Sport.pl

Daniel Ricciardo zdradza, dlaczego odejdzie z Red Bulla do Renault

Daniel Ricciardo wyjaśnił, kiedy podjął decyzję o dołączeniu do Renault w przyszłym sezonie. - Nawet podczas weekendu Grand Prix w Budapeszcie nie byłem pewny, co postanowię - powiedział Australijczyk.

Ricciardo zszokował Red Bulla na początku przerwy letniej poprzez podpisanie kontraktu z Renault zamiast z Red Bullem, tak jak jego obecny pracodawca się spodziewał. Doradca do spraw sportów motorowych w Red Bullu, Marko, przyznał, że nie rozumie tej decyzji i myślał, że Ricciardo podpisze nowy kontrakt podczas testów po Grand Prix Węgier. Ricciardo wyjaśnił, jak doszło do decyzji o podpisaniu kontraktu z Renault, dokładnie w tym czasie.

„Nie wiedziałem o tym już od tygodni, czy miesięcy” – ujawnił Ricciardo. „Wszystko wydarzyło się mniej więcej wtedy, gdy to ogłosiłem, tuż przed letnią przerwą. Nad Renault zastanawiałem się już od jakiegoś czasu, nie pojawili się znikąd w ostatniej chwili. Byłem naprawdę w kropce,  co z tym zrobić i cały proces zabrał mi nieco czasu. Nawet podczas weekendu w Budapeszcie nie byłem pewny, co postanowię”.

Lance Stroll: mój tata to fajny gość, mam nadzieję, że mnie wybierze

Nieprzespane noce Ricciardo

„Pojechałem w testach we wtorek i miałem nieco czasu, by o tym pomyśleć i w czasie tych 48 godzin podjąłem decyzję. To nie było łatwe. Było wiele czynników, nad którymi myślałem. Gdy wszystko zważyłem i przemyślałem, to odpowiedzią było nowe wyzwanie i zmiana otoczenia, tego chyba potrzebowałem”.

Ricciardo przyznał, że nie przespał kilku nocy, myśląc o odejściu z Red Bulla. W końcu z tą ekipą wygrywał w tym sezonie dwa wyścigi, tymczasem Renault nie było nawet na podium od czasu powrotu do stawki w 2016 roku.

Racing Point Force India z licencją. Zespół może wystartować w Grand Prix Belgii

"Marko zaskoczony? Raczej rozczarowany"

Marko przyznał, że Red Bull zaoferował Ricciardo wszystko, o co prosił, a Australijczyk nie ukrywał, że był „nieco zdenerwowany”, gdy informował zespół o odejściu. Zadzwonił do Marko i szefa zespołu, Christiana Hornera w czwartek po GP Węgier, a jego przejście do Renault zostało potwierdzone dzień później.

Ricciardo ujawnił: „On (Marko) zna mnie od 10 lat i myślę, że wyczuł czasami frustrację albo coś co się we mnie zmieniło, więc myślę, że nie był do końca zaskoczony. Był nieco rozczarowany, że odchodzę. Miło wiedzieć, że byłem tam pożądany i chcieli, bym został. Wszystko poszło spokojnie i w atmosferze szacunku, to wszystko o co mogłem prosić”.

Pośród wszystkich czynników, jakie Ricciardo musiał rozważyć był również ten, że Red Bull zmienił dostawcę silników na Hondę i w przyszłym roku będzie korzystał z ich jednostek napędowych, pomimo problematycznej historii z McLarenem.

Zapytany przez serwis Autosport, jak duży wpływ na jego decyzje miał ten fakt, Ricciardo odpowiedział: „Nie było jednego czynnika. Honda ciągle musi udowodnić swoje miejsce w czołówce. Najważniejszym czynnikiem był fakt, że chciałem zmienić scenerię. Nie chodziło zbytnio o silnik, czy finanse”.

Horner przyznał również, że Ricciardo nie chciał jeździć u boku Maxa Verstappena. „Nie to najkrótsza odpowiedź” – przyznał Ricciardo gdy zapytano go o to, czy uciekł od Verstappena. „Byliśmy równo traktowani przez zespół, może z zewnątrz pojawiły się o to obawy, ale z ręką na sercu mogę powiedzieć, że nie było nawet najmniejszych przejawów tego”.

Czytaj więcej o F1 na f1wm.pl

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 112
    2 Valtteri Bottas 105
    3 Max Verstappen 66
    4 Sebastian Vettel 64
    5 Charles Leclerc 57
    6 Pierre Gasly 21
    7 Kevin Magnussen 14
    8 Sergio Perez 13
    9 Kimi Raikkonen 13
    10 Lando Norris 12
    11 Carlos Sainz 10
    12 Daniel Ricciardo 6
    13 Nico Hulkenberg 6
    14 Lance Stroll 4
    15 Alexander Albon 3
    16 Daniił Kwiat 3
    17 Romain Grosjean 1
    18 Antonio Giovinazzi 0
    19 George Russell 0
    20 Robert Kubica 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 217
    2 Ferrari 121
    3 Red Bull Racing Honda 87
    4 McLaren Renault 22
    5 Racing Point BWT Mercedes 17
    6 Alfa Romeo Racing Ferrari 15
    7 Renault 13
    8 Haas Ferrari 12
    9 Scuderia Toro Rosso Honda 6
    10 Williams Mercedes 0