Sport.pl

F1. Lotus Renault ma asa w rękawie. Poczeka do GP Turcji

Lotus Renault GP postanowiło, że z wykorzystaniem swoich najważniejszych aktualizacji bolidu zaczeka aż do następnego Grand Prix, które odbędzie się w Stambule. Kierownictwo zespołu jest pewne, ze bieżące dane techniczne R31 wystarczą do zajęcia podium w Chinach. Nowinką R31 ma stać się ulepszone tylne skrzydło.
W GP Malezji, które odbyło się w ubiegły weekend, bolid Renault jeździł ze zmienionym spoilerem, podłogą i dyfuzorami, ale Renault nie zdecydowało się wówczas na zamontowanie ulepszonego tylnego skrzydła.

Szef zespołu Eric Boullier w przerwie pomiędzy wyścigami w Malezji i Chinach, która trwała zaledwie tydzień, powiedział, że Renault bez swoich ulepszeń nadal jest w stanie walczyć o podium, a z nowym skrzydłem zaczeka doGP Tucji .

- W kwestii logistycznej to byłoby zbyt skomplikowane, a my już i tak posiadamy kilka nowości, które musimy wypróbować na piątkowych treningach - wytłumaczył Boullier.

Francuz powiedział także, że zespół szuka rozwiązań, by jeszcze bardziej ulepszyć imponujący start bolidu. - Badamy sposoby, które pomogą nam ulepszyć start. Wciąż możemy się poprawiać, więc będziemy to robić.

- Wróciło KERS, więc pracujemy nad nową strategią w kwestii startu - jeśli inwestujemy w KERS, musimy zmaksymalizować jego wpływ. Dowiedzieliśmy się też kilku nowych rzeczy - powiedział szef Renault, który za najważniejszy cel w Chinach uważa wyprzedzenie Ferrari. Mechanicy zespołu są też zbyt zajęci naprawianiem bolidu Witalija Pietrowa, który ma poważnie uszkodzoną kolumnę kierownicy.

- Nie wierzę, że z wyścigu na wyścig będziemy znacznie szybsi, ale fakt, że osiągnęliśmy podium dwukrotnie na zupełnie różnych torach, oznacza , że mamy bardzo szybki samochód i dobrą bazę. Będzie to bardzo trudne, ale postaramy się nadążyć za chłopakami z czołówki. Musimy się poprawić na tyle, by dogonić Ferrari - to nasz główny cel - zakończył Boullier.

Red Bull bezkonkurencyjny w I treningu GP Chin »


Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1