Sport.pl

F1. Carlos Sainz: Wysokie pozycje Renault wprowadzają w błąd

Carlos Sainz uważa, że dobre wyniki Renault w piątkowych sesjach treningowych są "nieco wprowadzające w błąd". Z kolei Hulkenberg podkreśla, że zespół borykał się z balansem R.S.18.

Stajnia z Enstone podczas pierwszego dnia przygotowań do Grand Prix Meksyku była drugą siłą w stawce, choć jej strata do najlepszego Red Bulla wyniosła ponad sekundę. Z kolei Ferrari oraz Mercedes mieli wyraźne problemy, skarżąc się na przegrzewanie układów napędowych i zbyt wysoką degradację opon.

„Miło jest zobaczyć tak wysoko bolidy napędzane jednostkami Renault” – powiedział Carlos Sainz, kierowca zespołu francuskiego producenta. „Ekipa pracuje bardzo ciężko w tej części sezonu, by zapewnić sobie czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Uważam jednak, że to nieco wprowadzające w błąd, ponieważ na podstawie osiąganych czasów wciąż jesteśmy w zasięgu Force India oraz Saubera. Dzieli nas około pół sekundy, a w tym samym czasie Ferrari i Mercedes są niemal poza walką. To bardzo dziwne, że w ciągu czterech dni dysponując przewagą dwóch sekund na okrążeniu są teraz na naszym poziomie”.

Hiszpan podkreśla, że spodziewa się, iż Renault spadnie w sobotę za Ferrari oraz Mercedesa. „Byłoby to naiwne, gdybyśmy uważali, że stać nas na trzecią pozycję startową. Zawsze jestem optymistą i staram się dać z siebie wszystko, lecz moim zdaniem oni [Ferrari i Mercedes] mieli dzisiaj problemy. Zmagali się na długich przejazdach i jadąc za nimi dostrzegłem, że nie czuli się zbyt komfortowo. Jeżeli znajdą rozwiązanie, w normalnych warunkach powinni być przed nami. Nie ma powodów do tego by uważać, że będzie inaczej. Zamierzamy jednak walczyć. Jeżeli uda nam się znaleźć dodatkowe 0,2 lub 0,3 sekundy, wówczas ich zadanie stanie się trudniejsze”.

Drugi kierowca zespołu – Nico Hulkenberg, dodał, że mimo wysokich pozycji bolid R.S.18 był daleki od optymalnych osiągów. „Nie wierzę, że możemy ich pokonać lub konkurować z Ferrari i Mercedesem. Nie jestem skłonny w to uwierzyć, ponieważ zazwyczaj nasza strata do nich jest ogromna. Nie mam pojęcia dlaczego byli tak daleko od swojego optymalnego tempa. Powinniśmy się przekonać o tym jutro. To zabawne, ponieważ balans naszego bolidu nie był najlepszy, a później spoglądasz na zestawienia czasów i nie wygląda to źle”.

Więcej o F1 na F1wm.pl

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 268
    2 Valtteri Bottas 203
    3 Max Verstappen 181
    4 Sebastian Vettel 169
    5 Charles Leclerc 157
    6 Pierre Gasly 65
    7 Carlos Sainz 58
    8 Daniił Kwiat 33
    9 Kimi Raikkonen 31
    10 Alexander Albon 26
    11 Lando Norris 24
    12 Daniel Ricciardo 22
    13 Sergio Perez 21
    14 Nico Hulkenberg 21
    15 Lance Stroll 19
    16 Kevin Magnussen 18
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 1
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 471
    2 Ferrari 326
    3 Red Bull Racing Honda 254
    4 McLaren Renault 82
    5 Scuderia Toro Rosso Honda 51
    6 Renault 43
    7 Racing Point BWT Mercedes 40
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 32
    9 Haas Ferrari 26
    10 Williams Mercedes 1