Sport.pl

Orlen wsparł Roberta Kubicę i wylicza korzyści. "Umowy przewidują różne scenariusze"

Robert Kubica ponownie przystąpił do rywalizacji w Formule 1 przy dużym wsparciu Orlenu. W rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl Adam Burak - dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej PKN Orlen - wytłumaczył, w jaki sposób współpraca kierowcą Williamsa przełożyła się na funkcjonowanie koncernu. Przedstawiciel firmy odniósł się też do kiepskich wyników osiąganych przez zespół z Grove.

PKN Orlen wsparł Williamsa kwotą 10 milionów euro (ok. 46 milionów złotych), dzięki czemu Robert Kubica mógł dołączyć do grona tzw. pay-driverów, czyli kierowców, którzy muszą płacić za swój udział w wyścigach. Bez wątpienia, polski koncern, za relatywnie niewielkie pieniądze, zyskał ogromny potencjał reklamowy. Czy mariaż z Formułą 1 przyniósł już firmie jakiekolwiek wizerunkowe lub finansowe korzyści? Na te pytania, w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl, próbował odpowiedzieć Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej PKN Orlen. Przedstawiciel spółki odniósł się też do nie najlepszych wyników, jakie w obecnym sezonie osiąga ekipa z Grove.

„Czytałem wiele różnych komentarzy i spekulacji na temat przyszłości Roberta w F1, a tymczasem odbyło się dopiero kilka wyścigów. Na tym etapie nie ma sensu wybieganie w przyszłość co do kolejnego sezonu [...]. Już sam powrót Roberta do wyścigów F1 jest powodem do dumy dla Polaków. Badania ARC Rynek i Opinia wskazują, że aż 72% respondentów deklaruje wsparcie dla polskiego kierowcy podczas wyścigów, niezależnie od jego wyników. Robert Kubica jest bardzo znany i aż 3/4 osób przyznaje, że kierowca budzi ich sympatię” – ocenił Burak. 

„Ważne są też aspekty czysto reklamowe - realizujemy z Robertem Kubicą swoje działania marketingowe. Mamy podpisane dobre umowy z Robertem i zespołem Williamsa. Są w nich zapisy przewidujące każde okoliczności, dlatego jesteśmy spokojni" – stwierdził przedstawiciel Orlenu.

F1. Orlen wymienia korzyści płynące ze współpracy z Williamsem. Robert Kubica przyciąga klientów na stacje

W wywiadzie dla Wirtualnych Mediów Burak podzielił się też danymi na temat tego, jak współpraca na linii Orlen-Kubica przekłada się na funkcjonowanie samego koncernu i recepcję firmy wśród klientów: „Jeszcze przed startem naszej kampanii, 20% naszych klientów zadeklarowała, że w związku z zaangażowaniem w sponsoring Roberta Kubicy, będą częściej korzystać z naszych stacji. Taką samą deklarację złożyło również 15% ogółu kierowców. To świetny i perspektywiczny wynik, tym bardziej, że kampania potrwa nieprzerwanie do końca roku. Wzrost potencjału F1 widać w badaniach, gdzie aż 43% badanych przyznaje, że ich poziom zainteresowania tą dyscypliną wzrósł od momentu powrotu Polaka” – przekonuje dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej Orlenu.

„Historia Roberta Kubicy jest znana na świecie. Dlatego połączenie jego nazwiska z PKN Orlen, którego produkty sprzedawane są w ponad 90 krajach, na kilku kontynentach było czymś naturalnym. Wizerunek Roberta pojawi się nie tylko na produktach spożywczych, ale np. na olejach dystrybuowanych w wielu krajach” – dodał Burak. 

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 338
    2 Valtteri Bottas 274
    3 Charles Leclerc 221
    4 Max Verstappen 212
    5 Sebastian Vettel 212
    6 Carlos Sainz 76
    7 Pierre Gasly 73
    8 Alexander Albon 64
    9 Daniel Ricciardo 42
    10 Nico Hulkenberg 35
    11 Sergio Perez 35
    12 Lando Norris 35
    13 Daniił Kwiat 33
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Kevin Magnussen 20
    16 Lance Stroll 19
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 612
    2 Ferrari 433
    3 Red Bull Racing Honda 323
    4 McLaren Renault 111
    5 Renault 77
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 59
    7 Racing Point BWT Mercedes 54
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

Komentarze (7)
Orlen wsparł Roberta Kubicę i wylicza korzyści. "Umowy przewidują różne scenariusze"
Zaloguj się
  • race444

    Oceniono 3 razy 1

    Skoro jest tak wysmienicie to panie Burak niech pan kupi miejsce Kubicy w lepszym bolidzie a wtedy Shell, BP, ESSO padnie na ryj

  • known2own

    0

    Badania opini publicznej jak prosto z TVP :)

  • kajman6

    Oceniono 4 razy 0

    Burak ! Ty bezczelny BURAKU ! Przestań kłamać. Sponsorowanie nieudacznika może tylko przynieść straty Orlenowi.
    Mimo iż POLACTWO po ostatnich wyborach pokazało, że inteligencją nie grzeszy to jeszcze
    tak kompletnie nie zwariowało aby płacić za fanaberie starszego Pana-inwalidy przynoszącego wstyd Polsce.

  • korowk

    Oceniono 5 razy -1

    kajman 6 zadaj sobie proste pytanie co osiągnąłeś w życiu oprócz darmowego dostępu do internetu. nieudacznikiem to ty jesteś

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX