Sport.pl

Formuła 1. Renault nie da nowego silnika Red Bullowi?

Na GP Kanady (10 czerwca) Renault przygotowało modyfikacje do swojej jednostki napędowej. Wiele wskazuje na to, że nowych silników mogą nie dostać kierowcy Red Bulla. Z jednej strony chodzi o uniknięcie kar, a z drugiej o negocjacje w sprawie nowego kontraktu.

Renault w jednostki napędowe wyposaża, oprócz swojego zespołu fabrycznego, także Red Bulla (pod marką TAG) oraz McLarena. Pierwsza poważna modyfikacja silnika została przewidziana na GP Kanady, bo na torze w Montrealu większa moc jest sporym atutem. Renault ma gotowe sześć silników, ale nie wszyscy kierowcy je dostaną.

- Mamy nową wersję silnika - mówi serwisowi motorsport.com Cyril Abiteboul, szef Renault Sport. - Wprowadzenie uzależniamy od przebiegu jednostek napędowych, bo nie wszystkie samochody przejechały ten sam dystans. Nie wiem, czy najlepszym pomysłem będzie zamontowanie nowych silników w każdym aucie, a zwłaszcza w samochodach Red Bulla. Musimy się temu przyjrzeć. Zawsze staramy się blisko współpracować z naszymi partnerami, mając na uwadze wynik na koniec sezonu - dodał.

Abiteboul z jednej strony odnosił się do możliwych kar dla Daniela Ricciardo - w aucie Australijczyka podczas GP Monako awarii uległ moduł MGU-K i byłaby to jego druga wymiana w sezonie, a to oznacza automatyczną karę przesunięcia o 10 pozycji na starcie. Kary może spodziewać się też Stoffel Vandoorne z McLarena, o ile wymieni jednostkę napędową.

Ale Renault z Red Bullem gra też w kontraktowe przeciąganie liny. Austriacki zespół z jednostek napędowych francuskiej firmy będzie korzystał do końca tego sezonu. Do maja miał się określić, czy zechce przedłużyć kontrakt na kolejne dwa lata. Ale Red Bull zwleka. Ma ogłosić decyzję po GP Kanady. Dlaczego wtedy? Bo chciał porównać poprawiony silnik Renault z nową wersją jednostki napędowej Hondy, z której korzysta zespół Toro Rosso, także finansowany przez firmę Red Bull. Bo to japoński motor jest pierwszym wyborem dla Red Bulla na przyszły sezon.

Christian Horner, szef zespołu Red Bull, chciałby skorzystać już w Kanadzie z poprawionego silnika Renault. - Mamy nadzieję na bardziej niezawodny moduł MGU-K. Na Montreal spodziewana jest mała poprawka, ale potrzebujemy tego. To jest dla nas bardzo ważne - mówi.

Red Bull w klasyfikacji konstruktorów zajmuje trzecie miejsce, za Mercedesem i Ferrari. Austriacki zespół ma 107 punktów, czyli ponad dwa razy więcej niż Renault, które jest czwarte, i piąty McLaren.

GP Kanady będzie siódmym wyścigiem w sezonie. Na piątek zaplanowano dwie 1,5-godzinne sesje treningowe (godz. 16 i godz. 20), na sobotę godzinny trening (godz. 17) i kwalifikacje (godz. 20). Niedzielny wyścig rozpocznie się o godz. 20.10.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1