Sport.pl

F1. McLaren powtarza błędy Ferrari

Jonathan Neal, dyrektor zarządzający McLarena, potwierdził, że przyczyną słabych osiągów bolidu McLarena MP4-28 w sezonie 2013 są problemy z korelacją danych. Wciąż wierzy jednak w powrót do walki o zwycięstwa. Relacja z kwalifikacji do GP Hiszpanii w sobotę od 14.00 w Sport.pl.
Mimo słabego początku sezonu wszyscy w zespole McLarena są przekonani, że ich kierowcy mogą nawiązać walkę z czołówką. - Nikt w McLarenie nie wątpi w nasz powrót do wygrania, jestem przekonany, że możemy to zrobić - powiedział dyrektor zarządzający Jonathan Neale.

Zespół z Woking w pierwszej, zaoceanicznej części sezonu F1 nie był w stanie walczyć o miejsca na podium, podczas gdy w ubiegłorocznym sezonie miał jeden z najszybszych bolidów w stawce. Jenson Button i Sergio Perez są odpowiednio 10. i 11. w mistrzostwach po pierwszych czterech wyścigach. Button ma 64 punkty straty do prowadzącego Vettela, a Perez 67. Najlepszy wynik McLarena do tej pory to piąte miejsce Buttona w Chinach.

Zespół McLarena na najbliższe GP Hiszpanii naszykował duży pakiet poprawek do MP4-28. Ich bolid cierpi z powodu braku docisku aerodynamicznego. Jednak według Neale'a ważniejsze od poprawienia tegorocznego bolidu jest zrozumienie, dlaczego dane z tunelu aerodynamicznego nie znajdują odzwierciedlenia na torze. Inaczej szwankująca korelacja zakłóci budowę zupełnie nowego bolidu na sezon 2014.

Wszystko wskazuje na to, że zespół McLaren padł ofiarą podobnych problemów, jakie w ubiegłym roku przytrafiły się ekipie Ferrari.

- Przede wszystkim musimy się uporać z problemem korelacji - mówił Neal. - To bardzo ważne, abyśmy rozwiązali problemy z bolidem. Jestem przekonany, że gdybyśmy porozmawiali z kolegami z Ferrari i zapytali: 'jak czuliście się na początku poprzedniego sezonu?', zrozumieliby, przez co teraz przechodzimy - powiedział Neale.

Neal nie chce przesądzać jeszcze tematu ewentualnego powrotu do walki o mistrzostwo, jednak zdaje sobie sprawę, że w pewnym momencie będzie trzeba podjąć kluczowe decyzje. - Aktualnie mamy długą drogę przed sobą. Lepszy obraz, aby komentować tę kwestię, będziemy mieli, gdy w lecie zamkniemy fabrykę - zakończył.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1