Sport.pl

Zespoły F1 próbują obejść zakaz reklamy koncernów tytoniowych. Komisja UE zbada sprawę

Zespoły Ferrari i McLarena umieściły na swoich bolidach F1 loga akcji, które nie są bezpośrednio związane z reklamą papierosów, ale odnoszą się do koncernów tytoniowych. Komisja Unii Europejskiej postanowiła zbadać sprawę w związku z zakazem reklamy produktów tytoniowych.

Ferrari współpracuje z Philip Morris, czyli właścicielem Marlboro, od kilku lat, jednak do tej pory nie umieszczało żadnych reklam związanych z amerykańskim gigantem tytoniowym. To zmieniło się w ubiegłym roku, gdy ekipa z Maranello pochwaliła się nowym malowaniem swojego auta, na którym znalazło się logo akcji "Mission Winnow". Idea promuje technologię wolną od dymu tytoniowego, co miało uniknąć zarzutów reklamowania samego tytoniu w F1.

MARCO UGARTE/AP

Z kolei zespół McLaren zdecydował się zawrzeć współpracę z British American Tobacco. W tym przypadku na samochodach stajni z Woking ma pojawić się logo akcji "A Better Tomorrow". Jest do nawiązanie do produktów i technologii mających zmniejszyć ryzyko związane z tytoniem. Zaczęto jednak sugerować, że w ten sposób zespoły F1 próbują omijać przepisy związane z zakazem reklamy tytoniu w Unii Europejskiej, który został wprowadzony w 2003 roku.

Sprawą natychmiast zainteresowała się Komisja Unii Europejskiej, która dokładnie chce sprawdzić umowy zawierane przez Ferrari i McLarena, właśnie pod kątem ewentualnego złamania prawa. - Komisja Europejska kontynuuje obserwację tego, w jaki sposób przestrzegany jest zakaz reklamy i promowania wyrobów tytoniowych, także w kontekście Formuły 1. Komisja została poinformowana o inicjatywach przemysłów tytoniowych. Wymagają one dokładnej weryfikacji - można przeczytać w oświadczeniu opublikowanym przez Komisję Europejską.

Komisja Europejska została najprawdopodobniej zaalarmowana przez Australijski Urząd Federalny, który wszczął śledztwo dotyczące łamania przepisów dotyczących reklamy wyrobów tytoniowych. Na ten moment nie ma pewności, czy Ferrari będzie mogło zachować reklamę tej akcji na swoich bolidach podczas inauguracji sezonu F1 w Australii.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 187
    2 Valtteri Bottas 151
    3 Sebastian Vettel 111
    4 Max Verstappen 100
    5 Charles Leclerc 57
    6 Pierre Gasly 37
    7 Carlos Sainz 26
    8 Kimi Raikkonen 19
    9 Daniel Ricciardo 16
    10 Nico Hulkenberg 16
    11 Kevin Magnussen 14
    12 Lando Norris 14
    13 Sergio Perez 13
    14 Daniił Kwiat 10
    15 Alexander Albon 7
    16 Lance Stroll 6
    17 Romain Grosjean 2
    18 Antonio Giovinazzi 0
    19 George Russell 0
    20 Robert Kubica 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 338
    2 Ferrari 198
    3 Red Bull Racing Honda 137
    4 McLaren Renault 40
    5 Renault 32
    6 Racing Point BWT Mercedes 19
    7 Alfa Romeo Racing Ferrari 19
    8 Scuderia Toro Rosso Honda 17
    9 Haas Ferrari 16
    10 Williams Mercedes 0

Komentarze (5)
Zespoły F1 próbują obejść zakaz reklamy koncernów tytoniowych. Komisja UE zbada sprawę
Zaloguj się
  • lud.czerski.wyklety

    Oceniono 2 razy 0

    Wódkę mogą reklamować, a już papierosów nie. Co za hipokryzja.

  • cozarro

    0

    ale ten quiz o Czechach pod artykułem i "haleŻ", coraz mniej płacicie stażystom

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX