Formuła 1. Toro Rosso zaprezentowało bolid STR14

Toro Rosso

Toro Rosso (Toro Rosso (Twitter))

Scuderia Toro Rosso oficjalnie zaprezentowała bolid STR14. Niektóre elementy nowej konstrukcji pochodzą z ubiegłorocznego Red Bulla RB14.

W tym sezonie kierowcami stajni z Faenzy będą Daniił Kwiat oraz Alexander Albon. Podczas gdy Rosjanin powraca do włoskiego zespołu po nieco ponad rocznej przerwie w startach, kierowca z Tajlandii debiutuje w Formule 1 jako zdobywca trzeciego miejsca w ostatniej edycji mistrzostw F2.

Zgodnie z przepisami mającymi ułatwić wyprzedzanie, nowa konstrukcja Toro Rosso wyposażona jest w uproszczone przednie skrzydło oraz deflektory. Do aktualnych wymagań dostosowane zostało także tylne skrzydło, które ma zapewniać efektywniejsze działanie systemu redukcji oporów.

Włoska stajnia rozpoczyna drugi rok współpracy z Hondą, która od tego sezonu jest także dostawcą jednostek napędowych dla Red Bulla. Otwiera to przed Toro Rosso możliwość bliższej współpracy technicznej z macierzystą stajnią i daje szansę na bardziej dynamiczny rozwój silnika RA619H.

O perspektywach rozwoju w sezonie 2019 mówił szef teamu – Franz Tost.

- Celem zawsze jest rywalizowanie na najwyższym poziomie. Ostatniej zimy intensywnie pracowaliśmy nad wprowadzeniem pewnych zmian organizacyjnych, które – mamy taką nadzieję – pomogą nam uporać się z drobnymi problemami, jakich doświadczaliśmy w przeszłości. Przeanalizowaliśmy wszystkie wewnętrzne procedury, w celu zoptymalizowania naszych mocnych stron i zminimalizowania słabości.

- W porównaniu do innych zespołów Toro Rosso polega na małej liczbie pracowników, ale synergia z Red Bull Technology w zakresie dostaw części spoza listy (obowiązkowych do wyprodukowania przez zespół), zapewni więcej czasu naszym technicznym grupom roboczym, które będą mogły skupić się na szczegółach projektu. Przywiązanie do detali tworzy różnicę, która przekłada się na poprawę osiągów”.

Tost dodał, że Toro Rosso i Red Bull będą korzystały w tym sezonie z takich samych komponentów powiązanych z jednostką napędową Hondy. Austriak dodał, że większość z innych części spoza listy to elementy w ubiegłorocznej specyfikacji. Stajnia z Faenzy nie byłaby bowiem w stanie dostosować się do szybkiego tempa rozwoju konstrukcji Red Bulla na sezon 2019.

- Mamy dobrych ekspertów technicznych, którzy prowadzą rozwój w naszej fabryce. Niezawodność części w ubiegłorocznej specyfikacji stawia nas w bardziej korzystnej sytuacji, gdyż będziemy mogli prowadzić bardziej intensywny rozwój na przestrzeni sezonu 2019 -wyjaśniał.

Zimą zespół pozyskał dwóch nowych sponsorów: Randstad Italia oraz myWorld.

Tost przekonuje, że nie obawia się o niezawodność i osiągi jednostki napędowej. „Pod względem niezawodności Honda przekroczyła nasze oczekiwania. Spodziewaliśmy się, że w ubiegłym roku będziemy zmagać się z częstszymi problemami”.

- Koniec końców nie doświadczyliśmy zbyt wielu usterek. Także pod względem osiągów nie odstawaliśmy zbyt mocno od czołowych zespołów. Nie wiem, ile jednostek napędowych użyjemy w sezonie 2019. Moim zdaniem limit trzech silników jest zbyt niski. Powinniśmy mieć do dyspozycji większą liczbę komponentów, ale mam nadzieję, że zmieni się to od 2021 roku - dodał Austriak.

Lato. Quiz wiedzy ogólnej
1/20"Lato, laaato / Lato wszędzie / Zwariowało oszalało moje serce" śpiewała ____ Nieżywych Schabuff.
Zobacz także
  • F1. Poznaliśmy barwy bolidu, w którym będzie jeździł Robert Kubica! Jego zespół zmienia swoją nazwę
  • Robert Kubica zaprezentuje bolid Williamsa F1. Robert Kubica zaprezentuje nowy bolid Williamsa! Będzie duża zmiana [WIDEO]
  • Orlen zrobił świetny interes na sponsorowaniu Roberta Kubicy. Promocyjna cena
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 408
    2 Sebastian Vettel 320
    3 Kimi Raikkonen 251
    4 Max Verstappen 249
    5 Valtteri Bottas 247
    6 Daniel Ricciardo 170
    7 Nico Hulkenberg 69
    8 Sergio Perez 62
    9 Kevin Magnussen 56
    10 Carlos Sainz 53
    11 Fernando Alonso 50
    12 Esteban Ocon 49
    13 Charles Leclerc 39
    14 Romain Grosjean 37
    15 Pierre Gasly 29
    16 Stoffel Vandoorne 12
    17 Marcus Ericsson 9
    18 Lance Stroll 6
    19 Brendon Hartley 4
    20 Siergiej Sirotkin 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 655
    2 Ferrari 571
    3 Red Bull Racing TAG Heuer 419
    4 Renault 122
    5 Haas Ferrari 93
    6 McLaren Renault 62
    7 Force India Mercedes 52
    8 Sauber Ferrari 48
    9 Scuderia Toro Rosso Honda 33
    10 Williams Mercedes 7
    11 Force India Sahara 0

Najnowsze informacje