Sport.pl

F1. Rewolucja w kwalifikacjach od przyszłego sezonu?

"Auto Motor und Sport" informuje, że kwalifikacje mogą przejść zmianę formatu w sezonie 2019. Liberty Media ma również przyjrzeć się przepisom o starcie TOP10 na oponach z czasówki.

Według niemieckiej gazety, właściciel Formuły 1 – Liberty Media, zamierza poszerzyć czasówkę o Q4 już od nadchodzących zmagań. Aktualnie kwalifikacje liczą trzy segmenty i w dwóch pierwszych odpada po pięciu kierowców, natomiast w finałowej części o jak najlepszy czas rywalizuje dziesięciu zawodników.

Jak podaje "Auto Motor und Sport", Q4 miałoby wyłonić zdobywcę pole position, a do walki przystąpiłoby ośmiu kierowców. Układ pozostałych części kwalifikacji pozostaje jednak niejasny, ponieważ Liberty Media miało jeszcze nad tym się nie zastanawiać.

Raffaele Marciello: Sebastian Vettel nie ma takiego talentu jak Robert Kubica

"AMuS" informuje również, że władze Formuły 1 zamierzają przyjrzeć się przepisom o starcie pierwszej dziesiątki na ogumieniu z Q2. Podczas wyścigu w Singapurze kierowcy spoza czołowych zespołów jak Grosjean z Haasa, Perez z Force India czy Hulkenberg z Renault musieli realizować niekorzystną dla siebie strategię, ze względu na zużyte hipermiękkie ogumienie, które wymagało wczesnego zjazdu. Z kolei Alonso i Sainz ruszający odpowiednio z jedenastego i dwunastego pola mieli nowe ultramiękkie opony, co pozwoliło im bez problemu wskoczyć na siódmą i ósmą lokatę.

Christian Horner: Sebastian Vettel wciąż może pokonać Lewisa Hamiltona w walce o tytuł

„Uważam, że to był frustrujący wyścig dla każdego, kto zakwalifikował się między siódmą a dziesiątą pozycją na hipermiękkich oponach” – powiedział Romain Grosjean. „To było bardzo słabe ogumienie na ten wyścig. Po dziesięciu okrążeniach było ono zniszczone, podczas gdy ultramiękkie pozwoliły na pokonanie około czterdziestu kółek. Po prostu lepiej już było nie wchodzić do pierwszej dziesiątki. Być może trzeba o tym pomyśleć, ponieważ naciskałem bardzo mocno na każdym kwalifikacyjnym okrążeniu. Zrobiłem wszystko co w mojej mocy, a na koniec nie miałem żadnych szans na finisz w punktach”.

Czytaj więcej o F1 na f1wm.pl

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 338
    2 Valtteri Bottas 274
    3 Charles Leclerc 221
    4 Max Verstappen 212
    5 Sebastian Vettel 212
    6 Carlos Sainz 76
    7 Pierre Gasly 73
    8 Alexander Albon 64
    9 Daniel Ricciardo 42
    10 Nico Hulkenberg 35
    11 Sergio Perez 35
    12 Lando Norris 35
    13 Daniił Kwiat 33
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Kevin Magnussen 20
    16 Lance Stroll 19
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 612
    2 Ferrari 433
    3 Red Bull Racing Honda 323
    4 McLaren Renault 111
    5 Renault 77
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 59
    7 Racing Point BWT Mercedes 54
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1