Serwisy Lokalne
- Wrocław.sport.pl
- Warszawa.sport.pl
- Poznań.sport.pl
- Śląsk.sport.pl
- Łódź.sport.pl
- Kraków.sport.pl
- Trójmiasto.sport.pl
REKREACJA
skontaktuj się z nami
Nasi Partnerzy
Inne serwisy
Serwisy Lokalne
REKREACJA
skontaktuj się z nami
Nasi Partnerzy
Inne serwisy
Od 1995 roku producent olejów silnikowych Mobil 1 współpracuje z zespołem Vodafone McLaren Mercedes. W 2012 roku Mobil 1 przedłużył Partnerstwo Technologiczne z tym zespołem w zakresie rozwoju środków smarnych i paliwa dla bolidów.
Mobil 1 podczas wyścigu
- Oleje Mobil 1 muszą wytrzymać w silniku bolidu obciążenia 8500 razy większe od siły grawitacji.
- Pracują w temperaturze przekraczającej 300°C, która wystarcza do stopienia cyny i ołowiu.
- Przez 67 000 kilometrów, jakie pokonują bolidy w trakcie sezonu, silniki są nieustannie chronione przez syntetyczne środki smarne Mobil 1.
- Mobil 1 chłodzi ponad 300 ruchomych części silnika V8.
- Warstwa syntetycznego oleju przekładniowego Mobil Racing ma około 0,5 mikrona. To 80 razy mniej, niż grubość ludzkiego włosa.
Sukcesy Mobil 1 i Vodafone McLaren Mercedes (statystyka na dzień 10/03/2013)
- 78 wygranych wyścigów (na 313 startów w Grand Prix)
- 229 razy na podium
- 76 pole position
- 31 pierwszych i drugich pozycji na mecie
- 4 tytuły Mistrza Świata (w tym 3 tytuły Mistrza Świata Kierowców i 1 Mistrza Świata Konstruktorów)
Kalendarium - Mobil 1 na torach wyścigowych
2012 - Inżynierowie Mobil 1 opracowali nowy olej silnikowy, który zapewnia znaczącą poprawę zakresu temperatur pracy silnika. Olej silnikowy Mobil 1 przepływa przez chłodnicę bolidu i obniża jej temperaturę o około 40°C. Doskonała wymiana ciepła to jedna z cech technologii Mobil 1, która pozwala na pracę silnika bolidu w wyższych temperaturach przy zachowaniu ochrony silnika. To daje realną przewagę na torze. Kierowcy Vodafone McLaren Mercedes 13 razy stają na podium oraz 8 razy rozpoczynają wyścig z pole position.
2011 - FIA wprowadziło zakaz wymiany skrzyni biegów przez pięć wyścigów. W odpowiedzi, ExxonMobil opracował syntetyczny olej przekładniowy dla zespołu Vodafone McLaren Mercedes, który pozwalał zapewnić optymalne osiągi skrzyni biegów i wydajność bolidu MP4-26 na torze. W sezonie 2011 ExxonMobil wprowadził również nowy, zaawansowany technologicznie olej pracujący w wyższej temperaturze oraz nowe paliwo. Zespół Vodafone McLaren Mercedes zakończył sezon 2011 na drugim miejscu w klasyfikacji Konstruktorów. Jenson Button dwanaście razy stanął na podium i zajął drugie miejsce w klasyfikacji Kierowców.
2010 - W sezonie 2010 kierowcami wspieranego przez Mobil 1 zespołu Vodafone McLaren Mercedes są Jenson Button (Mistrz Świata 2009) oraz Lewis Hamilton (Mistrz Świata 2008). Zakaz tankowania podczas wyścigu wprowadzony przez FIA powoduje, że inżynierowie Mobil 1 muszą w większym stopniu zadbać o wydajność paliwa poprzez ograniczenie tarcia. Jednocześnie muszą zapewnić ten sam poziom ochrony, który w 2009 roku dawał 100% niezawodność silnika oraz pierwsze trzykrotne zwycięstwo w kolejnych wyścigach[1].
2009 - ExxonMobil, poza partnerstwem technologicznym z Vodafone McLaren Mercedes, rozpoczyna współpracę z zespołami Brawn GP oraz Force India, dostarczając paliwo, oleje Mobil 1 oraz wiedzę. Brawn GP zdobywa Mistrzostwo Świata Kierowców oraz wygrywa rywalizację konstruktorów.
2008 - Lewis Hamilton, wspierany przez producenta olejów Mobil 1, już w swoim drugim sezonie na torze Formuły 1 zostaje Mistrzem Świata Kierowców. Tytuł zdobywa po dramatycznej końcówce wyścigu na torze Interlagos w Brazylii. W tym sezonie zespół dominuje na początku tabeli, zdobywając 6 zwycięstw i 13 krotnie stając na podium.
2007 - ExxonMobil wprowadza „Mobil 1 High Mileage”, poszerzając ofertę olejów silnikowych klasy premium o produkt przeznaczony dla pojazdów o wysokim przebiegu.
2005 - ExxonMobil wprowadza technologię „Mobil 1 Extended Performance”, która daje doskonałą wydajność i długotrwałą ochronę kluczowych elementów silnika do 30 000 kilometrów.
2002 - Technologia „SuperSyn”, opracowana dla bolidów zespołu McLaren Mercedes, zostaje udostępniona każdemu kierowcy.
1999 - Współpraca pomiędzy Mobil 1, Mercedes i McLaren przynosi kolejne sukcesy. Mika Häkkinen czterokrotnie zwycięża w sezonie i z wynikiem 76 punktów drugi raz z rzędu zostaje Mistrzem Świata Kierowców F1.
1998 - Mika Häkkinen zdobywa tytuł Mistrza Świata Kierowców Formuły 1 z wynikiem 8 wygranych wyścigów i 100 punktów. Zwycięstwo Davida Coultharda w San Marino jest podwójną okazją do świętowania, ponieważ dzięki 156 punktom zespół McLaren Mercedes zapewnia sobie tytuł Mistrza Świata Konstruktorów.
1997 - Mobil 1 wprowadza na tor wyścigowy technologię "SuperSyn”, pozwalając bolidom McLaren Mercedes na jazdę w ekstremalnych warunkach z równoczesnym zmniejszeniem obciążenia silnika. David Coulthard wygrywa pierwszy wyścig sezonu w Melbourne, korzystając z technologii „SuperSyn”.
1995 - Dzięki partnerstwu Mobil 1 i Mercedes-Benz z zespołem McLaren Mercedes, współpraca obu firm ulega wzmocnieniu i jest początkiem programu zintegrowanego rozwoju produktów, który daje korzyści zarówno zespołom wyścigowym jak i zwykłym kierowcom.
1992 - Zespół Mobil 1 i Benetton sięgają po rekordowe pięć zwycięstw w Grand Prix oraz trzykrotnie wchodzą do pierwszej trójki w klasyfikacji konstruktorów.
1988 - Efekty współpracy Mobil 1 i zespołu Williams:40 wygranych wyścigów , zdobycie czterech mistrzowskich tytułów dla Konstruktora oraz trzech tytułów dla Kierowcy.
1987 - Mobil rozpoczyna współpracę z zespołem Benetton, a logo Mobil pojawia się na bolidach i wyposażeniu zespołu.
1981 - Mobil 1 zostaje Partnerem Technologicznym zespołu Williams i uruchamia program rozwoju technologicznego w serii wyścigów Grand Prix.
1979 - Mobil wjeżdża na tory wyścigów Grand Prix jako sponsor zespołu Williams, który w sezonie 1979 wygrywa pięć wyścigów.
1974 - Mobil 1 zostaje pierwszym, dostępnym na całym świecie syntetycznym olejem silnikowym.
lp. | zawodnik | punkty |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 413 |
2 | Valtteri Bottas | 326 |
3 | Max Verstappen | 278 |
4 | Charles Leclerc | 264 |
5 | Sebastian Vettel | 240 |
6 | Carlos Sainz | 96 |
7 | Pierre Gasly | 95 |
8 | Alexander Albon | 92 |
9 | Daniel Ricciardo | 54 |
10 | Sergio Perez | 52 |
11 | Lando Norris | 49 |
12 | Kimi Raikkonen | 43 |
13 | Daniił Kwiat | 37 |
14 | Nico Hulkenberg | 37 |
15 | Lance Stroll | 21 |
16 | Kevin Magnussen | 20 |
17 | Antonio Giovinazzi | 14 |
18 | Romain Grosjean | 8 |
19 | Robert Kubica | 1 |
20 | George Russell | 0 |
lp. | team | punkty |
---|---|---|
1 | Mercedes | 739 |
2 | Ferrari | 504 |
3 | Red Bull Racing Honda | 417 |
4 | McLaren Renault | 145 |
5 | Renault | 91 |
6 | Scuderia Toro Rosso Honda | 85 |
7 | Racing Point BWT Mercedes | 73 |
8 | Alfa Romeo Racing Ferrari | 57 |
9 | Haas Ferrari | 28 |
10 | Williams Mercedes | 1 |
lp. | zawodnik | punkty |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 413 |
2 | Valtteri Bottas | 326 |
3 | Max Verstappen | 278 |
4 | Charles Leclerc | 264 |
5 | Sebastian Vettel | 240 |
6 | Carlos Sainz | 96 |
7 | Pierre Gasly | 95 |
8 | Alexander Albon | 92 |
9 | Daniel Ricciardo | 54 |
10 | Sergio Perez | 52 |
11 | Lando Norris | 49 |
12 | Kimi Raikkonen | 43 |
13 | Daniił Kwiat | 37 |
14 | Nico Hulkenberg | 37 |
15 | Lance Stroll | 21 |
16 | Kevin Magnussen | 20 |
17 | Antonio Giovinazzi | 14 |
18 | Romain Grosjean | 8 |
19 | Robert Kubica | 1 |
20 | George Russell | 0 |
lp. | team | punkty |
---|---|---|
1 | Mercedes | 739 |
2 | Ferrari | 504 |
3 | Red Bull Racing Honda | 417 |
4 | McLaren Renault | 145 |
5 | Renault | 91 |
6 | Scuderia Toro Rosso Honda | 85 |
7 | Racing Point BWT Mercedes | 73 |
8 | Alfa Romeo Racing Ferrari | 57 |
9 | Haas Ferrari | 28 |
10 | Williams Mercedes | 1 |
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX