Sport.pl

F1. McLaren chce ratować sezon. Co trzeba poprawić w MP4-28?

Fatalny początek nowego sezonu w wykonaniu kierowców McLarena - Sergio Pereza i Jensona Buttona sprawił, że inżynierowie tego zespołu od inauguracyjnego wyścigu w Australii dwoją się i troją, by jak najszybciej przywrócić ten zespół do walki o najwyższe lokaty. Dosyć ciekawy jest fakt, że optymalna konfiguracja bolidu, przy której sprawuje się on najlepiej, jest... niedozwolona przepisami w trakcie wyścigów.
McLaren po dwóch wyścigach obecnego sezonu zajmuje w klasyfikacji konstruktorów dopiero szóste miejsce z czterema punktami na koncie. Po dwa zdobyli Sergio Perez i Jenson Button. Mark Hughes, ekspert z Wielkiej Brytanii zajmujący się tematyką F1, opisuje główne problemy związane z najnowszym bolidem McLarena i podkreśla, że zespół ma już pomysł, jak temu zaradzić.

Główne usprawnienie MP4-28 jest w trakcie wprowadzania. Zespół jest przekonany, że zidentyfikował już główne wady nowego bolidu i są one związane przede wszystkim z aerodynamiką pojazdu oraz jego podwoziem.

Jak zauważa Hughes, przepływ powietrza w przestrzeni pomiędzy powierzchnią toru a podwoziem bolidu ma bardzo istotny wpływ na aerodynamikę pojazdu. Według wyliczeń niepoprawne ustawienie tej wysokości nawet o jeden milimetr może kosztować kierowców McLarena nawet 0,1 sekundy straty na każdym okrążeniu.

Podstawowy problem polega na tym, że optymalne ustawienia wysokości podwozia w MP4-28, przy których ten bolid najlepiej by się sprawował, są niedozwolone w trakcie wyścigu. Potwierdzić to miały testy w Jerez, na których brytyjski zespół wypadał znacznie lepiej niż choćby podczas inauguracyjnego wyścigu w Australii.

Przed GP Malezji samochód został już nieco ulepszony i działał znacznie lepiej nawet przy regulaminowych ustawieniach. - Byliśmy przynajmniej 1,5 sekundy szybsi w porównaniu do wyścigu w Australii, ale to wciąż jest dalekie od tego, co chcemy osiągnąć. Pamiętajmy, że na Sepang jest gładsza nawierzchnia niż na Albert Park, co również nam nieco pomogło - komentuje Jenson Button. - Chcemy wyeliminować ten problem jak najszybciej - dodaje.

Zespół jest w trakcie wprowadzania gruntownych zmian w bolidzie, co widzieliśmy już w Malezji. Mimo to wciąż szokuje fakt, że testerzy nie wykryli tego problemu wcześniej, w trakcie symulacji. Wszystko wskazuje na to, że zbliżające się GP Chin (14.04) da wiele odpowiedzi na temat nowych usprawnień, które są wprowadzane w bolidzie McLaren MP4-28.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

Komentarze (1)
F1. McLaren chce ratować sezon. Co trzeba poprawić w MP4-28?
Zaloguj się
  • arkasza

    Oceniono 37 razy 33

    Gratulacje dla tłumacza... Żal...
    "Pamiętajmy, że na Sepang jest gładsza ścieżka niż na Albert Park".
    Gładsza ścieżka, buahahaha.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX