Sport.pl

F1. Robert Kubica najwolniejszy, ale nie to się liczy. Pierwsza część testów za nami

Alexander Albon w bolidzie Toro Rosso był najszybszy przed przerwą obiadową podczas czwartego dnia przedsezonowych testów F1 na torze pod Barceloną. Robert Kubica zajął ostatnie miejsce w tabeli wyników, choć w przypadku Williamsa dziś liczą się przejechane kilometry, a nie tempo na jednym kółku.

Od samego początku dzisiejszych testów po torze jeździł Robert Kubica. Dwie minuty po wywieszeniu zielonej flagi Polak przejechał pierwsze okrążenie instalacyjne, aby sprawdzić, czy bolid działa poprawnie. Po kilkunastu minutach wywieszono czerwoną flagę i przerwano sesję, gdyż z toru wypadł Lando Norris z McLarena. Po wznowieniu jazd Kubica wyjechał na tor, mając zamontowaną siatkę z czujnikami, testując aerodynamikę przy stosunkowo niskiej prędkości. Dopiero w drugiej połowie sesji kierowa Williamsa poprawiał swoje czasy, ostatecznie kończąc sesję z wynikiem 1:21.542. Zespół jednak liczył na przejechanie jak największej ilości kilometrów, w związku z brakiem możliwości jazdy przez ponad 2,5 dnia testów. Polak pokonał ostatecznie 48 okrążeń toru w Montmelo.

Pozostali w tym czasie skupiali się na ustawianiu swoich bolidów pod szybsze przejazdy, czego wynikiem są najlepsze rezultaty wielu kierowców podczas pierwszej tury testów. Hamilton i Leclerc, testujący odpowiednio dla Mercedesa i Ferrari starają się maskować swoje tempo, choć po czasie tego drugiego (1:18.046), wykręconego na oponach C3, z dużą ilością paliwa, można wnioskować, że Ferrari jest naprawdę mocne już podczas testów. Ostatecznie najlepszym wynikiem przed przerwą może szczycić się kierowca Toro Rosso, Alexander Albon, który wykręcił rezultat 1:17,637. Drugi był Daniel Ricciardo z Renault, a trzeci Lewis Hamilton.

Kierowcy i zespoły powrócą do pracy ostatniego dnia pierwszej tury testów o godz. 14:00, gdy skończy się przerwa obiadowa. To jednak nie koniec przedsezonowych prób. Już w poniedziałek rozpocznie się ich druga tura, która potrwa, podobnie jak w tym tygodniu, do czwartku. Relacja na sport.pl

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 338
    2 Valtteri Bottas 274
    3 Charles Leclerc 221
    4 Max Verstappen 212
    5 Sebastian Vettel 212
    6 Carlos Sainz 76
    7 Pierre Gasly 73
    8 Alexander Albon 64
    9 Daniel Ricciardo 42
    10 Nico Hulkenberg 35
    11 Sergio Perez 35
    12 Lando Norris 35
    13 Daniił Kwiat 33
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Kevin Magnussen 20
    16 Lance Stroll 19
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 612
    2 Ferrari 433
    3 Red Bull Racing Honda 323
    4 McLaren Renault 111
    5 Renault 77
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 59
    7 Racing Point BWT Mercedes 54
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

Komentarze (111)
F1. Robert Kubica najwolniejszy, ale nie to się liczy. Pierwsza część testów za nami
Zaloguj się
  • az555

    Oceniono 1 raz 1

    Pożyczył bym mu moją Dacię Sandero.Może nie wygra .Ale dojedzie.

  • xaveriusz

    Oceniono 2 razy 0

    Dla Kubicy F1 zmieni zasady.
    Ten wygra wyścig kto przyjedzie ostatni.
    I będziemy mieli mistrza świata.

  • pszczolkaprezesa

    Oceniono 4 razy 2

    skoro jest najwolniejszy to czy nie bezpieczniej byłoby dla Robusia gdyby śmigał te okrążenia na rowerze? Nic by mu się nie stało i nie byłby zagrożeniem dla innych na torze. Tamci jeżdżą szybko i jakiś niepełnosprawny w gruchocie może powodować wypadki.

  • gtv

    Oceniono 2 razy 0

    PP. sprawozdawcom zafascynowanym popularnością Kubicy udało się zachachmęcić i ukryć, że Russell był szybszy o pół sekundy od Kubicy, chociaż w środę jeździł półproduktem a w czwartek po popołudniu przemieszczał się psującym się co chwilę bolidem, i dokonał jedynie 17 okrążeń
    toru...

  • pijmy_szybciej_bo_sie_sciemnia

    Oceniono 4 razy 2

    Takie pieprzenie będzie trwało cały sezon, prawdopodobnie ostatni dla tego zespołu. Albo się osiąga wyniki i przyciąga sponsorów albo do widzenia. Reszta tych przemyśleń jest nudnawa.

  • pocalujta_wujta

    Oceniono 2 razy 0

    Najwolniejszy bo testy wymagaja skupienia nad wyznaczonymi zadaniami. A zadania sa takie jak rozpoznanie wlasciwosci jezdnych bolidu a potem ich korekcja. Jak sie bolid rozwali toco beda korygowac i usprawniac? Wrak? Bottas z Mercedasa powiedzial ze ich bolid jest na skraju stabilnosci i maja problem do rozwiazania. Jak wiemy Williams nie jest w czolowce i takie problemy to ma juz od ubieglego roku a w tym roku bolidy sa bardzo rozne od tych z 2018. Maja kmpletnie inna aerodynamike z racji ograniczen na skrzydla a nawet inne, ptrzepisowe lusterka boczne. To nie Skoda przy 100km/godz tylko maszyna, ktora daje dobrze ponad 300km/godz na prostych i musi wyjjsc zakretu i wejsc w zakret na koncu prostej uzywajac paru cech aerodynamicznych, ktore sa nowe. Porownac to mozna tylko do pilotow eksperymentalnych odrzutowcow bojowych.

  • karol1983

    Oceniono 6 razy -2

    dla mnie to jest skandal, że w Polsce pompowany jest ten cały Kubica. dzisiaj dobitnie pokazał, że nie nadaje się do tego sportu, ostatni czas i stworzył zagrożenie na torze (sytuacja z Chamiltonem), pisowcy dla poprawy wizerunku wpompowali w niego jeszcze 100 milonów z naszych podatków, a jeszcze poszło to na najgorszy zespół, nie wiem, czy oni nie zdawali sobie sprawy, że Kubica jedną ręką nie da rady rywalizować z pełnosprawnymi kierowcami, będą problemy na torach ulicznych (nawrót w Monako) ogólnie dziwna sytuacja

  • kecajk49

    Oceniono 5 razy -1

    Oczywiście że nie to się liczy.!!

    Liczy się wywalone 100 baniek z naszych pieniędzy żeby się Robercik pobawił wózkiem, on tak to lubi !!!

    Niech się bawi za swoje pieniądze !!!!
    Wynocha od naszych pieniędzy!!!
    Nie kupuję na orlenie , niczego !!!! i nic nie kupię nigdy,omijam dużym łukiem !!!!

  • baxik

    Oceniono 3 razy -1

    komentarze trolosezonowców tutaj to kompletna żenada. na szczęście są jeszcze portale branżowe gdzie komentują ludzie, którzy się znają na F1.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX