Sport.pl

Główny inżynier Williamsa nie chce wielkich zmian w bolidzie! Zaskakujące słowa

Główny inżynier wyścigowy Williamsa, Dave Robson przyznał, że przyszłoroczna konstrukcja jego zespołu będzie ewolucją tegorocznej maszyny. Ponadto powiedział, iż FW42 w jego opinii nie posiada fundamentalnych wad, a jedynie zespół zbyt wolno rozwijał nową koncepcję.

- Zawsze są rzeczy do sprawdzenia i wypróbowania ale projekt przyszłorocznego samochodu jest już zaawansowany. Podwaliny są już ustalone - odpowiedział Robson zapytany przez portal f1wm.pl o ewentualną konieczność zidentyfikowania największych słabości FW42. - Będzie to w wielu obszarach ewolucja obecnego modelu, gdyż chcemy wykorzystać fakt, że regulacje się nie zmieniają. Częścią naszej pracy na resztę sezonu będzie upewnienie się, że rozeznaliśmy wszystko i pomoże to w przyszłym sezonie - dodał główny inżynier Williamsa.

Brytyjczyk zaznacza, że samochód nie posiada obszarów, które wymagają całkowitej zmiany. Dodatkowo jego zespół uważa, że korelacja danych z toru z tymi z fabryki jest dobra, co mają potwierdzić najbliższe wyścigi i nadchodzące poprawki.

Nasz samochód nie posiada fundamentalnych wad

- Nie wydaje mi się, by w obecnym samochodzie było coś fundamentalnie złego - powiedział Robson. - Po prostu nasze tempo rozwoju nie jest wystarczające. Objęliśmy w tym roku inne podejście, gdyż uważaliśmy, że zeszłoroczna konstrukcja doszła do limitu rozwojowego. Tak więc musieliśmy wykonać krok w tył, ale po prostu zbyt długo zajął nam powrót do miejsca, w którym byliśmy wcześniej - podkreślił Brytyjczyk.

- Nasza korelacja z danymi z fabryki jest dobra, przynajmniej tak sądzimy, ale najbliższe wyścigi to zweryfikują, gdyż przygotowujemy poprawki. Na Silverstone będzie ich kilka, ale większy pakiet szykujemy na kolejne wyścigi. Mamy nadzieję, że uda się je wprowadzić jak najszybciej - zakończył. Więcej o F1 przeczytasz na f1wm.pl.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

Komentarze (18)
Główny inżynier Williamsa nie chce wielkich zmian w bolidzie! Zaskakujące słowa
Zaloguj się
  • mazzini890

    Oceniono 4 razy 4

    Bzdura, jakby go nie miał byliby technicznie w czołówce stawki. Może jest tak,że nie ma on wad konstrukcyjnych na papierze lub w pamięci komputera z CADEM.Ale w praktyce maja problemy z przekuciem projektu w czyn.A raczej w maszynę.

  • jarek_z_krwia_na_rekach

    Oceniono 1 raz 1

    A za 3 lata Polska będzie miszczem swiata :D

  • rulz007

    Oceniono 1 raz 1

    czyli za rok to samo ,totalne dno

  • leszekk73

    0

    Ponieważ samochód z tego sezonu jest do dupy, inżynierowie Wiliamsa chcą go jeszcze udoskonalić. Tak, żeby był trochę mniej do dupy.

  • d33mariusz

    0

    Co za bełkot.

  • fotofujii

    0

    Bajer

  • ps11111ps

    Oceniono 7 razy -1

    Wnioskuję o zupełną zmianę reguł! Kierowcy nie powinni być przypisani do zespołów.
    Mamy 10 zespołów, 20 kierowców, ok 20 wyścigów
    Przed wyścigiem losowanie ktory kierowca startuje w którym bolidzie. Każdy powinien przejechać po 2 razy bolidem kazdego producenta. Byłoby sprawiedliwie, i każdy miałby okazję sprawdzić się w takim samym zestawie bolidów. Również każdy bolid byłby kierowany przez dokładnie taki sam zestaw kierowców.
    Nie byłoby sytuacji że wygrywa kierowca, ktory wcale nie jest najlepszy ale ma to szczęscie żę startuje w najlepszym bolidzie. Oraz że wygrywa zespół, który wcale nie ma najlepszego auta, ale ma szczęscie że zatrudnił najlepszych kierowców
    Mielibyśmy ostateczny dowód na to czy to Kubica jest taki słaby czy Williams nie umie zaprojektować szybkiego auta

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX