F1. Robert Kubica po I treningu F1! Były dwa niegroźne wypadki

JOAN MONFORT/AP

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w pierwszym treningu przed Grand Prix Australii. Na kolejnych miejscach inauguracyjną sesję nowego sezonu ukończyli Vettel i Leclerc. Dwa niegroźne wypadki mieli Alex Albon i Valtteri Bottas.

Tuż po zapaleniu się zielonego światła, aleję serwisową opuścił Kimi Raikkonen. W kolejnych minutach okrążenia kwalifikacyjne pokonała większość kierowców, w tym Sebastian Vettel, Lewis Hamilton oraz Robert Kubica. Kilka chwil później pierwsze okrążenia miał już na koncie komplet kierowców.

Dopiero około godziny 12:20 czasu lokalnego w tabeli pojawił się pierwszy rezultat - Valtteri Bottas pokonał okrążenie toru Albert Park w czasie 1:26,454s. Był to wynik o dwie sekundy gorszy od rekordu uzyskanego rok temu w pierwszym piątkowym treningu. Kolejne kółko w wykonaniu reprezentanta Mercedesa było już dużo lepsze. Fin ustanowił 1:24,679s.

Robert Kubica pokonywał pierwsze okrążenia w topornie prowadzącym się FW42. Bolid zachowywał się niestabilnie w zakrętach. Podczas próby przejazdu pierwszego wirażu Polak zaliczył niegroźną wycieczkę na trawiaste pobocze. W tym momencie najwyższe miejsca w klasyfikacji okupowali już kierowcy z wielkiej trójki. Za Bottasem plasował się Verstappen, a dalej Hamilton, Vettel oraz Leclerc. Na dalszej pozycji sklasyfikowany był tylko nowy zawodnik Red Bulla - Pierre Gasly.

Po 30 minutach Hamilton awansował na drugą pozycję ze stratą dwóch dziesiętnych części sekundy do Bottasa. Red Bull nie próżnował. Verstappen zredukował stratę do lidera do 0,1s, ustanawiając przy tym rekordy w dwóch sektorach. Urzędujący mistrz świata odpowiedział na to poprawą rezultatu, zbliżając się do zespołowego partnera na 0.059s. Blisko czołówki był Daniił Kwiat - Rosjanin znajdował się na szóstym miejscu, dwie pozycje przed Lance'em Strollem.

Zgodnie z obietnicą Racing Point przygotowało na ten weekend znacznie odmieniony bolid RP19. W pakiecie poprawek znajdowały się nowe powierzchnie boczne, deflektory i lusterka. Zespół od początku testował ich wydajność aerodynamiczną, korzystając z farby flow-viz.

Niezbyt optymistycznie przygotowania do GP Australii rozpoczęły się dla Nico Hulkenberga. Na półmetku sesji Niemiec miał przy swoim nazwisku tylko jedno instalacyjne okrążenie. W garażu mechanicy próbowali usunąć w jego bolidzie usterkę elektroniki. Drugi z kierowców stajni z Enstone - Daniel Ricciardo, przebywał na dwunastym miejscu. Ferrari nie angażowało się w walkę o najlepsze czasy: Leclerc zajmował siódmą pozycję a Vettel dziewiątą.

Ekipy nie marnowały ani chwili. Większość bardzo wcześnie rozpoczęła przejazdy na miękkich oponach. Podczas gdy Norris wskakiwał na ósme miejsce tracąc do pierwszej pozycji nieco ponad jedną sekundę, inny tegoroczny debiutant - George Russell był dziewiętnasty. Kubica plasował się o jedno miejsce wyżej, tracąc ponad półtorej sekundy do najbliższego rywala, którym był wówczas Kimi Raikkonen. Fin uzyskał jednak swój czas nie na supermiękkich, a pośrednich Pirelli PZero.

Tuż przed końcem pierwszej godziny zajęć Bottas podkręcił tempo, uzyskując czas 1:23,866s. Russell z kolei zatrzymał swój bolid na wyjeździe z alei serwisowej. Potrzebna była interwencja mechaników Williamsa, którzy zepchnęli biało-niebieskiego FW42 z powrotem do garażu.

Tuż po godzinie trzynastej Hamilton został nowym liderem sesji, notując rezultat o 0,2s lepszy od poprzedniego rekordu Bottasa. Na drugie miejsce wskoczył Verstappen, który po drodze popisał się najlepszym osiągnięciem w pierwszym sektorze. Wkrótce jednak spadł na P4 - za Vettela oraz Leclerca. Ich strata do Hamiltona wynosiła odpowiednio 0,038s oraz 0,074s.

Po raz pierwszy w tym roku sesja została przerwana czerwonymi flagami po incydencie z udziałem Albona, który urwał przednie skrzydło swego Toro Rosso STR14 po uderzeniu w bariery przy drugim zakręcie. Startujący z tajską licencją kierowca został poproszony o wolny zjazd do alei serwisowej, gdzie jego bolidem zajęli się mechanicy teamu z Faenzy. Przerwa była krótka, potrwała zaledwie dwie minuty. Zgodnie z przepisami wszyscy zawodnicy musieli jednak przerwać realizację programów i powrócić do pit lane.

Po wznowieniu sesji jednymi z pierwszych, którzy wrócili na tor, byli reprezentanci Williamsa. Postępów dokonali Raikkonen i Kwiat. Długi pobyt w garażu zakończył Hulkenberg. Pierwsze pomiarowe kółko dało zawodnikowi Renault awans na szesnaste miejsce.

Na początku ostatniego kwadransa Bottas przestrzelił dohamowanie do przedostatniego wirażu i obracając swój bolid niemal otarł się o betonową ścianę. Kierowcy Williamsa dokonali nieznacznego progresu. Kubica tracił do lidera 4,3s, Russell nieco ponad 5. Tak jak przewidywano, brytyjski zespół odstawał od środka stawki. Tam walka była naprawdę zacięta. Piątego i szesnastego kierowcę dzieliło tylko sześć dziesiątych sekundy. Czy podobny układ ujrzymy także w drugim treningu? Ten wystartuje o 6:00 czasu polskiego.

1. Lewis Hamilton Mercedes 1m 23.599s – 26 okrążeń
2. Sebastian VettelFerrari 1m 23.637s  - 18
3. Charles Leclerc Ferrari 1m 23.673s - 18
4. Max Verstappen Red Bull/Honda 1m 23.792s - 22
5. Valtteri Bottas Mercedes 1m 23.866s - 30

---

19. Robert Kubica Williams/Mercedes 1m 27.914s - 25
20. George Russell Williams/Mercedes 1m 28.740s - 25

Więcej o Formule 1 można przeczytać na F1wm.pl

Zobacz także
  • F1. Robert Kubica wrócił na tor! I trening w GP Australii na żywo!
  • F1. Zmiany w przepisach. Co nowego pojawiło się w regulaminie na sezon 2019?
  • Formuła 1. Williams ma nowego sponsora. Ma wpłynąć na rozwój bolidu
Komentarze (17)
F1. Robert Kubica po I treningu F1! Były dwa niegroźne wypadki
Zaloguj się
  • sthoss

    Oceniono 1 raz 1

    Powoli ale dokładnie! W takim tempie Williams zostanie zdublowany ze 3-4 razy przez najlepszych i 1-2 razy przez najgorszych

  • felicjan.dulski

    Oceniono 1 raz 1

    Przecież w sporcie chodzi przede wszystkim o udział, o uczestnictwo w szlachetnej rywalizacji.
    Czyż nie?

  • stary-ciula

    Oceniono 1 raz 1

    Łooo cióól ! Fooożaa łyliams ónd Kóbica! Jednak za dobre chamólce mó zamontowali 👉💩
    W nagroda jedziemy na Łukoil tankowadź a nie PiSSorlynCPN 👉💩

    Piejo kóry piejo nie majo kogóta 🎼👀👉💩

  • jan.w2

    Oceniono 1 raz 1

    Albo bolid ch...a warty, albo kierowca do dupy, albo jedno i drugie. A 100 mln poszło się jebać. Paliwo w Polandii nie będzie tańsze.

  • johnny9292

    Oceniono 1 raz 1

    Sześć dziesiątych w formule jeden to wcale mało nie jest.

  • pepe2-3

    Oceniono 1 raz 1

    Czy popełnię błąd stwierdzając, że straty Kubicy i Russela, odpowiednio 4,3s i ponad 5s w wyścigach F1, są to już lata świetlne...?

  • albacor

    Oceniono 2 razy 0

    Zastanawiam sie jak mając tyle kasy i specjalistów mozna tak spieprzyć projektowanie jak Williams

  • student_zebrak

    Oceniono 2 razy 0

    a w Nowej Zelandii zaatakowano dwa meczety, strzelanina, sa zabici.....
    W GW ani slowa.

  • wikikliki

    Oceniono 5 razy -1

    Jakby co to odrazu przypominam takiemu jednemu, że pieniądze na Kubice to nie są pieniądze zabrane chorym na raka, tylko są to pieniądze z funduszu na reklamy w firmie Orlen, które na reklamę musiały być przeznaczone i zostały bardzo sensownie spożytkowane. Dzięki takim działaniom firmy Orlen i dzięki Panu Kubicy, firma ta zyska nowych klientów i pieniądze, którymi uzupełni znów fundusz na reklamy a z pozostałe uzyskane dzięki reklamie zyski będzie mogła przeznaczyć na cele społeczne. Co do chorych na raka to proponuję zabrać darmozjadom spod wiejskich sklepików 500+ i dać właśnie tym chorym - to są pieniądze, które mają być dla społeczeństwa przeznaczone i są przeznaczone, ale w bardzo zły i nieprzemyślany sposób.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Valtteri Bottas 26
    2 Lewis Hamilton 18
    3 Max Verstappen 15
    4 Sebastian Vettel 12
    5 Charles Leclerc 10
    6 Kevin Magnussen 8
    7 Nico Hulkenberg 6
    8 Kimi Raikkonen 4
    9 Lance Stroll 2
    10 Daniił Kwiat 1
    11 Pierre Gasly 0
    12 Lando Norris 0
    13 Sergio Perez 0
    14 Alexander Albon 0
    15 Antonio Giovinazzi 0
    16 George Russell 0
    17 Robert Kubica 0
    18 Romain Grosjean 0
    19 Daniel Ricciardo 0
    20 Carlos Sainz 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 44
    2 Ferrari 22
    3 Red Bull 15
    4 Haas F1 Team 8
    5 Renault 6
    6 Alfa Romeo Sauber 4
    7 Racing Point 2
    8 Toro Rosso 1
    9 McLaren 0
    10 Williams 0

Najnowsze informacje