Sport.pl

F1. Robert Kubica z dużymi problemami w drugim treningu przed GP Hiszpanii. Valtteri Bottas z najlepszym czasem

Valtteri Bottas uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugim piątkowym treningu przed Grand Prix Hiszpanii. W czołowej piątce znaleźli się także Hamilton, Leclerc, Vettel i Verstappen. Robert Kubica, który miał spore problemy w popołudniowej sesji, zajął ostatnie miejsce, ze stratą 3,497 sekundy.

Robert Kubica w drugim piątkowym treningu miał sporo problemów. Już na pierwszym okrążeniu obrócił swój bolid po wyjeździe z szykany w trzecim szykanie. Powodem były nie rozgrzane odpowiednio opony. Na około 30 minut przed końcem zajęć, polski kierowca zjechał do swojego garażu, gdzie prowadzone były intensywne prace w tylnej części jego auta. Włoski oddział Sky Sports oraz Mikołaj Sokół potwierdzili informację, że najprawdopodobniej wystąpił problem z silnikiem w jego Williamsie. Na szczęście na niespełna 10 ostatnich minut Kubica powrócił na tor.

Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Haasa: Kevin Magnussen i Romain Grosjean. Po chwili w ślad za nimi poszli inni kierowcy, którzy rozpoczynali pracę od standardowych okrążeń instalacyjnych. Honda potwierdziła, że po wycieku oleju przyspieszyła wymianę jednostki napędowej w bolidzie Maxa Verstappena. Japoński producent zapowiedział kontrolę, która ma wykryć źródło problemu. Holender pokonał jedno kółko wyjazdowe i powrócił do garażu Red Bulla. Magnussen ustanowił w tym czasie wynik 1:20,168s na pośredniej mieszance. Moment później Duńczyk poprawił swój osobisty rekord, schodząc na 1:19,481s. Na drugim miejscu plasował się jego zespołowy kolega - Romain Grosjean, a trzecie miejsce należało do George'a Russella z Williamsa.

Ferrari rozpoczęło trening od podziału programu prac nad ogumieniem pomiędzy Vettelem i Leclerkiem. Pierwszy z nich miał w swoim bolidzie pośrednie opony, a drugi miękkie. Po chwili czterokrotny mistrz świata został nowym liderem tabeli, schodząc minimalnie poniżej poziomu 1m19s. Pierwszym kierowcą, który wyjechał na tor na miękkiej mieszance był Robert Kubica.

Magnussen zbliżył się do Vettela - obu zawodników znajdujących się na dwóch pierwszych lokatach dzieliła jedna dziesiąta sekundy. Stan ten nie utrzymał się zbyt długo, gdyż około godziny 15:15 Niemiec uzyskał czas na poziomie 1m18,5s. Leclerc awansował na trzecią pozycję, tracąc do zespołowego partnera jedną sekundę. Monakijczyk nadal korzystał z twardszych opon. Kubica odnotował swój pierwszy czas okrążenia, tracąc 3,2s do Vettela, a niedługo później nowym liderem został Bottas, który pomimo nie do końca czystego okrążenia wykręcił 1:18,259s. Lider klasyfikacji generalnej zaliczył po chwili kolejny progres, ustanawiając wynik 1:17,835s.

Około 15:30 zespoły skoncentrowały się na krótkich przejazdach, symulujących kwalifikacje. Wtedy to na dwa najwyższe miejsca przebili się reprezentanci Scuderii: Vettel (1:17,673s) przed Leclerkiem (+0,027s). Dalej ujrzeć można było nazwiska Bottasa, Grosjeana i Verstappena. Z kolei Stroll odnotował swój pierwszy tego popołudnia rezultat: 1:21,2s. Kanadyjczyk rozpoczął przejazdy od stintu na twardych Pirelli PZero. Vettel nie zwalniał: kolejna próba dała mu czas na poziomie 1:17,585s. Później wynik ten został poprawiony przez Leclerca, a następnie Hamiltona i Bottasa. Zwycięzca ostatniego wyścigu w Azerbejdżanie zameldował się na szczycie klasyfikacji mając przy swoim nazwisku wynik 1:17,284s.

Na półmetku sesji Verstappen zgłosił problemy: "Nagle straciłem moc. Teraz jest już ok, ale dodawałem gazu, całkiem mocno, a silnik nie reagował na wciskanie pedału" - powiedział reprezentant Red Bulla. Russell i Kubica zajmowali dwie ostatnie lokaty. Różnica pomiędzy nimi wynosiła blisko 0,6s. Brytyjczyk tracił 0,7s do osiemnastego Pereza i siedemnastego Giovinazziego. Szesnasty Norris miał nad nim przewagę nieznacznie przekraczającą jedną sekundę. Kiepską formę prezentowali zawodnicy Renault. Nico Hulkenberg był czternasty a Daniel Ricciardo piętnasty. Konkurencyjnym wynikiem popisał się Caloes Sainz, który zajmował dziewiątą pozycję, przed Daniiłem Kwiatem. Tuż za czołową dziesiątką znajdowali się Raikkonen i Albon.

Około godziny szesnastej większość zespołów myślała już o dłuższych przejazdach. Co ciekawe wszyscy kierowcy przebywający na torze mieli w swych bolidach miękkie opony Pirelli. Porównując rezultaty Bottas dysponował nieco lepszym tempem niż Leclerc, jednak wielką niewiadomą pozostawał zapas paliwa, z jakim poruszały się po torze poszczególne bolidy. Haas nie prezentował na dłuższych stintach tak doskonałych osiągów jak na szybkich kółkach. Na około 20 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę kilku kierowców dokonało wymiany ogumienia, otrzymując opony wykonane z pośredniej lub twardej mieszanki.

W garażu od dłuższego czasu przebywał Kubica, który miał na koncie tylko 15 okrążeń. Krakowianin wrócił na tor w ostatnich dziesięciu minutach, kończąc drugą sesję na ostatnim miejscu z przebiegiem 23 kółek. Z kolei jego partner z Williamsa - George Russell, uplasował się pozycję wyżej przejeżdżając 38 okrążeń. Więcej o F1 przeczytasz na f1wm.pl.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 112
    2 Valtteri Bottas 105
    3 Max Verstappen 66
    4 Sebastian Vettel 64
    5 Charles Leclerc 57
    6 Pierre Gasly 21
    7 Kevin Magnussen 14
    8 Sergio Perez 13
    9 Kimi Raikkonen 13
    10 Lando Norris 12
    11 Carlos Sainz 10
    12 Daniel Ricciardo 6
    13 Nico Hulkenberg 6
    14 Lance Stroll 4
    15 Alexander Albon 3
    16 Daniił Kwiat 3
    17 Romain Grosjean 1
    18 Antonio Giovinazzi 0
    19 George Russell 0
    20 Robert Kubica 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 217
    2 Ferrari 121
    3 Red Bull Racing Honda 87
    4 McLaren Renault 22
    5 Racing Point BWT Mercedes 17
    6 Alfa Romeo Racing Ferrari 15
    7 Renault 13
    8 Haas Ferrari 12
    9 Scuderia Toro Rosso Honda 6
    10 Williams Mercedes 0

Komentarze (39)
F1. Robert Kubica z dużymi problemami w drugim treningu przed GP Hiszpanii. Valtteri Bottas z najlepszym czasem
Zaloguj się
  • beku72

    Oceniono 10 razy 10

    Niech go ktoś wreszcie dobije.

  • ps11111ps

    Oceniono 12 razy 8

    Kolejny sukces! Dojechał!

  • kot_kotando

    Oceniono 8 razy 6

    Parę godzin temu widziałem sensacyjny nagłówek, że Kubica i Russel świetnie sobie radzą na treningu w nowych (zmodernizowanych) bolidach. Co prawda chodziło o to, że nadal zajmują dwa ostatnie miejsca, ale ich strata do prowadzących zmalała ze zwyczajowych pięciu sekund do trzech.
    A teraz taka tragedia.

  • sector23

    Oceniono 5 razy 5

    Rozumieć, że pan Obajtek, sołtyso - prezes PKN ORLEN zaciera ręce, które tak szczodrze obdarowały publicznym groszem, ten prywatny team bedacy pośmiewiskiem całej F1

  • and.reh

    Oceniono 9 razy 5

    Ten serial głupoty z Kubicą w roli głównej jest żenujący. GW kończ i wstydu oszczędź Kubicy i czytelnikom za Kubicę.

  • ksobier

    Oceniono 3 razy 3

    Już na pierwszym okrążeniu obrócił swój bolid po wyjeździe z szykany w trzecim szykanie. - Coraz ciezej jest mi rozumiec polska mowa.
    W tym roku ziewanie w F1 zaczelo sie na przelomie 2 i 3 wyscigu. Teraz to tylko zerkniecie czy przypadkiem Mercedes jest nadal najszybszy i tyle emocji. Ferrari z 'upgradem' silnika jak widac jest wolniejsze. Hmm.

  • jurand48

    Oceniono 4 razy 2

    no ..nie rozumiem ...kto i po co pompuje te wiadomości o Kubicy przecież nie może już spaść niżej nie ma miejsca zaostatniego ???!!!!

  • pis-klamie-inni-tez

    Oceniono 4 razy 2

    Te opony to na pewno na złość Kubicy nie chciały sie rozgrzać.

  • lord_of_the_ducks

    Oceniono 4 razy 2

    Niedługo Kabaret Młodych Panów stworzy nowy skecz o Kubicy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX