Sport.pl

F1. Red Bull zmienia procedury w pit-stopie po incydencie z GP Niemiec

Red Bull wprowadzi natychmiastowe zmiany w swoim pistolecie do kół i pitstopowych procedurach, aby zapobiec powtórzeniu się sytuacji z GP Niemiec, w której niedokręcone koło odpadło od bolidu Marka Webbera i uderzyło kamerzystę.
Paul Allen doznał wstrząśnienia mózgu i kilku złamań po tym, jak został trafiony prawą tylną oponą z maszyny Webbera po nieudanym pit-stopie.

Po wypadku wprowadzono zmiany w przepisach: od teraz tylko pracownicy zespołów mają dostęp do pit lane. Ekipy telewizyjne nie mają tam dostępu podczas wyścigowego weekendu.

Red Bull przeprowadził szczegółowe śledztwo, którego wynikami podzielił się z Międzynarodową Federacją Samochodową (FIA) oraz innymi zespołami. Okazało się, że człowiekowi obsługującemu pistolet do kół omsknął się prawy kciuk i przypadkowo za wcześnie zwolnił bolid do jazdy.

Aby uniknąć powtórki, Red Bull ma tak zmienić design swojego pistoletu, aby w razie podobnego omsknięcia operator nie miał szans trafić w przycisk zwalniający maszynę.

Dodatkowo osoba odpowiedzialna za kontrolę pit-stopu dostała wyraźny nakaz niewypuszczania bolidu, dopóki nie dostanie wyraźnego sygnału od człowieka z pistoletem, że przykręcanie kół się powiodło.

Obowiązujący system używany jest w Red Bullu od ponad roku. Obserwacja niezależnych sygnałów nadawanych przez człowieka od kół i człowieka od lewarka nadal uważana jest za bezpieczniejszą od polegania na sygnale wypuszczanym przez jedną osobę.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 381
    2 Valtteri Bottas 314
    3 Charles Leclerc 249
    4 Max Verstappen 235
    5 Sebastian Vettel 230
    6 Alexander Albon 84
    7 Carlos Sainz 80
    8 Pierre Gasly 77
    9 Daniel Ricciardo 46
    10 Sergio Perez 44
    11 Lando Norris 41
    12 Nico Hulkenberg 37
    13 Daniił Kwiat 34
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 695
    2 Ferrari 479
    3 Red Bull Racing Honda 366
    4 McLaren Renault 121
    5 Renault 83
    6 Racing Point BWT Mercedes 65
    7 Scuderia Toro Rosso Honda 64
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 381
    2 Valtteri Bottas 314
    3 Charles Leclerc 249
    4 Max Verstappen 235
    5 Sebastian Vettel 230
    6 Alexander Albon 84
    7 Carlos Sainz 80
    8 Pierre Gasly 77
    9 Daniel Ricciardo 46
    10 Sergio Perez 44
    11 Lando Norris 41
    12 Nico Hulkenberg 37
    13 Daniił Kwiat 34
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 695
    2 Ferrari 479
    3 Red Bull Racing Honda 366
    4 McLaren Renault 121
    5 Renault 83
    6 Racing Point BWT Mercedes 65
    7 Scuderia Toro Rosso Honda 64
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

Komentarze (1)
F1. Red Bull zmienia procedury w pit-stopie po incydencie z GP Niemiec
Zaloguj się
  • hopsiupbec

    Oceniono 2 razy 0

    Zmiana procedury (tzw. plan naprawczy) w RBR nie jest podyktowany niczym innym, jak stratą 30 tys. Ojro.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX