Sport.pl

F1. Taktyczne zagadki Monako

Po wspaniałych kwalifikacjach jutro zobaczymy pewnie równie wspaniały finał. Znaków zapytania przed Grand Prix Monako jest jeszcze więcej, niż zazwyczaj. To wina czwartkowych opadów.
:
-
Z powodu deszczu w drugim treningu nikt nie przeprowadził symulacji wyścigu. Nikt więc nie wie, jaka będzie najlepsza strategia. - Przez cały weekend nie przejechaliśmy wystarczającej liczby okrążeń na supermiękkich oponach, aby sprawdzić, jak długo wytrzymają. W czwartek przeszkodził nam deszcz. Będziemy musieli zachować elastyczność jeśli chodzi o liczbę pit stopów - powiedział Fernando Alonso.

Wiadomo jednak, że kierowcą, który spróbuje pokonać konkurentów stosując nietypową taktykę, będzie Sebastian Vettel. Niemiec jako jedyny wyruszył do finałowej czasówki na wolniejszym, twardszym ogumieniu i nawet nie dokończył okrążenia pomiarowego. Na tych samych gumach będzie musiał rozpocząć wyścig, o ile nie spadnie deszcz. - W zeszłym roku dojechałem do mety z jednym pit stopem, ale byłem na granicy. Nie jestem więc pewien, czy w tym roku coś takiego znów może się udać. Sądzę, że niektórzy ludzie będą jutro będą próbowali takiej strategii - powiedział Vettel. Jenson Button z McLarena uważa, że Sebastian będzie właśnie jedną z takich osób, ponieważ w Q3 zaoszczędził nowy komplet supermiękkich opon.

To jednak tylko typowanie, ponieważ zespoły nie wiedzą nawet, ile czasu wytrzymają pierwsze komplety supermiękkich opon, zanim kierowcy będą musieli pojawić się pod swoimi garażami. - Wszystko jest możliwe. Może być to od 5 do 15, może 20 okrążeń. Ale kiedy my założyły miękkie opony będziemy już wiedzieli, czego się spodziewać, bo wszyscy kierowcy przede mną będą już mieli za sobą start na najmiększym ogumieniu - powiedział mistrz świata. Z pewnością ma nadzieję, że przeciwnicy, którym dziś powiodło się lepiej niż jemu, odbiją do alei serwisowej najwcześniej, jak to możliwe.

Zazwyczaj w Grand Prix Monako o kolejności na mecie decyduje kwalifikacja oraz start, lecz tym razem możemy oczekiwać znacznie więcej emocji. Nic nie jest jeszcze przesądzone. Sam Michael Schumacher po wygraniu kwalifikacji zapowiedział: - W wywiadach przed tym weekendem mówiłem to wielokrotnie. Plan jest jeden. Zdobyć pole position, wystartować z szóstego pola i wygrać!

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 381
    2 Valtteri Bottas 314
    3 Charles Leclerc 249
    4 Max Verstappen 235
    5 Sebastian Vettel 230
    6 Alexander Albon 84
    7 Carlos Sainz 80
    8 Pierre Gasly 77
    9 Daniel Ricciardo 46
    10 Sergio Perez 44
    11 Lando Norris 41
    12 Nico Hulkenberg 37
    13 Daniił Kwiat 34
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 695
    2 Ferrari 479
    3 Red Bull Racing Honda 366
    4 McLaren Renault 121
    5 Renault 83
    6 Racing Point BWT Mercedes 65
    7 Scuderia Toro Rosso Honda 64
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 381
    2 Valtteri Bottas 314
    3 Charles Leclerc 249
    4 Max Verstappen 235
    5 Sebastian Vettel 230
    6 Alexander Albon 84
    7 Carlos Sainz 80
    8 Pierre Gasly 77
    9 Daniel Ricciardo 46
    10 Sergio Perez 44
    11 Lando Norris 41
    12 Nico Hulkenberg 37
    13 Daniił Kwiat 34
    14 Kimi Raikkonen 31
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Romain Grosjean 8
    18 Antonio Giovinazzi 4
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 695
    2 Ferrari 479
    3 Red Bull Racing Honda 366
    4 McLaren Renault 121
    5 Renault 83
    6 Racing Point BWT Mercedes 65
    7 Scuderia Toro Rosso Honda 64
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 35
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1