Sport.pl

Toto Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Toto Wolff obawia się zmian regulacji przed sezonem 2019. - Mogą pojawić się zespoły, które odkryją luki w przepisach. Poważnie wszystkich konkurentów, niezależnie od tego, czy mówimy o Ferrari, które zakończyło tegoroczną kampanię na drugim miejscu, czy zamykającym stawkę Williamsie - mówi szef Mercedesa.

Zespoły pracują nad nowymi bolidami, w których znajdą się elementy nowego pakietu aerodynamicznego, mającego za cel ułatwić walkę na torze. W jego skład wchodzą uproszczone przednie skrzydło, kanały chłodzące hamulce i deflektory a także efektywniej działający DRS.

Wolff obawia się powtórki z 2009 roku, gdy ekipa Brawna, której zimą groził upadek po wycofaniu się Hondy, wykorzystała przewagę płynącą z zastosowania podwójnego dyfuzora i sięgnęła po mistrzowski tytuł. Sezon ten stał również pod znakiem zawodu, jaki zgotowali ówcześni faworyci: Ferrari i McLaren.

- Myślę, że ze względu na zmiany w przepisach wszystko jest możliwe. Jest niemal tak, jak w sezonie 2009, gdy Brawn wpadł na pomysł z podwójnym dyfuzorem. Mogą pojawić się zespoły, które odkryją luki w przepisach. Inne stajnie ich nie dostrzegą. To może stworzyć różnicę - wyjaśniał Wolff.

- Z tego względu traktujemy poważnie wszystkich konkurentów, niezależnie od tego, czy mówimy o Ferrari, które zakończyło tegoroczną kampanię na drugim miejscu, czy zamykającym stawkę Williamsie. Każdy z zespołów może stworzyć bolid, który okaże się lepszy od naszego. Mamy szacunek do wszystkich zespołów, do ich wysiłków. Wszystkich postrzegamy jako rywali - dodał przy okazji gali FIA w Rosji.

Austriak dodał, że istotnym czynnikiem będzie także niezawodność silników. - Widzimy wyrównywanie się osiągów jednostek napędowych. Przez wiele lat wiedliśmy prym, ale jeśli chcemy pozostać liderem, musimy naciskać bardzo mocno. F1 stała się jednak także formułą wydajności. Trzeba dysponować możliwie najmocniejszym silnikiem, ale musi on dojeżdżać do mety. Nie chodzi wyłącznie o szczytowe osiągi. Chodzi o szczytową niezawodność. Osiągnięcie tej równowagi jest bardzo trudne.

Czytaj więcej o F1 na f1wm.pl

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 137
    2 Valtteri Bottas 120
    3 Sebastian Vettel 82
    4 Max Verstappen 78
    5 Charles Leclerc 57
    6 Pierre Gasly 32
    7 Carlos Sainz 18
    8 Kevin Magnussen 14
    9 Sergio Perez 13
    10 Kimi Raikkonen 13
    11 Lando Norris 12
    12 Daniił Kwiat 9
    13 Daniel Ricciardo 8
    14 Alexander Albon 7
    15 Nico Hulkenberg 6
    16 Lance Stroll 4
    17 Romain Grosjean 2
    18 Antonio Giovinazzi 0
    19 George Russell 0
    20 Robert Kubica 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 257
    2 Ferrari 139
    3 Red Bull Racing Honda 110
    4 McLaren Renault 30
    5 Racing Point BWT Mercedes 17
    6 Haas Ferrari 16
    7 Scuderia Toro Rosso Honda 16
    8 Renault 14
    9 Alfa Romeo Racing Ferrari 13
    10 Williams Mercedes 0

Komentarze (3)
Toto Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
Zaloguj się
  • hopsiupbec

    Oceniono 1 raz 1

    "W jego skład wchodzą uproszczone przednie skrzydło, kanały chłodzące hamulce i deflektory a także efektywniej działający DRS"

    Deflektory? Co to, Star Trek? :)

  • do100jnik

    Oceniono 1 raz -1

    pieprzenie, jedyna różnica jest w kasie a cała reszta to dodatki

  • Jacek Marek Toliński

    Oceniono 2 razy -2

    ... #Ⅎ ...

    .
    .
    .

    .
    ... ... "." ... \:\/:/ ... "." ... ... #!!#
    ... ... "." ... /:/\:\ ... "." ... ... #by
    .
    ... ... "." ... ||#Ⅎ|| ... "." ... ... #@
    .

    .
    .
    .

    .
    ... ...brmmmmm ...brmmmmm & #GO
    .

    .
    .
    .

    #RÆ

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX