Sport.pl

Lewis Hamilton: Ferrari ma w samochodzie coś, czego my nie mamy

Lewis Hamilton przyznał, że Mercedes musi dorównać "trikom", które pozwoliły Ferrari i Sebastianowi Vettelowi pokonać podczas niedzielnego Grand Prix Belgii.

Hamilton zdobył pole position w zmiennych warunkach i prowadził po starcie, jednak został wyprzedzony przez Vettela na pierwszym okrążeniu na prostej Kemmel. Vettel przetrwał późniejszy restart i wygrał z przewagą ponad 10 sekund nad Hamiltonem, zmniejszając przewagę rywala w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata do 17 punktów.

Tuż po wyścigu Hamilton przyznał, że Ferrari pomogło „kilka trików w samochodzie”, które pozwoliły Vettelowi wyprzedzić go na prostej. Tegoroczny samochód Ferrari był poddawany wielu kontrolom, a FIA szczególnie przyglądała się ich systemowi hybrydowemu, który ostatecznie okazał się legalny. Zapytany o wyjaśnienie swoich komentarzy, Hamilton odparł, że w żaden sposób nie sugeruje, iż samochód rywali nie jest zgodny z regulaminem.

„Wszyscy mamy jakieś triki w samochodach. Chodzi mi tu o coś wyjątkowego. Nie wiem co jest w ich samochodzie, więc nie jestem w stanie tego wyjaśnić” – przyznał. „Nie mówię, że robią coś nielegalnego. To po prostu coś, co dodaje dodatkowe osiągi. Dziś byli po prostu mocniejsi od nas. Wydaje się, że mają coś w samochodzie, czego my nie mamy, my też mamy wyjątkowe rzeczy, ale musimy się w tym obszarze poprawić”.

GP Belgii. Potężna kraksa na starcie. System halo ocalił głowę Charlesa Leclerca

Przewaga Vettela na mecie wynikała jednak z tego, że Mercedes i Hamilton podjęli decyzję o oszczędzaniu silnika, jednak Brytyjczyk przyznał, że Ferrari było szybsze zarówno na supermiękkich oponach, jak i na miękkich.

„Na obu przejazdach mieli lekką przewagę nade mną” – uznał Hamilton. „Pod koniec pierwszego przejazdu nieco się zbliżyłem, jednak pod koniec wyścigu nie było sensu cisnąć, ponieważ kręcił czasy, którym bym nie dorównał”.

Zarówno Hamilton, jak i Vettel mieli na Spa nowe silniki. „Przybyliśmy tutaj z dość dobrą poprawką” – wyjawił Hamilton. „Ogólnie za każdym razem kiedy przywozimy poprawki, to oni mają jeszcze większe. Wiedzieliśmy, że są mocni na prostych, byli szybsi w kwalifikacjach w pierwszym i ostatnim sektorze”.

Vettel zasugerował, że różnica w prędkości na prostych pomiędzy samochodami mogła wynikać z ustawień aerodynamiki. „Mam nadzieję, że mamy więcej mocy. Jeśli tak, to gratuluję naszym inżynierom” – przyznał. „Wykonaliśmy spory progres, zwłaszcza w ostatnich dwóch latach. Mieliśmy nieco mniej docisku na tylnym skrzydle, więc byliśmy szybsi w pierwszym i trzecim sektorze. Drugi był nieco wolniejszy w naszym wykonaniu. Nie zaprzeczę, że w tym roku w kwestii mocy jesteśmy znacznie bliżej. Rok temu nie mieliśmy tu szans. Dobrze, że widać u nas progres.

Czytaj więcej o F1 na f1wm.pl

Więcej o:
"/> Zbigniew Boniek zdradza kulisy pożegnania Piszczka: Piłkarze dogadali się ze Słoweńcami [SEKCJA PIŁKARSKA #29]
 
  • Dla kogo Złota Piłka? Dziwne miejsce Roberta Lewandowskiego w rankingu znanego portalu Dla kogo Złota Piłka? Dziwne miejsce Roberta Lewandowskiego w rankingu znanego portalu
  • Pochettino zostawił piłkarzom Tottenhamu ostatnią, wzruszającą wiadomość Pochettino zostawił piłkarzom Tottenhamu ostatnią, wzruszającą wiadomość
    • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

      lp. zawodnik punkty
      1 Lewis Hamilton 381
      2 Valtteri Bottas 314
      3 Charles Leclerc 249
      4 Max Verstappen 235
      5 Sebastian Vettel 230
      6 Alexander Albon 84
      7 Carlos Sainz 80
      8 Pierre Gasly 77
      9 Daniel Ricciardo 46
      10 Sergio Perez 44
      11 Lando Norris 41
      12 Nico Hulkenberg 37
      13 Daniił Kwiat 34
      14 Kimi Raikkonen 31
      15 Lance Stroll 21
      16 Kevin Magnussen 20
      17 Romain Grosjean 8
      18 Antonio Giovinazzi 4
      19 Robert Kubica 1
      20 George Russell 0

    • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

      lp. team punkty
      1 Mercedes 695
      2 Ferrari 479
      3 Red Bull Racing Honda 366
      4 McLaren Renault 121
      5 Renault 83
      6 Racing Point BWT Mercedes 65
      7 Scuderia Toro Rosso Honda 64
      8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
      9 Haas Ferrari 28
      10 Williams Mercedes 1

    Komentarze (2)
    Hamilton: Nie wiem, co jest w aucie Ferrari. Nie umiem tego wyjaśnić
    Zaloguj się
    • d33mariusz

      0

      Co na to kierowca tysiąclecia Robert Kubica? Kiedy wymyśli coś podobnego dla swojego zespołu?

    • darek638

      0

      Taki bolid to skomplikowane urządzonko. Vettel tylko zasygnalizował
      ile tam jest możliwości regulacji.

    Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX