Sport.pl

Toto Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Toto Wolff obawia się zmian regulacji przed sezonem 2019. - Mogą pojawić się zespoły, które odkryją luki w przepisach. Poważnie wszystkich konkurentów, niezależnie od tego, czy mówimy o Ferrari, które zakończyło tegoroczną kampanię na drugim miejscu, czy zamykającym stawkę Williamsie - mówi szef Mercedesa.

Zespoły pracują nad nowymi bolidami, w których znajdą się elementy nowego pakietu aerodynamicznego, mającego za cel ułatwić walkę na torze. W jego skład wchodzą uproszczone przednie skrzydło, kanały chłodzące hamulce i deflektory a także efektywniej działający DRS.

Wolff obawia się powtórki z 2009 roku, gdy ekipa Brawna, której zimą groził upadek po wycofaniu się Hondy, wykorzystała przewagę płynącą z zastosowania podwójnego dyfuzora i sięgnęła po mistrzowski tytuł. Sezon ten stał również pod znakiem zawodu, jaki zgotowali ówcześni faworyci: Ferrari i McLaren.

- Myślę, że ze względu na zmiany w przepisach wszystko jest możliwe. Jest niemal tak, jak w sezonie 2009, gdy Brawn wpadł na pomysł z podwójnym dyfuzorem. Mogą pojawić się zespoły, które odkryją luki w przepisach. Inne stajnie ich nie dostrzegą. To może stworzyć różnicę - wyjaśniał Wolff.

- Z tego względu traktujemy poważnie wszystkich konkurentów, niezależnie od tego, czy mówimy o Ferrari, które zakończyło tegoroczną kampanię na drugim miejscu, czy zamykającym stawkę Williamsie. Każdy z zespołów może stworzyć bolid, który okaże się lepszy od naszego. Mamy szacunek do wszystkich zespołów, do ich wysiłków. Wszystkich postrzegamy jako rywali - dodał przy okazji gali FIA w Rosji.

Austriak dodał, że istotnym czynnikiem będzie także niezawodność silników. - Widzimy wyrównywanie się osiągów jednostek napędowych. Przez wiele lat wiedliśmy prym, ale jeśli chcemy pozostać liderem, musimy naciskać bardzo mocno. F1 stała się jednak także formułą wydajności. Trzeba dysponować możliwie najmocniejszym silnikiem, ale musi on dojeżdżać do mety. Nie chodzi wyłącznie o szczytowe osiągi. Chodzi o szczytową niezawodność. Osiągnięcie tej równowagi jest bardzo trudne.

Czytaj więcej o F1 na f1wm.pl

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Valtteri Bottas 26
    2 Lewis Hamilton 18
    3 Max Verstappen 15
    4 Sebastian Vettel 12
    5 Charles Leclerc 10
    6 Kevin Magnussen 8
    7 Nico Hulkenberg 6
    8 Kimi Raikkonen 4
    9 Lance Stroll 2
    10 Daniił Kwiat 1
    11 Pierre Gasly 0
    12 Lando Norris 0
    13 Sergio Perez 0
    14 Alexander Albon 0
    15 Antonio Giovinazzi 0
    16 George Russell 0
    17 Robert Kubica 0
    18 Romain Grosjean 0
    19 Daniel Ricciardo 0
    20 Carlos Sainz 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 44
    2 Ferrari 22
    3 Red Bull 15
    4 Haas F1 Team 8
    5 Renault 6
    6 Alfa Romeo Sauber 4
    7 Racing Point 2
    8 Toro Rosso 1
    9 McLaren 0
    10 Williams 0

Komentarze (3)
Toto Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
Zaloguj się
  • hopsiupbec

    Oceniono 1 raz 1

    "W jego skład wchodzą uproszczone przednie skrzydło, kanały chłodzące hamulce i deflektory a także efektywniej działający DRS"

    Deflektory? Co to, Star Trek? :)

  • do100jnik

    Oceniono 1 raz -1

    pieprzenie, jedyna różnica jest w kasie a cała reszta to dodatki

  • Jacek Marek Toliński

    Oceniono 2 razy -2

    ... #Ⅎ ...

    .
    .
    .

    .
    ... ... "." ... \:\/:/ ... "." ... ... #!!#
    ... ... "." ... /:/\:\ ... "." ... ... #by
    .
    ... ... "." ... ||#Ⅎ|| ... "." ... ... #@
    .

    .
    .
    .

    .
    ... ...brmmmmm ...brmmmmm & #GO
    .

    .
    .
    .

    #RÆ

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX