Sport.pl

Lewis Hamilton: Ferrari ma w samochodzie coś, czego my nie mamy

Lewis Hamilton przyznał, że Mercedes musi dorównać "trikom", które pozwoliły Ferrari i Sebastianowi Vettelowi pokonać podczas niedzielnego Grand Prix Belgii.

Hamilton zdobył pole position w zmiennych warunkach i prowadził po starcie, jednak został wyprzedzony przez Vettela na pierwszym okrążeniu na prostej Kemmel. Vettel przetrwał późniejszy restart i wygrał z przewagą ponad 10 sekund nad Hamiltonem, zmniejszając przewagę rywala w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata do 17 punktów.

Tuż po wyścigu Hamilton przyznał, że Ferrari pomogło „kilka trików w samochodzie”, które pozwoliły Vettelowi wyprzedzić go na prostej. Tegoroczny samochód Ferrari był poddawany wielu kontrolom, a FIA szczególnie przyglądała się ich systemowi hybrydowemu, który ostatecznie okazał się legalny. Zapytany o wyjaśnienie swoich komentarzy, Hamilton odparł, że w żaden sposób nie sugeruje, iż samochód rywali nie jest zgodny z regulaminem.

„Wszyscy mamy jakieś triki w samochodach. Chodzi mi tu o coś wyjątkowego. Nie wiem co jest w ich samochodzie, więc nie jestem w stanie tego wyjaśnić” – przyznał. „Nie mówię, że robią coś nielegalnego. To po prostu coś, co dodaje dodatkowe osiągi. Dziś byli po prostu mocniejsi od nas. Wydaje się, że mają coś w samochodzie, czego my nie mamy, my też mamy wyjątkowe rzeczy, ale musimy się w tym obszarze poprawić”.

GP Belgii. Potężna kraksa na starcie. System halo ocalił głowę Charlesa Leclerca

Przewaga Vettela na mecie wynikała jednak z tego, że Mercedes i Hamilton podjęli decyzję o oszczędzaniu silnika, jednak Brytyjczyk przyznał, że Ferrari było szybsze zarówno na supermiękkich oponach, jak i na miękkich.

„Na obu przejazdach mieli lekką przewagę nade mną” – uznał Hamilton. „Pod koniec pierwszego przejazdu nieco się zbliżyłem, jednak pod koniec wyścigu nie było sensu cisnąć, ponieważ kręcił czasy, którym bym nie dorównał”.

Zarówno Hamilton, jak i Vettel mieli na Spa nowe silniki. „Przybyliśmy tutaj z dość dobrą poprawką” – wyjawił Hamilton. „Ogólnie za każdym razem kiedy przywozimy poprawki, to oni mają jeszcze większe. Wiedzieliśmy, że są mocni na prostych, byli szybsi w kwalifikacjach w pierwszym i ostatnim sektorze”.

Vettel zasugerował, że różnica w prędkości na prostych pomiędzy samochodami mogła wynikać z ustawień aerodynamiki. „Mam nadzieję, że mamy więcej mocy. Jeśli tak, to gratuluję naszym inżynierom” – przyznał. „Wykonaliśmy spory progres, zwłaszcza w ostatnich dwóch latach. Mieliśmy nieco mniej docisku na tylnym skrzydle, więc byliśmy szybsi w pierwszym i trzecim sektorze. Drugi był nieco wolniejszy w naszym wykonaniu. Nie zaprzeczę, że w tym roku w kwestii mocy jesteśmy znacznie bliżej. Rok temu nie mieliśmy tu szans. Dobrze, że widać u nas progres.

Czytaj więcej o F1 na f1wm.pl

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 338
    2 Valtteri Bottas 274
    3 Charles Leclerc 221
    4 Max Verstappen 212
    5 Sebastian Vettel 212
    6 Carlos Sainz 76
    7 Pierre Gasly 73
    8 Alexander Albon 64
    9 Daniel Ricciardo 42
    10 Nico Hulkenberg 35
    11 Sergio Perez 35
    12 Lando Norris 35
    13 Daniił Kwiat 33
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Kevin Magnussen 20
    16 Lance Stroll 19
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 612
    2 Ferrari 433
    3 Red Bull Racing Honda 323
    4 McLaren Renault 111
    5 Renault 77
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 59
    7 Racing Point BWT Mercedes 54
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

Komentarze (2)
Hamilton: Nie wiem, co jest w aucie Ferrari. Nie umiem tego wyjaśnić
Zaloguj się
  • d33mariusz

    0

    Co na to kierowca tysiąclecia Robert Kubica? Kiedy wymyśli coś podobnego dla swojego zespołu?

  • darek638

    0

    Taki bolid to skomplikowane urządzonko. Vettel tylko zasygnalizował
    ile tam jest możliwości regulacji.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX