Sport.pl

Robert Kubica dostał nowy silnik. Efekt? Ogromna strata do Russella

Mechanicy Williamsa wymienili silnik w samochodzie Roberta Kubicy. Efekt? Ostatnie miejsce w drugiej sesji treningowej przed GP Rosji i duża strata do Goerge'a Russella. Polak nie był w stanie w tej sesji nawiązać równej walki z Brytyjczykiem.

W samochodzie Polaka została wymieniona jednostka spalinowa, turbosprężarka i układ MGU-H. To oznacza, że Williams przekroczył limit narzucony przez FIA i Robert Kubica wystartuje do wyścigu o GP Rosji z ostatniego pola startowego. Bez względu na to, które miejsce zajmie w kwalifikacjach. Po drugim treningu optymizmu nie ma. Zmiany w samochodzie Polaka nie pomogły i Kubica zajął ostatnie miejsce. Do przedostatniego George'a Russella stracił ponad sekundę, a do pierwszego Maxa Verstappena 4.676 s.

Max Verstappen najszybszy na drugim treningu

Max Verstappen zakończył drugi trening do Grand Prix Rosji z najlepszym czasem okrążenia. Drugie miejsce ze stratą 0,3 sekundy zajął Charles Leclerc, natomiast trzeci był Lewis Hamilton.

Lando Norris jako pierwszy wyjechał na tor w drugim treningu na torze w Soczi. Z kolei kilka minut późnej do tabeli wyników wbił się Carlos Sainz z rezultatem 1:36,170 na twardym ogumieniu. Dziesięć minut od wywieszenia zielonej flagi na torze mieliśmy połowę stawki, choć żaden z reprezentantów czołówki nie zdecydował się na opuszczenie garażu. Wkrótce jednak do pracy zabrał się Charles Leclerc z Ferrari, który na pośrednim zestawie od razu zajął pierwsze miejsce z czasem 1:34,148.

Po kwadransie w akcji mieliśmy także Sebastiana Vettela, który podczas pierwszej szybkiej próby potężnie zblokował prawe przednie koło na dohamowaniu do drugiego zakrętu. Niemiec jednak pozbierał się i podczas kolejnego podejścia na miękkich oponach wskoczył na drugą pozycję ze stratą 0,158 sekund do partnera z Ferrari. Tymczasem na poboczu drugiego zakrętu wycieczkę zaliczył Pierre Gasly z Toro Rosso, który przewrócił tylnym kołem jeden ze znaków sygnalizujący drogę powrotną na tor. Sędziowie podjęli decyzję o ogłoszeniu wirtualnej neutralizacji, by móc przywrócić go na swoje miejsce.

Dwadzieścia minut od startu sesji na tor wyjechali Valtteri Bottas i Lewis Hamilton z Mercedesa oraz Max Verstappen z Red Bulla. Fin korzystając z twardego ogumienia zajął trzecie miejsce tracąc 0,6 sekundy do Leclerca, natomiast czwarty był Brytyjczyk niemal sekundę z tyłu na oponach z żółtym paskiem. Z kolei Verstappen na szybkiej próbie zaliczył wycieczkę poza tor w jednym z zakrętów, zwracając uwagę na bardzo słabe prowadzenie bolidu. Wkrótce do akcji jako ostatni przystąpił Daniel Ricciardo, który w pierwszym treningu do Grand Prix Rosji rozbił tył swojego Renault.

Bardzo kłopotliwy dla kierowców był trzynasty zakręt, w którym niemal jeden po drugim wypadli Romain Grosjean oraz Valtteri Bottas. Francuz przestrzelił punkt hamowania i wykorzystał pobocze do obrotu, by jak najszybciej wrócić do akcji, natomiast kierowca Mercedesa widowiskowo zblokował koło i musiał ratować się opuszczeniem linii jazdy.

Na półmetku sesji do akcji powróciła czołówka. Na świeżym zestawie miękkich opon Max Verstappen wdrapał się na pierwsze miejsce, podnosząc poprzeczkę o sekundę. Kierowca Red Bulla zszedł do poziomu 1:33,162. Druga pozycja należała do Charlesa Leclerca, który wyśrubował swój czas na zestawie oznaczonym czerwonym kolorem do 1:33,497. Na trzecią lokatę awansował Valtteri Bottas, czwartą Lewis Hamilton, natomiast na piątą spadł Sebastian Vettel. Niemiec dysponując najszybszym zestawem stracił szansę na zrealizowanie kwalifikacyjnego przejazdu po błędzie w końcówce pierwszego sektora.

Tymczasem Daniił Kwiat spektakularnie wybronił się przed wizytą na barierze w ostatnim zakręcie, gdzie założył podwójną kontrę po niestabilnym zachowaniu tyłu. Z kolei w garażu Red Bull Racing trwały poważne prace przy bolidzie Alexandra Albona. Tajlandczyk po upływie połowy sesji był dopiero siedemnasty z odległym wynikiem najszybszego okrążenia. Na trzydzieści minut przed końcem jazd omal nie doszło do kolizji między kierowcami Toro Rosso, gdy Kwiat wyjechał z alei serwisowej tuż przed nosem Gasly'ego i znacznie zwolnił na wyjściu z drugiego zakrętu.

Ostatnie trzydzieści minut stało również tradycyjnie pod znakiem symulacji wyścigu. Kierowcy realizowali przejazdy na twardszych mieszankach, natomiast w tabeli nie doświadczyliśmy już kolejnych roszad. Po raz kolejny kłopoty z układem napędowym miał Daniił Kwiat, któremu w trakcie jazdy uruchomił się system anti-stall. Sytuacja u pozostałych zawodników była bez większych dramatów i nawet Alexander Albon zameldował się znów na torze, w którego RB14 wymieniono uszkodzoną podłogę. Tajlandczyk omal jednak nie zderzył się z Hamiltonem w trzecim zakręcie, gdzie jechał powolnym tempem i niebezpiecznie zbliżył się do wyścigowej linii jazdy.

Robert Kubica ukończył trening z dwudziestym wynikiem, który był gorszy od czasu dziewiętnastego Russella o sekundę. Polak miał duże kłopoty z poskładaniem konkurencyjnego rezultatu przez duży tłok na torze. Finalnie reprezentant Williamsa okrążył Sochi Autodrom trzydzieści razy.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 381
    2 Valtteri Bottas 314
    3 Charles Leclerc 249
    4 Max Verstappen 235
    5 Sebastian Vettel 230
    6 Alexander Albon 84
    7 Carlos Sainz 80
    8 Pierre Gasly 77
    9 Daniel Ricciardo 46
    10 Sergio Perez 44
    11 Lando Norris 41
    12 Nico Hulkenberg 37
    13 Daniił Kwiat 34
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 695
    2 Ferrari 479
    3 Red Bull Racing Honda 366
    4 McLaren Renault 121
    5 Renault 83
    6 Racing Point BWT Mercedes 65
    7 Scuderia Toro Rosso Honda 64
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

Komentarze (18)
Robert Kubica dostał nowy silnik. Efekt? Ogromna strata do Russella
Zaloguj się
  • loyer1

    Oceniono 9 razy -3

    Zatem może to jednak nie wina silnika, a problem znajduje się między kierownicą a fotelem?

  • piotrt707

    Oceniono 2 razy -2

    A jak pitstopy - nadal rekord świata ?

  • 6nine9

    Oceniono 1 raz -1

    Ciekawe, to silnik Mercedesa, najlepszy od lat. I jak nowy może być gorszy niż stary? Dociera się 5000 km. Co za bzdury...

  • krzysztof_ptk

    Oceniono 1 raz -1

    Hallo! To jest F1. Czemu uparcie się powtarza że w tym sporcie chodzi tylko co osiąga auto Kubicy względem partnera którzy przyjeżdżają cały czas ostatni. Może wreszcie ktoś powie że oni jeżdżą w stosunku do pierwszego kierowcy F1 w samochodach innej klasy...

  • yibi

    Oceniono 1 raz -1

    DOSTAŁ i co z tego???

  • kat_na_lemingi

    0

    Mercedes wymienił na gwarancji na nowy czy wyremontował ten spalony?

  • macwies

    Oceniono 2 razy 0

    "nowy" silnik - po Russelu.
    Bo Russel dostał nówkę nie śmiganą od mercedesa.

  • ps11111ps

    Oceniono 4 razy 0

    Musi dotrzeć i będzie gites. Byle nie zapomniał o wymianie oleju. A co mu leją? Orlen Platinum?

  • beaviso

    Oceniono 4 razy 0

    Spokojnie, dotrze się.
    O bandę.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX