Sport.pl

Robert Kubica tłumaczy, jak kontuzja ręki wpływa na jego jazdę bolidem F1

- Były pewne modyfikacje, jednak kierownicę zawsze ustawiało się pod preferencje danego kierowcy - Robert Kubica wytłumaczył, jak ograniczenia wynikające z problemów z jego prawym ramieniem wpływają na jego jazdę.

Robert Kubica powraca do F1 po ośmiu latach od wypadku, do którego doszło w czasie Ronde di Andorra. Jego powrót odbił się szerokim echem w całym środowisku sportów motorowych. Niemal do miana legend urosły opowieści na temat modyfikacji kierownicy w bolidzie Williamsa, który Polak będzie prowadził. - Moje ruchy za kierownicą są dokładnie takie same, jak w przeszłości - powiedział Kubica.

- Są pewne modyfikacje, ale to nie jest inna kierownica. Najważniejsze przyciski znajdują się po lewej stronie, gdzie mam łatwiejszy dostęp. Te mniej ważne są po prawej. Kierownicę jednak zawsze ustawiało się pod preferencje danego kierowcy. Łopatkę do zmiany biegów mam po lewej stronie, ale Williams zawsze dopuszczał taką możliwość. Tego akurat nie trzeba była dostosowywać - wytłumaczył Kubica wszelkie zmiany dotyczące jego kierownicy.

Polak wyjaśnił również, że musi nieco inaczej trzymać kierowcę oraz jak sobie radzi ze sterowaniem nią w zakrętach - Musiałem wymyślić na nowo, jak prowadzić samochód. Ograniczenia mojego ramienia sprawiają, że muszę wspomagać się barkiem. W kokpicie mamy ograniczoną ilość miejsca, a to sprawia dodatkowe trudności. Na niektórych torach, na przykład w Monako, przesuwasz dłoń nad kierownicę, aby mieć możliwość wykonania większego obrotu. To jednak przychodzi bardzo naturalnie - wyjaśnił Kubica.

Pierwszy weekend F1 rozpoczyna się już w piątek, 15 marca. Dzień później odbędą się kwalifikacje, a w niedzielę wyścig. Początek rywalizacji na torze w Melbourne o 6:10. Relacja na sport.pl.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 137
    2 Valtteri Bottas 120
    3 Sebastian Vettel 82
    4 Max Verstappen 78
    5 Charles Leclerc 57
    6 Pierre Gasly 32
    7 Carlos Sainz 18
    8 Kevin Magnussen 14
    9 Sergio Perez 13
    10 Kimi Raikkonen 13
    11 Lando Norris 12
    12 Daniił Kwiat 9
    13 Daniel Ricciardo 8
    14 Alexander Albon 7
    15 Nico Hulkenberg 6
    16 Lance Stroll 4
    17 Romain Grosjean 2
    18 Antonio Giovinazzi 0
    19 George Russell 0
    20 Robert Kubica 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 257
    2 Ferrari 139
    3 Red Bull Racing Honda 110
    4 McLaren Renault 30
    5 Racing Point BWT Mercedes 17
    6 Haas Ferrari 16
    7 Scuderia Toro Rosso Honda 16
    8 Renault 14
    9 Alfa Romeo Racing Ferrari 13
    10 Williams Mercedes 0

Komentarze (3)
Robert Kubica tłumaczy, jak kontuzja ręki wpływa na jego jazdę bolidem F1
Zaloguj się
  • plastikpiokio

    Oceniono 1 raz 1

    a jednak go jeszcze boli ---i tak już będzie do konca .

  • oko2009

    Oceniono 3 razy 1

    Życzę mu sukcesów ale to już przygasła gwiazda. Piszą o tym znawcy Formuły 1 na całym świecie. Tylko u nas ciągle jeszcze trwa ekscytacja tym kierowcą.

  • wolny_wypowiadacz

    Oceniono 4 razy 0

    Niepotrzebnie niektórzy wylewają żale. Orlen sprzedaje rocznie w detalu 10 mld litrów paliwa (i pewnie drugie tyle w hurcie do innych firm, ale to dla uproszczenia pomińmy).
    Gdyby Orlen chciał nie uszczuplać swojego zysku (żeby móc odprowadzić tyle samo dywidendy do akcjonariuszy, w tym do Skarbu Państwa na te przysłowiowe żłobki) to wystarczy, że podniesie cenę litra paliwa o pół grosza (dokładnie 0,0043 PLN). To wystarczy do pokrycia kosztów kontraktu. A każdy obywatel może przecież wybrać - popieram Polaka w F1 to jeżdżę czasem na Orlen. Nie popieram - to tankuję gdzie indziej np. na Łukoilu (żeby sąsiad miał na zbrojenia). Wolny wybór.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX