Sport.pl

F1. McLaren ma problem z plastycznym skrzydłem

Dyrektor inżynierii McLarena Paddy Lowe przyznał, że nie ma pojęcia, jak powielić plastyczne skrzydło zastosowane przez Ferrari i Red Bulla podczas GP Niemiec. - To jakiś fenomen - mówi Lowe.
W niedzielę przed GP Niemiec szef zespołu McLaren Martin Whitmarsh zakwestionował legalność przedniego skrzydła Ferrari i Red Bulla. Według niego zespoły zastosowały tzw. plastyczne skrzydło, które ugina się pod wpływem powietrza, zapewniając lepszy docisk, a co za tym idzie - poprawiając osiągi. Nawet do 0,3 sekundy na okrążeniu. Takie skrzydło jest według przepisów F1 zabronione.

Jednak FIA (Międzynarodowa Federacja Samochodowa) uznała, że skrzydło, o którym mowa, ugina się w sposób dopuszczalny, czym zmusiła inne teamy do rozpoczęcia prac nad zaimplementowaniem nowinki technicznej do swoich bolidów. W przeciwnym razie Ferrari i Red Bull mogą okazać się nie do dogonienia.

Okazuje się jednak, że powielenie rozwiązania konkurentów nie będzie łatwe. Przynajmniej dla McLarena.

- Widziałem wiele zdjęć i sądzę, a nie jesteśmy w tym osamotnieni, że dwa Ferrari i Red Bull mają skrzydła, które mogą znaleźć się znacznie bliżej podłoża, niż my to możemy osiągnąć - powiedział dyrektor inżynierii McLarena Paddy Lowe.

- To jakiś fenomen. Może to legalne, może nie. My tego nie rozumiemy - dodał.

- Różnicę między naszym skrzydłem a ich trudno wyjaśnić tak subtelnymi czynnikami, jak waga paliwa, ciśnienie w oponach czy docisk. Te rzeczy wpływają na samochód w znacznie mniejszym stopniu, niż widzimy tutaj - komentował Lowe tłumaczenia Ferrari, iż bardzo niska pozycja ich skrzydeł widoczna na zdjęciach, to wynik wpływu szeregu czynników, których nie da się obiektywnie ocenić.

- Wciąż pracujemy nad zrozumieniem tej nowinki - powiedział Paddy Lowe. - I jeśli okaże się, że może ona poprawić nasze osiągi, to postaramy się ją zastosować - zakończył.

Kontrowersyjne skrzydła Ferrari i Red Bulla »


Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 381
    2 Valtteri Bottas 314
    3 Charles Leclerc 249
    4 Max Verstappen 235
    5 Sebastian Vettel 230
    6 Alexander Albon 84
    7 Carlos Sainz 80
    8 Pierre Gasly 77
    9 Daniel Ricciardo 46
    10 Sergio Perez 44
    11 Lando Norris 41
    12 Nico Hulkenberg 37
    13 Daniił Kwiat 34
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 695
    2 Ferrari 479
    3 Red Bull Racing Honda 366
    4 McLaren Renault 121
    5 Renault 83
    6 Racing Point BWT Mercedes 65
    7 Scuderia Toro Rosso Honda 64
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 381
    2 Valtteri Bottas 314
    3 Charles Leclerc 249
    4 Max Verstappen 235
    5 Sebastian Vettel 230
    6 Alexander Albon 84
    7 Carlos Sainz 80
    8 Pierre Gasly 77
    9 Daniel Ricciardo 46
    10 Sergio Perez 44
    11 Lando Norris 41
    12 Nico Hulkenberg 37
    13 Daniił Kwiat 34
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 695
    2 Ferrari 479
    3 Red Bull Racing Honda 366
    4 McLaren Renault 121
    5 Renault 83
    6 Racing Point BWT Mercedes 65
    7 Scuderia Toro Rosso Honda 64
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1