Sport.pl

F1. Lotus Renault ma asa w rękawie. Poczeka do GP Turcji

Lotus Renault GP postanowiło, że z wykorzystaniem swoich najważniejszych aktualizacji bolidu zaczeka aż do następnego Grand Prix, które odbędzie się w Stambule. Kierownictwo zespołu jest pewne, ze bieżące dane techniczne R31 wystarczą do zajęcia podium w Chinach. Nowinką R31 ma stać się ulepszone tylne skrzydło.
W GP Malezji, które odbyło się w ubiegły weekend, bolid Renault jeździł ze zmienionym spoilerem, podłogą i dyfuzorami, ale Renault nie zdecydowało się wówczas na zamontowanie ulepszonego tylnego skrzydła.

Szef zespołu Eric Boullier w przerwie pomiędzy wyścigami w Malezji i Chinach, która trwała zaledwie tydzień, powiedział, że Renault bez swoich ulepszeń nadal jest w stanie walczyć o podium, a z nowym skrzydłem zaczeka doGP Tucji .

- W kwestii logistycznej to byłoby zbyt skomplikowane, a my już i tak posiadamy kilka nowości, które musimy wypróbować na piątkowych treningach - wytłumaczył Boullier.

Francuz powiedział także, że zespół szuka rozwiązań, by jeszcze bardziej ulepszyć imponujący start bolidu. - Badamy sposoby, które pomogą nam ulepszyć start. Wciąż możemy się poprawiać, więc będziemy to robić.

- Wróciło KERS, więc pracujemy nad nową strategią w kwestii startu - jeśli inwestujemy w KERS, musimy zmaksymalizować jego wpływ. Dowiedzieliśmy się też kilku nowych rzeczy - powiedział szef Renault, który za najważniejszy cel w Chinach uważa wyprzedzenie Ferrari. Mechanicy zespołu są też zbyt zajęci naprawianiem bolidu Witalija Pietrowa, który ma poważnie uszkodzoną kolumnę kierownicy.

- Nie wierzę, że z wyścigu na wyścig będziemy znacznie szybsi, ale fakt, że osiągnęliśmy podium dwukrotnie na zupełnie różnych torach, oznacza , że mamy bardzo szybki samochód i dobrą bazę. Będzie to bardzo trudne, ale postaramy się nadążyć za chłopakami z czołówki. Musimy się poprawić na tyle, by dogonić Ferrari - to nasz główny cel - zakończył Boullier.

Red Bull bezkonkurencyjny w I treningu GP Chin »


Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 284
    2 Valtteri Bottas 221
    3 Max Verstappen 185
    4 Charles Leclerc 182
    5 Sebastian Vettel 169
    6 Pierre Gasly 65
    7 Carlos Sainz 58
    8 Daniel Ricciardo 34
    9 Alexander Albon 34
    10 Daniił Kwiat 33
    11 Nico Hulkenberg 31
    12 Kimi Raikkonen 31
    13 Sergio Perez 27
    14 Lando Norris 25
    15 Lance Stroll 19
    16 Kevin Magnussen 18
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 3
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 527
    2 Ferrari 394
    3 Red Bull Racing Honda 289
    4 McLaren Renault 89
    5 Renault 67
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 55
    7 Racing Point BWT Mercedes 46
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 26
    10 Williams Mercedes 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 284
    2 Valtteri Bottas 221
    3 Max Verstappen 185
    4 Charles Leclerc 182
    5 Sebastian Vettel 169
    6 Pierre Gasly 65
    7 Carlos Sainz 58
    8 Daniel Ricciardo 34
    9 Alexander Albon 34
    10 Daniił Kwiat 33
    11 Nico Hulkenberg 31
    12 Kimi Raikkonen 31
    13 Sergio Perez 27
    14 Lando Norris 25
    15 Lance Stroll 19
    16 Kevin Magnussen 18
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 3
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 527
    2 Ferrari 394
    3 Red Bull Racing Honda 289
    4 McLaren Renault 89
    5 Renault 67
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 55
    7 Racing Point BWT Mercedes 46
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 26
    10 Williams Mercedes 1