Sport.pl

F1. Kolejne problemy teamu Kubicy. Williams złamał przepisy, musi przeprojektować bolid

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) nakazała zmianę projektu lusterek oraz elementów zawieszenia w najnowszym bolidzie Williamsa, z powodu złamania regulaminu technicznego.

Jak podaje włoski "Motorsport", FIA zakazała wykorzystywania obecnych lusterek i przedniego zawieszenia, zamontowanych w bolidzie Williamsa, z powodu złamania regulaminu technicznego. W związku z tym, jeszcze przed rozpoczęciem rywalizacji, w konstrukcji FW42 należy wprowadzić odpowiednie zmiany. Już podczas testów mówiło się, że te dwa elementy budzą pewne zastrzeżenia i mogą jeszcze w trakcie sezonu zostać zakazane przez zespół sędziowski. Niewiele osób jednak spodziewało się, że nastąpi to jeszcze przed pierwszym wyścigiem.

Stosunkowo niewielkim problemem dla Williamsa będzie wymiana lusterek, które zostały zakazane, ponieważ powodowały zmianę kierunku przepływającego powietrza wokół bolidu. W ten sposób dyrektor techniczny ekipy, Paddy Lowe projektując maszynę, chciał wykorzystać dodatkową lukę w przepisach. Zapytanie dotyczące tego elementu skierował do FIA m.in. dyrektor techniczny zespołu Racing Point, co jest naturalne w środowisku F1, w przypadku części balansujących na granicy przepisów.

Znacznie większym zmartwieniem jest zmiana zawieszenia w maszynie FW42. FIA nakazała przebudowę górnego mocowania przednich wahaczy oraz kształt dolnego wahacza. Williams przeprowadził już testy nowej maszyny, a wprowadzenie zupełnie innych części sprawi, że większość danych będzie nieaktualna. W związku z tym nie wykluczone, że zespół powróci do części wykorzystywanych w zeszłorocznym bolidzie, aby przygotować poprawki na pierwszą rundę europejską, czyli GP Hiszpanii.

Mając jednak na uwadze to, jak wiele problemów jeszcze przed sezonem ma zespół Williamsa, trudno być optymistą przed pierwszym weekendem. Sam Robert Kubica stwierdził, że pierwsze wyścigi będą dla zespołu jak testy. Dodatkowa zmiana części w bolidzie sprawia jednak, że zespół musi od nowa przemyśleć kwestie zawieszenia. Po nieudanych testach przed sezonem, team powinien jak najszybciej rozwiązywać bieżące kłopoty. Te jednak zaczynają się coraz bardziej nawarstwiać, a wyścig o GP Australii już 17 marca.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 338
    2 Valtteri Bottas 274
    3 Charles Leclerc 221
    4 Max Verstappen 212
    5 Sebastian Vettel 212
    6 Carlos Sainz 76
    7 Pierre Gasly 73
    8 Alexander Albon 64
    9 Daniel Ricciardo 42
    10 Nico Hulkenberg 35
    11 Sergio Perez 35
    12 Lando Norris 35
    13 Daniił Kwiat 33
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Kevin Magnussen 20
    16 Lance Stroll 19
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 612
    2 Ferrari 433
    3 Red Bull Racing Honda 323
    4 McLaren Renault 111
    5 Renault 77
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 59
    7 Racing Point BWT Mercedes 54
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

Komentarze (24)
F1. Kolejne problemy teamu Kubicy. Williams złamał przepisy, musi przeprojektować bolid
Zaloguj się
  • liczbynieklamia

    Oceniono 14 razy 10

    To wszystko misternie zaplanowane! Chodzi o to, żeby pisano o Williamsie i logo ORLEN jak najczęściej pojawiało się w mediach. Pan Mateusz to jednak genialny strateg, uczy się w końcu od najlepszego!

  • my.name

    Oceniono 12 razy 4

    Sprzedam po taniości 2 lusterka od rowerka dziecięcego i mało używane wahacze z Syrenki - podobno idealnie pasują do FW42. Testy my ze szwagrem robili i przeszły pozytywnie, choć szwagier odpadł :-)

  • himils

    Oceniono 3 razy 3

    Pady Lowe, skąd ty się wziąłeś w tym Mercedesie?

  • japka_putina

    Oceniono 4 razy 2

    To wygląda naprawdę źle. Nawet te głupie lusterka mogą nieźle zepsuć opływ powietrza, w końcu po to zrobiono nowe, na granicy przepisów, żeby poprawić opływ. W samochodzie osobowym lusterka boczne odpowiadają za ok. 5% oporów czołowych. Nie jest tajemnicą, że zespoły F1 odnoszą tym większe sukcesy, im lepiej wykorzystują szarą strefę regulaminu. Tak stary zespół jak Williams powinien chociaż w tym być jednym z najmocniejszych, a tu taka plama.

  • spyderman2

    Oceniono 6 razy 2

    czy prezes z pis który wydał 100 milionów z orlenu będzie miał zarzuty po depisizacji??
    jak myślicie

  • mcguirre

    Oceniono 4 razy 2

    Jestem pewien, że te cześci byłyby kluczowe w walce o mistrzostwo świata :)

  • fezop

    Oceniono 1 raz 1

    Proszę przestańcie się kompromitować szanowni Państwo dziennikarze.
    Nikt nie potwierdził tej informacji to po pierwsze, włoski motosport napisał artykuł na kolanie.
    Po drugie zespoły konsultują po zaprojektowaniu bolidu elementy, które mogą być kontrowersyjne z FIA - mała szansa, że Williams o tym zapomniał.
    Po trzecie nawet gdyby tak się stało to nie będą musieli wymieniać całego nadwozia, tylko przeprojektują sporny element.
    Podobnie z ewentualną zmianą lusterka nie będzie dużo problemów. A najmniej problemów przysporzy usunięcie dodatkowego mocowania przy dolnym wachaczu.
    Po czwarte niemożliwy jest powrót do części z zeszłego sezonu, ponieważ obecny bolid jest całkowicie nowo zaprojektowana konstrukcją i te części po prostu nie pasują.
    Proponował bym weryfikowanie informacji w więcej niż jednym źródle przed publikacją.
    Pozdrawiam

  • sylenth

    Oceniono 1 raz 1

    klątwa ruska

  • jeak

    Oceniono 3 razy 1

    Czy w tym "sporcie" liczą się jeszcze jakieś umiejętności kierowcy, czy to już tylko wyścig technologiczny?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX