Sport.pl

Zespoły F1 próbują obejść zakaz reklamy koncernów tytoniowych. Komisja UE zbada sprawę

Zespoły Ferrari i McLarena umieściły na swoich bolidach F1 loga akcji, które nie są bezpośrednio związane z reklamą papierosów, ale odnoszą się do koncernów tytoniowych. Komisja Unii Europejskiej postanowiła zbadać sprawę w związku z zakazem reklamy produktów tytoniowych.

Ferrari współpracuje z Philip Morris, czyli właścicielem Marlboro, od kilku lat, jednak do tej pory nie umieszczało żadnych reklam związanych z amerykańskim gigantem tytoniowym. To zmieniło się w ubiegłym roku, gdy ekipa z Maranello pochwaliła się nowym malowaniem swojego auta, na którym znalazło się logo akcji "Mission Winnow". Idea promuje technologię wolną od dymu tytoniowego, co miało uniknąć zarzutów reklamowania samego tytoniu w F1.

MARCO UGARTE/AP

Z kolei zespół McLaren zdecydował się zawrzeć współpracę z British American Tobacco. W tym przypadku na samochodach stajni z Woking ma pojawić się logo akcji "A Better Tomorrow". Jest do nawiązanie do produktów i technologii mających zmniejszyć ryzyko związane z tytoniem. Zaczęto jednak sugerować, że w ten sposób zespoły F1 próbują omijać przepisy związane z zakazem reklamy tytoniu w Unii Europejskiej, który został wprowadzony w 2003 roku.

Sprawą natychmiast zainteresowała się Komisja Unii Europejskiej, która dokładnie chce sprawdzić umowy zawierane przez Ferrari i McLarena, właśnie pod kątem ewentualnego złamania prawa. - Komisja Europejska kontynuuje obserwację tego, w jaki sposób przestrzegany jest zakaz reklamy i promowania wyrobów tytoniowych, także w kontekście Formuły 1. Komisja została poinformowana o inicjatywach przemysłów tytoniowych. Wymagają one dokładnej weryfikacji - można przeczytać w oświadczeniu opublikowanym przez Komisję Europejską.

Komisja Europejska została najprawdopodobniej zaalarmowana przez Australijski Urząd Federalny, który wszczął śledztwo dotyczące łamania przepisów dotyczących reklamy wyrobów tytoniowych. Na ten moment nie ma pewności, czy Ferrari będzie mogło zachować reklamę tej akcji na swoich bolidach podczas inauguracji sezonu F1 w Australii.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 338
    2 Valtteri Bottas 274
    3 Charles Leclerc 221
    4 Max Verstappen 212
    5 Sebastian Vettel 212
    6 Carlos Sainz 76
    7 Pierre Gasly 73
    8 Alexander Albon 64
    9 Daniel Ricciardo 42
    10 Nico Hulkenberg 35
    11 Sergio Perez 35
    12 Lando Norris 35
    13 Daniił Kwiat 33
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Kevin Magnussen 20
    16 Lance Stroll 19
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 612
    2 Ferrari 433
    3 Red Bull Racing Honda 323
    4 McLaren Renault 111
    5 Renault 77
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 59
    7 Racing Point BWT Mercedes 54
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

Komentarze (5)
Zespoły F1 próbują obejść zakaz reklamy koncernów tytoniowych. Komisja UE zbada sprawę
Zaloguj się
  • lud.czerski.wyklety

    Oceniono 2 razy 0

    Wódkę mogą reklamować, a już papierosów nie. Co za hipokryzja.

  • cozarro

    0

    ale ten quiz o Czechach pod artykułem i "haleŻ", coraz mniej płacicie stażystom

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX