Sport.pl

F1. Lotus Renault inwestuje w przyszłość

Władze teamu Lotus Renault poważnie myślą o walce o mistrzostwo Formuły 1. W związku z tym wprowadzają ciągłe innowacje. Kierowcami tego Renault są obecnie Witalij Pietrow i zastępujący Roberta Kubicę Nick Heidfeld.
Symulator jazdy

Jazdy treningowe nie wystarczają kierowcom Formuły 1. Aby skutecznie rywalizować z najlepszymi, Lotus Renault zbudowało symulator jazdy, dzięki któremu można bardzo dokładnie odtworzyć warunki panujące na prawdziwym torze. Osiągnięcie tego było możliwe, po przeprowadzeniu kilkunastu błędnych prób i testów. Symulator będzie dostępny dla kierowców pod koniec 2011 roku.

Unowocześniony tunel aerodynamiczny

Tunel aerodynamiczny w Enstone został zbudowany w 1998 roku. Wtedy był jednym z najnowocześniejszych w świecie Formuły 1. Po 12 latach zdecydowano się go wreszcie unowocześnić. Pierwszy etap prac został wykonany jeszcze w 2009 roku. W pierwszym kwartale tego roku prace zakończono. Obecnie w tunelu mieszczą się już większe bolidy. Zainstalowano w nim też makietę samochodu w skali 60%. Wszystkie poprawki kosztowały setki tysiące funtów. Nowa makieta bolidu jest dużo bardziej nowoczesna niż poprzednia. Szereg urządzeń i czujników w niej umieszczonych pozwolą na przeprowadzanie dokładniejszych testów.

Szybszy superkomputer CFD

Komputery CFD są niezbędnym elementem pracy przy testach w tunelach aerodynamicznych. Lotus Renault było jednym z pierwszych teamów, które zainwestowało w tę technologię. Centrum CFD, wspomagane przez partnerów technicznych, było w stanie wykorzystać informacje dotyczące warunków na torze do zoptymalizowania wyników teamu w kwestiach aerodynamicznych. Mimo, że system ma dopiero dwa lata, Lotus Renault postanowił go unowocześnić.

W styczniu zainstalowano nowy klaster superkomputerów, które używają układów scalonych najnowszej generacji. Dzięki temu będzie teraz możliwa lepsza współpraca z FOTA dotycząca aerodynamiki. System będzie miał większą moc obliczeniową, a jednocześnie będzie zużywać mniej energii elektrycznej. Dodatkowo wszystkie koszty zwrócą się w lepszych wynikach osiąganych przez kierowców Renault.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1