Sport.pl

F1. Jak Robert Kubica radzi sobie z problematycznym autem Williamsa? Męki Polaka [ANALIZA]

Robert Kubica zajął 17. miejsce w wyścigu o Grand Prix Chin. Postanowiliśmy przeanalizować pierwsze okrążenie po starcie, żeby sprawdzić, jak wiele pracy kierownicą musiał wykonać Polak, aby utrzymać bolid Williamsa na torze.

Robert Kubica zajął w wyścigu o GP Chin 17. miejsce, ostatnie wśród tych, którzy ukończyli rywalizację. Wynik ma drugorzędne znaczenie, gdy dokładnie przeanalizujemy, z jakimi problemami Polak boryka się prowadząc bolid Williamsa. Już na okrążeniu formującym obrócił się na jednym z wolnych zakrętów. Postanowiliśmy dokładnie przeanalizować pierwsze okrążenie wyścigu, aby wskazać momenty, w których najlepiej widać fatalne przygotowanie samochodu do rywalizacji.

 

LINK DO NAGRANIA

0:29-0:35 - Doskonale widać, jak Robert Kubica na wyjściu z wolnego zakrętu zmaga się z nadsterownością swojego auta. Dwukrotnie traci panowanie nad tylną osią w jednym zakręcie, co w Formule 1 nie ma prawa się zdarzyć. Na zdjęciu poniżej widać, jak Polak w lewym zakręcie musi obrócić kierownicę w prawo, aby zapanować nad maszyną. Powodem z pewnością nie była niska temperatura panująca w Szanghaju, bo z podobnym problemem Polak musiał sobie radzić także w Bahrajnie, gdzie było znacznie cieplej.

Robert Kubica - GP ChinRobert Kubica - GP Chin screen

0:50-1:01 - W tym momencie z kolei widać, jak George Russell walczy z bolidem, aby zmieścić się w torze. Pomimo niższej prędkości na zakrętach niż pozostali kierowcy, jeździ od lewej do prawej krawędzi, starając się nie wypaść z trasy. Zespół mógłby sobie z tym poradzić zwiększając choćby kąt nachylenia skrzydeł, co zwiększyłoby nieco przyczepność, ale tracąc jednak na prędkości maksymalnej, która w przypadku zespołu z Grove już teraz nie należy do najwyższych.

George Russell - GP ChinGeorge Russell - GP Chin screen

1:18-1:27 - Jeszcze jeden przykład, gdzie można zaobserwować, jak Williams sobie radzi na wyjściu z wolnego zakrętu, a potem ile pracy kierownicą musi wykonać Kubica, aby utrzymać się na linii wyścigowej w szybkim łuku, przed wyjazdem na najdłuższą prostą. Każdy ruch kierownicą sprawia, że traci się dodatkowe części sekundy. Już na pierwszym okrążeniu Polak wykonał więcej korekt niż kierowcy Mercedesa na przestrzeni całego wyścigu.

Robert Kubica - GP ChinRobert Kubica - GP Chin screen

To tylko jedno okrążenie, ale doskonale ukazuje, jak fatalnie prowadzi się bolid Williamsa. Problemem jest ogólna charakterystyka samochodu, która nie pozwala kierowcom rozwinąć swoich możliwości. Kubica podkreśla, że przyczepność mechaniczna jest na niespotykanie niskim poziomie. Nadsterowność auta, o której mówi Polak, na ten moment nie została wyeliminowana. Jedynie podczas piątkowych treningów jego bolid prowadził się lepiej. Według informacji podanych przez Marka Hughesa, Williams postanowił sprawdzić elementy auta Russella w samochodzie Kubicy w trakcie dwóch pierwszych sesji. Wyniki testu były zaskakujące - potwierdziły problem z elementami pochodzącymi z maszyny Polaka. Musi on jednak uzbroić się w cierpliwość, bo zamontowanie nowych części może wyeliminować problem z nadsterownością, jednak nie rozwiąże wszystkich kłopotów zespołu.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 338
    2 Valtteri Bottas 274
    3 Charles Leclerc 221
    4 Max Verstappen 212
    5 Sebastian Vettel 212
    6 Carlos Sainz 76
    7 Pierre Gasly 73
    8 Alexander Albon 64
    9 Daniel Ricciardo 42
    10 Nico Hulkenberg 35
    11 Sergio Perez 35
    12 Lando Norris 35
    13 Daniił Kwiat 33
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Kevin Magnussen 20
    16 Lance Stroll 19
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 612
    2 Ferrari 433
    3 Red Bull Racing Honda 323
    4 McLaren Renault 111
    5 Renault 77
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 59
    7 Racing Point BWT Mercedes 54
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

Komentarze (62)
F1. Jak Robert Kubica radzi sobie z problematycznym autem Williamsa? Męki Polaka [ANALIZA]
Zaloguj się
  • kajman6

    Oceniono 12 razy -6

    Prz\estańcie BREDZIĆ wy dziennikarzyny!
    Kubica to DNO, ZERO !!
    Jeszcze do waszych zlasowanych mózgów to nie dotarło?

  • pierre_doleto

    Oceniono 8 razy -4

    Problemem Kubicy jest teraz przede wszystkim Russel, przed sezonem drugi kierowca Williamsa.
    Choc bolid jest do dupy, to mlokos, w kazdym dotychczasowym treningu oficjalnym i wyscigu, bil na leb polskiego mistrza kierownicy.

  • dornjuan

    Oceniono 20 razy -4

    Ten człowiek nigdy nie powinien był być ponownie dopuszczony do F1. Zbyt duże ryzyko dla innych kierowców. Są przecież paraolimpiady.

  • wujek_extrema

    Oceniono 30 razy -4

    Jazda Kubicy zawsze byla brawura i podejmowaniem nieracjonalnego ryzyka. Teraz jak jeszcze bardziej brakuje techniki i umiejetnosci staje sie po prostu zabujcze. Oderwac emeryta od kierownicy bo zrobi sobie krzywde albo jeszcze gorzej komus innemu

  • szel1

    Oceniono 3 razy -3

    Kbica będzie jeździł słabo, bo mając praktycznie tylko jedną rękę nie można inaczej

  • mo.ye

    Oceniono 5 razy -3

    A potem wyjdzie, że Kubica na szczęście zabiera ze sobą do bolidu swój pierwszy puchar, bo zazwyczaj przynosił mu szczęście i stąd ta różnica w balansie.

  • piotrt707

    Oceniono 7 razy -3

    Kubica plus. Nie wyszło. Może zbiórka narodowa na porządny samochód !!

  • kajman6

    Oceniono 9 razy -3

    @kajman6
    Sorry ! Zapomniałem dodać.
    Kubica jak PRAWDZIWY POLAK wyżej SRA niż dupę ma.
    To mitoman! Pośmiewiskio w świcie samochodwym ulubienic niedorobionych właścicieli resoraków.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX