Sport.pl

F1. Lotus Renault inwestuje w przyszłość

Władze teamu Lotus Renault poważnie myślą o walce o mistrzostwo Formuły 1. W związku z tym wprowadzają ciągłe innowacje. Kierowcami tego Renault są obecnie Witalij Pietrow i zastępujący Roberta Kubicę Nick Heidfeld.
Symulator jazdy

Jazdy treningowe nie wystarczają kierowcom Formuły 1. Aby skutecznie rywalizować z najlepszymi, Lotus Renault zbudowało symulator jazdy, dzięki któremu można bardzo dokładnie odtworzyć warunki panujące na prawdziwym torze. Osiągnięcie tego było możliwe, po przeprowadzeniu kilkunastu błędnych prób i testów. Symulator będzie dostępny dla kierowców pod koniec 2011 roku.

Unowocześniony tunel aerodynamiczny

Tunel aerodynamiczny w Enstone został zbudowany w 1998 roku. Wtedy był jednym z najnowocześniejszych w świecie Formuły 1. Po 12 latach zdecydowano się go wreszcie unowocześnić. Pierwszy etap prac został wykonany jeszcze w 2009 roku. W pierwszym kwartale tego roku prace zakończono. Obecnie w tunelu mieszczą się już większe bolidy. Zainstalowano w nim też makietę samochodu w skali 60%. Wszystkie poprawki kosztowały setki tysiące funtów. Nowa makieta bolidu jest dużo bardziej nowoczesna niż poprzednia. Szereg urządzeń i czujników w niej umieszczonych pozwolą na przeprowadzanie dokładniejszych testów.

Szybszy superkomputer CFD

Komputery CFD są niezbędnym elementem pracy przy testach w tunelach aerodynamicznych. Lotus Renault było jednym z pierwszych teamów, które zainwestowało w tę technologię. Centrum CFD, wspomagane przez partnerów technicznych, było w stanie wykorzystać informacje dotyczące warunków na torze do zoptymalizowania wyników teamu w kwestiach aerodynamicznych. Mimo, że system ma dopiero dwa lata, Lotus Renault postanowił go unowocześnić.

W styczniu zainstalowano nowy klaster superkomputerów, które używają układów scalonych najnowszej generacji. Dzięki temu będzie teraz możliwa lepsza współpraca z FOTA dotycząca aerodynamiki. System będzie miał większą moc obliczeniową, a jednocześnie będzie zużywać mniej energii elektrycznej. Dodatkowo wszystkie koszty zwrócą się w lepszych wynikach osiąganych przez kierowców Renault.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 187
    2 Valtteri Bottas 151
    3 Sebastian Vettel 111
    4 Max Verstappen 100
    5 Charles Leclerc 87
    6 Pierre Gasly 37
    7 Carlos Sainz 26
    8 Kimi Raikkonen 19
    9 Daniel Ricciardo 16
    10 Nico Hulkenberg 16
    11 Kevin Magnussen 14
    12 Lando Norris 14
    13 Sergio Perez 13
    14 Daniił Kwiat 10
    15 Alexander Albon 7
    16 Lance Stroll 6
    17 Romain Grosjean 2
    18 Antonio Giovinazzi 0
    19 George Russell 0
    20 Robert Kubica 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 338
    2 Ferrari 198
    3 Red Bull Racing Honda 137
    4 McLaren Renault 40
    5 Renault 32
    6 Racing Point BWT Mercedes 19
    7 Alfa Romeo Racing Ferrari 19
    8 Scuderia Toro Rosso Honda 17
    9 Haas Ferrari 16
    10 Williams Mercedes 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 187
    2 Valtteri Bottas 151
    3 Sebastian Vettel 111
    4 Max Verstappen 100
    5 Charles Leclerc 87
    6 Pierre Gasly 37
    7 Carlos Sainz 26
    8 Kimi Raikkonen 19
    9 Daniel Ricciardo 16
    10 Nico Hulkenberg 16
    11 Kevin Magnussen 14
    12 Lando Norris 14
    13 Sergio Perez 13
    14 Daniił Kwiat 10
    15 Alexander Albon 7
    16 Lance Stroll 6
    17 Romain Grosjean 2
    18 Antonio Giovinazzi 0
    19 George Russell 0
    20 Robert Kubica 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 338
    2 Ferrari 198
    3 Red Bull Racing Honda 137
    4 McLaren Renault 40
    5 Renault 32
    6 Racing Point BWT Mercedes 19
    7 Alfa Romeo Racing Ferrari 19
    8 Scuderia Toro Rosso Honda 17
    9 Haas Ferrari 16
    10 Williams Mercedes 0