F1. FIA naprawia swój absurdalny błąd. Kierowcy F1 już nie będą musieli zgadywać, kiedy mogą startować

FIA zapowiedziało zmiany, które już w Bahrajnie pomogą kierowcom w dostrzeżeniu świateł startowych. Zmiany przepisów dotyczące wysokości tylnego skrzydła sprawiły, że kierowcy po prostu nie widzieli zgaszenia lamp dających sygnał do startu.
Zobacz wideo

Przed sezonem 2019 FIA wprowadziło zmiany przepisów dotyczących budowy tylnego skrzydła, które stały się o pięć centymetrów wyższe. Okazuje się jednak, że podwyższenie tyłu bolidu mocno wpłynęło na widoczność świateł startowych, a spoilery po prostu zasłaniają zawodnikom zapalające się światła. FIA zapowiedziało zmiany już na GP Bahrajnu.

Kierowcy nie wiedzieli, kiedy startować 

W czasie pierwszego wyścigu na nowe skrzydła narzekało jednak wielu kierowców, którzy przyznali, że nie wiedzieli sygnalizacji startu. Mówił o tym m.in Robert Kubica. - Był moment, że zacząłem panikować, bo po prostu nie widziałem świateł. Podobne zdanie miał Pierre Gasly z Red Bulla. - Stojąc na polach startowych w ogóle ich nie widziałem. Musiałem reagować w momencie, gdy zobaczyłem, że inne samochody wokół mnie ruszyły. Dlatego straciłem kilka miejsc.

Okazuje się, że ten sam problem miał George Russell, który znalazł jednak niecodzienny sposób na dostrzeżenie świateł startowych. - Nie wiedziałem świateł, ale dostrzegłem je w odbiciu szyb budynków obok prostej startowej. 

Dlaczego wprowadzono zmiany?

Poprzednie przepisy dotyczące tylnego skrzydła mocno wpływały na widoczność, a kierowcy często skarżyli się na to, że po prostu nie widzą nadjeżdżających samochodów. Dodatkowo poszerzenie tylnego skrzydła o 10 i podniesienie o pięć centymetrów miało wpłynąć na poprawę możliwości wyprzedzania przez zwiększenie znaczenia systemu DRS.

FIA przyznało, że ta sytuacja nie może się powtórzyć i już w czasie GP Bahrajnu zostaną wprowadzone poprawki, które mają temu przeciwdziałać. Swoją drogą, to niesamowite, że w sporcie, w którym decydują tysięczne części sekundy kierowcy mieli problem z dostrzeżeniem momentu, w którym należy wystartować, a wszystko przez zmianę przepisów i wprowadzenie wyższego skrzydła. 

Więcej o:
Copyright © Agora SA