi Sport.pl ekspert rajdowy i dziennikarz Polsatu Andrzej Borowczyk.

O mo¿liwym starcie Adama Ma³ysza w przygotowuj±cym siê do udzia³u w Rajdzie Dakar RMF Carolina Team w pa¼dzierniku poprzedniego roku napisa³ "Dziennik Zachodni", dwa miesi±ce pó¼niej "Puls Biznesu" uczyni³ z tego zagadnienia temat numeru . Sobotni "Fakt" poda³ , ¿e Ma³ysz w ubieg³ym tygodniu podpisa³ ju¿ umowy ze sponsorami i ¿e start w RMF Carolina Team jest pewny.

Frajda Adama, samotno¶æ Izy

Ma³ysz, który pod koniec marca zakoñczy³ karierê skoczka, w ostatnich tygodniach mówi³ przy ró¿nych okazjach: - Mam pewne propozycje ze ¶wiatka motoryzacyjnego. W tych plotkach jest ziarno prawdy. Mam terenówkê, któr± czasem je¿d¿ê po górach, ¿eby odreagowaæ stres. Sprawia mi to wielk± frajdê.

- W po³owie kwietnia og³oszê oficjalnie, co zamierzam dalej robiæ. Dosta³em wiele propozycji, nad którymi siê muszê zastanowiæ - doda³ Ma³ysz po swoim po¿egnaniu w Zakopanem.

Jego ¿ona, Izabela Ma³ysz, w wywiadzie dla "Gazety Sport.pl" przyzna³a , ¿e rozmawia³a z mê¿em o rajdach. - Oboje mamy mieszane uczucia, ale je¶li mia³oby to sprawiaæ mu tak± rado¶æ jak skoki, to pewnie mu na to pozwolê. Ale odezwa³aby siê we mnie egoistka, bo znowu nie by³oby go w domu. Nie wiem, czy jestem gotowa znowu byæ sama i spêdzaæ ¿ycie osobno.

Wygl±da na to, ¿e musi siê na to przygotowaæ. Zdaniem "Faktu" Ma³ysz - przygotowuj±c siê do Dakaru - wyst±pi m.in. w rajdach w Tunezji, Hiszpanii, Egipcie, Maroko, na Wêgrzech, a tak¿e w Polsce. Ma je¼dziæ w przerobionym na terenówkê Porsche Cayenne - samochodem jak na Dakar wolnym, ale za to niezawodnym.

"Ten projekt zdominuje media"

Wystawienie Ma³ysza w Rajdzie Dakar to projekt marketingowy RMF Carolina Team - w nieoficjalnych rozmowach ciesz± siê z tego nawet przedstawiciele konkurencyjnego Orlen Teamu, którzy licz±, ¿e ¶ledzenie wystêpów Ma³yszem prze³o¿y siê w Polsce na zainteresowanie rajdem Dakar w ogóle.

- Nie mo¿na do tego podchodziæ tylko marketingowo, choæ ten, kto siê kryje za tym projektem, na pewno bêdzie siê koncentrowa³ na tym aspekcie rajdowych startów Ma³ysza. Sam Adam na pewno chce siê jednak spróbowaæ w rywalizacji, a z tego, co wiem, to ma smyka³kê do je¿d¿enia samochodem - dodaje Borowczyk.

- Je¶li ten projekt wypali, bêdzie mia³ du¿± si³ê. Zdominuje media, jego warto¶æ marketingowa bêdzie potê¿na. To bêdzie te¿ ¶wietny impuls dla rozwoju tego sportu w Polsce - mówi³ "Pulsowi Biznesu" spec od marketingu sportowego Grzegorz Kita.

Generali, Lotto i... Red Bull?

"Puls Biznesu" oszacowa³, ¿e bud¿et RMF Carolina Team z Ma³yszem mo¿e wynie¶æ nawet 10 mln z³otych. Zespó³ ju¿ ma wielu partnerów, kojarzonych tak¿e z by³ym skoczkiem. To Generali, Lotto, ubieraj±ca skoczków firma 4F. Sponsoruj±cy od lat Ma³ysza Red Bull te¿ móg³by siê w³±czyæ w projekt. Tym bardziej, ¿e w Dakarze austriacka firma jest obecna i to na zwyciêskich pojazdach.

- Jednym z g³ównych za³o¿eñ wspó³pracy zawodników z firm± Red Bull jest wspieranie ich rozwoju, pasji i dokonañ w danej dziedzinie. Jeste¶my z najlepszymi zawodnikami od wielu lat i mimo zakoñczenia kariery przez wielu z nich nadal czynnie wspieramy i anga¿ujemy siê w ich plany zwi±zane ze sportem - mówi³a w styczniu "Pulsowi Biznesu" Aleksandra Zarychta z Red Bulla.

Wsparcie medialne na ³amach tego tytu³u zadeklarowa³ te¿ W³odzimierz Szaranowicz z TVP. - Adam to jest nasz cz³owiek, nasza lokomotywa. Razem z nim odnosili¶my te wszystkie sukcesy. Nie pozwolimy, ¿eby kto¶ nam sprz±tn±³ Ma³ysza sprzed nosa. Jak zadebiutuje w nowej roli, to tylko z TVP - zapowiedzia³ szef sportu w TVP.

"¦wietnie sobie radzi³ z sekwencyjn± skrzyni± biegów"

Motoryzacja to pasja Ma³ysza, który wielokrotnie wspomina³ w wywiadach, jak za pierwsze zarobione pieni±dze w Pucharze ¦wiata sprowadza³ z zagranicy samochody, jak lubi poje¼dziæ sobie po le¶nych drogach. 34-letni sportowiec ma ju¿ zreszt± epizod za kierownic± rajdówki - w kwietniu 2009 roku testowa³ Renault Clio R3 rajdowca Zbigniewa Cie¶lara z Wis³y.

- Adam zawsze lubi³ sportowe auta, wiêc wiedzia³em, ¿e ten pomys³ mu siê spodoba - mówi³ dwa lata temu Cie¶lar "Przegl±dowi Sportowemu". Ma³ysz wsiad³ do samochodu jako pilot, ale w czasie próbnej jazdy zmieni³ miejsce. - ¦wietnie sobie radzi³ z sekwencyjn± skrzyni± biegów. Jecha³ na czwartym biegu, oko³o 100 km/h - opowiada³ Cie¶lar.

- Wiêcej nie da³o rady, bo to by³a otwarta droga, a nie odcinek zamkniêty. Adam by³ bezb³êdny, pewny siebie, opanowany. Naprawdê du¿a klasa - chwali³ Ma³ysza kierowca rajdowy.

- Co jest potrzebne do osi±gania dobrych wyników w rajdach terenowych? Przede wszystkim do¶wiadczenie - mówi dziennikarz Polsatu Andrzej Borowczyk, ekspert rajdowy. - Zwyciêzcy w takich imprezach nie maj± po dwadzie¶cia lat z hakiem - m³odzieñcza fantazja, brawura, porywczo¶æ nie przek³adaj± siê na dobre wyniki. Standardem s± natomiast zwyciêstwa kierowców po czterdziestce, w czo³ówce s± tak¿e piêædziesiêciolatkowie - zauwa¿a Borowczyk.

Ma³ysz jak Alphand?

Czy Ma³ysz pójdzie w ¶lady Luca Alphanda, który w 1997 roku zdoby³ alpejski Puchar ¦wiata, zakoñczy³ karierê i od razu przeniós³ siê do sportów motorowych? Po startach w ró¿nych seriach wy¶cigowych Francuz wzi±³ w koñcu udzia³ w Rajdzie Dakar - w 2005 roku zaj±³ drugie miejsce, rok pó¼niej by³ najlepszy.

- Po zakoñczeniu kariery u¶wiadomi³em sobie, ¿e kocham szybko¶æ, ¿e ona sprawia mi przyjemno¶æ i ¿e muszê znale¼æ sobie inne sposoby zaspokojenia, skoro mam ju¿ ponad 40 lat i nie jestem w stanie zje¿d¿aæ tak szybko. Rajdy by³y naturalnym przed³u¿eniem kariery narciarza - zawsze kocha³em samochody, mechanikê, adrenalinê zwi±zan± ze startem - mówi³ "Gazecie" Alphand.

"Ma³ysz ma szansê w rajdzie Dakar"

2 miliony razy zapuszczono w internecie w±sy dla Ma³ysza  ?

Jak Ma³ysz poradzi sobie w Rajdzie Dakar?
Wiêcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.