F1. Testy w Barcelonie: Vettel najszybszy, kierowcy Renault zamknęli stawkę

Najlepszy czas okrążenia na torze w Barcelonie zanotował Sebastian Vettel, chociaż jeszcze przed osiągnięciem najlepszego wyniku dnia Red Bull miał problemy z bolidem. Lotus Renault swój program podzielił między Witalijem Pietrowem i Nickiem Heidfeldem. Obaj kierowcy zamknęli prowizoryczną tabelę czasów okrążenia.

Niemiec w Barcelonie przejechał 116 okrążeń, Narain Karthikeyan i Jerome D'Ambrosio zaliczyli o jedno mniej. Fernando Alonso również jako jeden z niewielu przekroczył granicę stu "kółek".

 

Alonso stracił prowadzenie dopiero w ostatnich dziesięciu minutach testów. Rano Hiszpan, w pobliżu boksów którego trybuna pękała w szwach od wypełnienia przez miejscowych kibiców, testował aerodynamikę auta, z kolei popołudniu Ferrari skupiło się na testowaniu opon Pirelli. Problemów technicznych z F150 zespół nie zanotował.

Na trzecie miejsce tuż przed końcem przejazdów wcisnął się Jaime Alguersuari z czasem 1:25.638 min.

Witalij Pietrow, który zmienił za sterem Nicka Heidfelda w drugiej części testów, z powodu problemów z KERS na torze spędził niecałą godzinę. W tym czasie nie zdołał pokazać nić nadzwyczajnego i uplasował się na przedostatnim miejscu w tabeli wyników. Jego nowy partner z zespołu był z kolei zdecydowanie najgorszy, zdołał przejechać zaledwie 27 okrążeń.

Warto zauważyć, że Fernando Alonso był sprawca pojawienia się na torze pierwszej czerwonej flagi. Przejazdy zawieszono na mniej niż minutę, zanim obsługa toru nie zdjęła bolidu Alonso z krawężnika, na którym zawisł. Oprócz Alonso nerwy swojemu zespołowi połaskotał również Rubens Barrichello. W jego przypadku sprawa była poważniejsza, bo samochód, którym jechał kierowca Williamsa, po prostu zamarł na siódmym zakręcie hiszpańskiej trasy z powodu problemów z silnikiem. Do zdarzenia doszło tuż przed przerwą obiadową, co bez wątpienia nieco popsuło apetyt mechanikom Williamsa.

W sesji popołudniowej czerwone flagi widniały jeszcze po tym, jak w baku bolidu Kabayashiego skończyło się paliwo i samochód zatrzymał się na piątym zakręcie oraz po wypadnięciu z trasy Alguersuariego.

Testy w Katalonii były ostatnią możliwością wypróbowania wszystkich czterech wersji nowych opon - Hard, Medium (tą wersję testowano też w Jerez), Soft i SuperSoft. Na dalsze testy, w Bahrajnie, przywiezione zostaną tylko Hard i SuperSoft - zestawy, z których można będzie korzystać w pierwszych czterech Grand Prix.

 

Testy Formuły 1 służą nie tylko zespołom, ale także producentom opon - Paul Hembrey, szef działu wyścigowego marki Pirelli powiedział, że już testy w Jerez były świetną okazja do zebrania niezbędnej informacji. - Nacisk na poszczególne elementy w testach stale się zmienia, w rezultacie nasza praca stała się bardziej dokładna, coraz więcej uwagi udzielamy dłuższym przejazdom.

Wyniki testów w Barcelonie:

Najszybsze okrążenie na torze w ubiegłym roku na torze w stolicy Katalonii wykręcił Lewis Hamilton - jego czas 1:24.3 minuty.

Sesja poranna

Fernando Alonso z Ferrari był najszybszy podczas porannej sesji pierwszego dnia testów F1 na Circuit de Catalunya. Nick Heidfeld, który zastąpił Roberta Kubicę w Lotus-Renault GP znalazł się na końcu stawki kierowców, a w popołudniowych treningach Niemca zmienił Witalij Pietrow. Rosjanin z powodu problemów z KERS wyjechał na tor dopiero kilka godzin po zakończeniu przerwy. Witalij Pietrow, który będzie testował także w niedzielę. Do Heidfelda będą należały jeszcze sobota i poniedziałek.

Heidfeld wykonywał w ciągu porannych testów głównie próby związane z wjeżdżaniem, obsługą i wyjeżdżaniem z pit-stopu. Mimo to przejechał 27 okrążeń, jednak jego czas - 1:44.324 był najsłabszym ze wszystkich jedenastu kierowców biorących udział w jazdach. Najszybszy podczas porannej sesji był Alonso, którego Ferrari przejechało okrążenie w czasie 1:25.485. Niewiele wolniejsi od niego byli Jaime Alguersuari z Toro Rosso (-0.632) oraz Jenson Button z McLarena (- 0.880).

Wyniki porannej sesji:

Wyścig o GP Bahrajnu może być odwołany - mówi szef F1 ?

Więcej o:
Copyright © Agora SA