Sport.pl

F1. Webber prosił Vettela tuż przed wypadkiem: Odpuść!

Na jedno okrążenie przed zderzeniem bolidów Red Bulla, które miało miejsce podczas GP Turcji, Mark Webber zwrócił się do swojego kolegi z teamu, Sebastiana Vettela, z prośbą, by ten przestał na niego naciskać. - To było niemożliwe, McLareny za Vettelem były za szybkie - tłumaczy szef Red Bulla Christian Horner.
Na 40. okrążeniu GP Turcji doganiający prowadzącego Webbera Vettel zdecydował się na atak. Była to niefortunna decyzja, gdyż młody Niemiec, próbując zamknąć koledze z teamu drogę, wpadł na niego. Nadział się na spojler Australijczyka, przebił oponę i kręcąc się wokół własnej osi wypadł z toru. To był dla niego koniec wyścigu. Webber natomiast musiał zjechać do pit-stopu po nowe przednie skrzydło i stracił prowadzenie na rzecz kierowców McLarena - Hamiltona i Buttona.

Kto zawinił? Opinie są sprzeczne.

Okazuje się jednak, ze Mark Webber miał przeczucie, co do zaistniałej sytuacji. Na okrążenie przed feralnym manewrem Vettela Australijczyk zwrócił się do niego z prośbą: Odpuść!

Oczywiście nie bezpośrednio. Webber połączył się z zespołem, by ten przekazał Vettelowi informację. - Powiedzcie mu, żeby zmniejszył presję - prosił Webber.

Informację tę potwierdza szef Red Bulla, Christian Horner. - Faktycznie. Na okrążenie wcześniej Webber prosił Vettela, by ten przestał naciskać tak mocno.

Po chwili Horner wyjaśnia jednak, dlaczego prośba Australijczyka nie została Niemcowi przekazana. - Nie mogliśmy prosić Vettela o odpuszczenie. McLareny były tuż za nim, ryzykowalibyśmy stratę pozycji.

- Wyraźnie było widać, ze bolidy Hamiltona i Buttona były od nas szybsze na prostych. Dlatego Vettel nie mógł zmniejszyć presji - dodaje szef Red Bulla.

Horner wyraża też nadzieję, że jego kierowcy dojdą do porozumienia. - Vettel i Webber to dojrzałe, zrównoważone osoby. Owszem, w niedzielę były ogromne emocje, ale kiedy opadną, chłopaki powinni się dogadać - są profesjonalistami. Zgoda, nie wypiją razem drinka, ale w czasie wyścigów i pracy nad bolidem muszą współpracować. Znają zasady - kończy szef Red Bulla.

Jesteśmy dorośli, dogadamy się - mówi Webber


Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 381
    2 Valtteri Bottas 314
    3 Charles Leclerc 249
    4 Max Verstappen 235
    5 Sebastian Vettel 230
    6 Alexander Albon 84
    7 Carlos Sainz 80
    8 Pierre Gasly 77
    9 Daniel Ricciardo 46
    10 Sergio Perez 44
    11 Lando Norris 41
    12 Nico Hulkenberg 37
    13 Daniił Kwiat 34
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 695
    2 Ferrari 479
    3 Red Bull Racing Honda 366
    4 McLaren Renault 121
    5 Renault 83
    6 Racing Point BWT Mercedes 65
    7 Scuderia Toro Rosso Honda 64
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 381
    2 Valtteri Bottas 314
    3 Charles Leclerc 249
    4 Max Verstappen 235
    5 Sebastian Vettel 230
    6 Alexander Albon 84
    7 Carlos Sainz 80
    8 Pierre Gasly 77
    9 Daniel Ricciardo 46
    10 Sergio Perez 44
    11 Lando Norris 41
    12 Nico Hulkenberg 37
    13 Daniił Kwiat 34
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 695
    2 Ferrari 479
    3 Red Bull Racing Honda 366
    4 McLaren Renault 121
    5 Renault 83
    6 Racing Point BWT Mercedes 65
    7 Scuderia Toro Rosso Honda 64
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1